Chapter 16, 3 April '15

141 9 0
                                    

Shelley P.O.V

"Hier heb je vijftig procent van de opbrengst", zegt Noah en overhandigt me een stuk of dertig briefjes van vijftig. Ik slik. Dit is zwart geld. In de supermarkt zien ze natuurlijk niet op welke manier het verdient is, maar ik weet het wel, en het is slecht. "Dank je", zeg ik tegen Noah. "Je mag wel weer gaan hoor", zeg ik als hij geen aanstalten maakt om te vertrekken. "Ik doe maar gewoon alsof ik dat niet heb gehoord en vertrek uit vrije wil", zegt hij en opent de voordeur. Hij stapt op zijn motor en rijdt de straat uit. Ik sluit de voordeur. Een rilling loopt over mijn rug. Ik hoop dat ik hem nooit meer hoef te zien. Ik loop de trap op naar mijn slaapkamer. Ik leg het stapeltje bankbiljetten in een kluisje die in mijn nachtkastje staat. Ik loop de trap op naar zolder/atelier. Ik doe mijn schort op en pak de kwast. Ik was bezig met een schilderij voor mevrouw Marple. Bij mijn laatste bezoek had ik haar belooft dat de volgende keer dat ik zou komen een schilderij van een roos voor haar zou hebben. Ik heb de afgelopen weken alleen niet zo veel tijd gehad om aan een schilderij voor privé gelegenheden te beginnen. Dus elke keer dat ze belde zei ik dat ik het schilderij nog niet af had en ik wou de belofte niet breken. Maar eerlijk gezegd, ik wil niet naar de galerij. Ik ben te bang dat ik Noah weer tegen kom en dat hij dan weer iets van me wil. Als hij al wat van me wil kan hij natuurlijk ook naar mijn huis komen, maar ik voel me hier toch veiliger dan op een galerij op vier hoog. Ik sterf liever in mijn slaap dan dat ik door Noah van de vierde verdieping van een flatgebouw word geduwd. Ik breng met donker rode verf wat diepte aan in de bloem. Ik vraag me af wat Connor nu aan het doen is. Waarschijnlijk aan het sound checken in een concerthal. Toen hij hier was, een paar dagen geleden, vertelde hij dat ze al zeven nummers af hadden voor het nieuwe album. Ik ben er erg benieuwd naar. Ping, doet mijn mobiel. Ik leg de kwast weg en pak mijn mobiel uit de zak van mijn schort. Ik heb een dm van iemand. Ik open twitter en zie al gauw dat de dm van Angels zusje is. Ze heeft mij en Alexsandra tot nu toe nog wel met rust gelaten. Ik hoorde van Connor dat ze hem spamt met tweets waarin ze vraagt om haar te volgen. Ze heeft Tristan ook een tijd gespamt met dm's en met James en Brad dm't ze gewoon.

In dm:

@HelloKathy: Hi, jij bent Connors vriendin toch? (2.44 PM)

@shelley.bellie: Ja, dat ben ik. Wat is er? (2.45 PM)

@HelloKathy: Kan jij tegen Connor zeggen dat hij mij moet volgen? (2.45 PM)

@HelloKathy: Ik denk dat hij mijn tweets misschien niet ziet (2.45 PM)

@shelley.bellie: Dat is bijna onmogelijk (2.46 PM)

@HelloKathy: Waarom volgt hij me dan niet? (2.46 PM)

@shelley.bellie: Idk, hij heeft wel verteld dat je hem spamde, dus hij weet van je bestaan af (2.47 PM)

@HelloKathy: Hij is gemeen (2.47 PM)

@HelloKathy: Maar kan je toch zeggen dat hij me moet volgen? (2.48 PM)

@HelloKathy: Hij luistert waarschijnlijk wel naar jou (2.48 PM)

@shelley.bellie: Ik vraag het hem wel, de volgende keer dat ik hem zie (2.48 PM)

@HelloKathy: Dank je wel. Jij bent wel lief x (2.49 PM)

@shelley.bellie: Jij ook x (2.49 PM)

@HelloKathy: Waarom is Connor jou vriendje? Hij is gemeen (2.50 PM)

@shelley.bellie: Hij is lief. Je vindt hem alleen gemeen omdat hij je niet terug volgt ;) (2.50 PM)

@HelloKathy: Misschien (2.50 PM)

@shelley.bellie: Hey, is het bij jou niet midden in de nacht? (2.52 PM)

@shelley.bellie: Wat doe jij op? (2.52 PM)

Meet The Vamps (Dutch) DISCONTINUEDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu