Gazetedeki yarım saat araştırmalarım sonucu bir iş bulabilmiştim. Bir müzik dükkanıydı bulduğum. Dükkan 2 bölümden oluşuyordu. Bir bölümde müzik aletleri, mikrofonlar ve kulaklıklar vardı. Diğer bölümde ise ünlülerin albümleri, çeşitli CD'ler ve müzik dergileri vardı.Tam bana göre bir işti.
Hemen numarayı aradım. Uzun bir uğraştan sonra işe alındım. Ama benim için sorun olan kısım saati. Okuldan çıktığımda direkt işe gidecek ve akşama kadar çalışacaktım. Tahminimce notlarım da bayağı düşecekti.
***
Çantamı hazırladım. Kıyafetlerimi giydim ve aşağı indim. Saat 06:20'ydi. Servis geldi ve bindim.
Okula geldiğimde sınıfıma girdim ve en önden bir sıraya oturdum.
Okul bitti ve işe gittim. Geldiğimde bir adamla konuştum. Galiba patrondu. Çalışmaya başladım. Bu cadde çok işlekti. Ve aynı anda birkaç kişiyle ilgilenmek zorundaydım.
Ama sonunda akşam oldu. Bu işten alacağım parayı merak ediyordum. Patronun yanına gittim. Ve alacağım parayı sordum.
''Aylık 700 TL alacaksın. Birde seninle bir şey konuşacağım. Burada mesai saati bitince bir kurs veriliyor. Bu kursa gitmek istersen maaşından 50 TL keseceğim.''
''Ne kursu bu?''
''Müzik kursu. Gitar çalmayı öğretiyorlar falan.''
''Ama ben gitar çalmayı biliyorum.''
''Şarkı söylemeyi de öğretiyorlar. Ayrıca başka müzik aleti çalmayı da. Bu formu doldur ve yarın bana getir.''
KURS FORMU
Adı:Rüya
Soyadı:Çetin
Yaşı:18
Öğrenmek istediği alan-alanlar:Şarkı söylemek
Formu doldurmuştum. Yarın sabah götürüp patron olduğunu düşündüğüm adama verecektim. Çantamı alıp ''İyi günler,'' dedim ve koşarak çıktım.
Eve geldiğimde annem bana direk soru sordu.
''İlk günün nasıldı bakalım? Ha bi de kaç lira maaş alacaksın?''
''Gün güzeldi ama maaş için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 650.''
''Aaa neden o kadar düşük?''
''Şey... Orada bir kurs veriliyormuş. Ona gittiğim için maaşımdan 50 TL kesiyorlar anne.''
Annem bu kurs işine bayağı bi bozulmuştu.
''E kızım sen de gitme şu kursa. Çok mu gerekli? Zaten gitar çalıyorsun. Zaten bildiğin bir şeyi tekrar öğrenip, bir de üstüne maaşından kesilmesinin ne anlamı var?''
''Anne lütfen! Kendimi geliştirmek ve başka şeyleri de öğrenmek için gideceğim. Hem 50 liracıktan ne olur ki? Sen de iş bulduğunda tam olacak. Hiç sıkıntı çekmeyeceğiz.''
''Ay tamam tamam.''
Hemen odama koşup denemeler yapacaktım. Anneme ''Ben odamda olacağım,'' dedim ve yukarı çıktım. Bir şarkı seçtim ve söylemeye çalıştım. Ama sesim tam anlamıyla karga gibi çıkıyordu. Bu kursa gerçekten ihtiyacım vardı. Ben bunları düşünürken günlerdir beni arayıp sormayan canım arkadaşım (!) Almira aradı. Ona birazcık trip atacaktım. Çünkü zehirlendiğim veya Yalın'dan ayrıldığım gün hiç gelip destek olmamıştı. Aklına anca şimdi aramak gelmişti. Telefonu açtım ve soğuk bir sesle ''Efendim?'' dedim.
Almira heyecanla konuştu.
''Rüya çok bomba haberlerim var! Yalın bugün bize geldi!''
''Eee ne dedi?''
''Senden bahsetti ama pek iyi anlamda değil. Sürekli senin ona gurur yaptığından söz etti. Sonra da 'Bıktım artık bu kızdan. Hep onun peşinde mi sürüneceğim? Neymiş, onu anlamıyormuşum,' dedi.''
''Sonra?''
''Sonra bana 'Sen ondan daha anlayışlısın. En azından beni dinliyorsun. Sağ ol,'dedi.''
''Eee sonra noldu?''
''Bana çıkma teklifi etti. Ay kızım çok heyecanlı.''
''Okey. Yalın artık umrumda değil.''
''Ne! Yani bana kızmayacak mısın?''
''Hayır. Neden kızayım?''
''Hiiç. Neyse bay bay.''
''Bay bay.''
Ya bu Yalın beni mal yerine mi koyuyor? Sanki beni kıskandırmak için yaptığını anlamıyorum. Madem Yalın & Almira. O zaman Ben & Mert. Şimdi Mert'i bulmam gerekiyordu.
Dışarı çıktım. Hava çok soğuktu.Kar yağıyordu. Ben de sıkı sıkı giyinmiştim. Mert'i aradım.Evde olmadığını söyledi. Neyse ben de beklerim düşüncesiyle evine kadar gittim. Evinin önünde bir kafe vardı. Ben de oraya gittim. Evin önünü düzgün gören bir yere oturdum.
Yarım saat sonra geldi.Ben de koşa koşa yanına gittim.Çok heyecanlıydım. Çünkü numara yapmayı beceremem.
''Mert. Eee. Şeyy. Nerden başlasammm.''
''En başından başlayabilirsin mesela. Ne dersin?''dedi ve güldü. Ona ilk dakikadan gıcık oldum ama tek şansım o.
''Tamam. Başından başlayayım.'' Ve bütün olayı anlattım.
''Eee benden ne istiyorsun?''
''Şey istiyorum. Şey ya şe-''daha cümlemi tamamlamadan
''Ne istiyorsun.Şey ne?'' dedi.
''Benle sevgili-'' Yine cümlemi yarıda kesiyordu!
''Ne! Sevgili mi olacağız. Olur.''
''Mert bi sözümü yarıda kesme de dinlesene beni!''diye bağırdım. Bu sefer sözümü kesmeden dinledi.
''Bak sen beni yanlış anladın. Ben seninle sevgili olmak değil,sevgili rolü yapmak istiyorum. Kısaca Yalın bana ne yaptıysa biz de Yalın'a aynısını yapacağız. Okey?''
''Öff. İyi.''
''Teşekkür ederim. Hadi bay bay,'' dedim ve arkamda şaşkın bi Mert bırakmanın keyfiyle sırıtarak dışarı çıktım. Hemen Azra'yı aradım.
''Kızım sana bomba bi haberim var. Yalın bana bi oyun oynuyo. Beni kıskandırmak için Almira'yla sevgili olmuş. Ben de ona bi oyun oynayıp Mert'le sevgili rolü yapacağım.''
''Oha kızım çok şeytansın,'' dedi Azra ve kıkırdadı.
Ben de ''Biliyorum,'' deyip sırıttım. Bakalım ertesi gün neler olacaktı?
���
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalın'ın Rüya'sı #Wattys2016
Genç KurguRüya'nın babasının şirketi hiç beklenmedik bi anda çöküşe geçer. Bu sırada Rüya'nın başına moral bozucu olaylar üst üste gelir. Ve o kötü kız,yolda gördüğü bi çocuğa aşık olur. Bir ilişkiye girdiklerinde Rüya yavaş yavaş değişir. İçinde tuttuğu her...