Chapter 7, Connors Birthday (15 maart'15)

263 15 0
                                    

*Edited*

Angel P.O.V

"Connor is hier over een uur. Is alles klaar?" vraagt Shelley gestrest. Ze pakt een lijst waar opstaat wat er allemaal gedaan moest worden. "Slingers, check. Ballonnen, check. Groot spandoek, check", ze loopt de woonkamer door en vinkt alles af. "Vier-lagen-taart met Connors foto erop, check", en zo gaat ze nog wel even verder. Shelley heeft het groot aangepakt. Vandaag wordt Connor negentien jaar en voor Shelley is dat nogal een big deal. Op de keuken tafel staat een stapel cadeautjes. Op het aanrecht staat de taart, elke laag heeft een andere smaak. De onderste laag is chocolade, de tweede laag is vanille, de derde laag is velvet en de vierde laag is slagroom taart. Alexsandra heeft de taart gemaakt. Alexsandra, Shelley en ik zijn eergisteren al begonnen met het versieren van Shelley's woonkamer en achtertuin. Shelley heeft Connor uitgenodigd voor een verjaardagsdiner. Hij weet alleen niet dat de rest van de band, The Tide, zijn familie, Shelley's familie, Alexsandra, ik en nog wat vrienden van Connor er ook zijn. Over ongeveer en kwartier komt Shelley's familie ook. Gisteren zijn James, Levi en Alexsandra, Alexsandra's BBQ uit haar tuin gaan halen en hebben die hier heen gebracht.

"Ik kreeg net een berichtje van Connor, hij is hier over een paar minuten. Iedereen verstop je!" roept Shelley hard en doet het licht uit. We verstoppen ons onder tafels, achter deuren en banken en sommigen gaan zelfs in de tuin zitten.

Connor P.O.V

Ik rijd Shelley's straat in. Ik vind het erg lief dat ze een verjaardagsdiner voor me maakt. Als ik mijn auto parkeer zie ik de auto van mijn ouders staan. Aww, wat lief, Shelley heeft ze uitgenodigd. Ik kijk door het raam naast de voordeur. Het is donker in Shelley's huis. Zouden ze even zijn gaan wandelen? Om het zekere voor onzekere te nemen bel ik toch maar aan. Shelley komt de trap af lopen. Ze opent de deur. "Gefeliciteerd, Connie!" zegt ze vrolijk en slaat haar armen om mijn middel en knuffelt me bijna fijn. Als ze los laat bekijk ik haar van top tot teen. Ze heeft een mooie, lange mat zwarte avondjurk aan. Ze heeft een deel van haar zwarte haren opgestoken en een paar plukken los laten hangen. De mat zwarte kleur van de jurk kleurt goed bij haar donkere huid. "Je ziet er prachtig uit", zeg ik. "Dank je", zegt ze. "Kom binnen." Ze trekt me aan mijn arm mee de woonkamer in. Als ze het licht aanzet springen er mensen achter banken en deuren vandaan en roepen "Surprise!" Wow! Iedereen is er. De band, de jongens van The Tide, Alexsandra, Angel, Shelley's ouders en haar broer en mam, pap en Lewis. Ik geef Shelley een kus op haar wang en fluister "Bedankt" in haar oor. Ik loop naar hem toe en trek hem in een knuffel. Daarna knuffel ik ook mam en pap en begroet Shelley's familie. "Bedankt allemaal. Dit had ik echt niet gehoeven", zeg ik. "Wees een beetje dankbaar voor ons harde werk!" roepen Alexsandra en Angel lachend. "Connor!" roept een stem door de kamer. Ik kijk om, Tristan staat in de deuropening. Ohoh. Hij rent op mij af. Ik draai me om en ren richting de tuin. Tristan is echter sneller dan ik en als ik de tuin in ren, pakt hij mijn arm beet, waardoor ik niet verder kan rennen. Hij slaat zijn armen onder mijn oksels en tilt me op, dat doet hij altijd als er een van ons jarig is. De gasten komen lachend naar buiten lopen.

Pas als Tris me neer zet, zie ik hoe mooi de tuin versierd is. Er hangen gekleurde lampjes aan de hekken. Achter in de tuin staat een laag houten opstapje. Er staat  een drumstel op, 3 gitaren en drie microfoonstokken met microfoon. Aan beide kanten van het opstapje staat er een box. Op het grote grasveld staan er stoeltjes en liggen er picknick kleedjes. In het begin van de tuin staat er een BBQ naast de tuinmeubelen. Er hangen ook lampjes aan de takken van de grote boom. Vorig jaar hebben Shelley en ik daar een boomhut in gebouwd. De tuin ziet er schitterend uit. "Wauw..." zeg ik en kijk met open mond naar de tuin. "Mooi hé?" zegt Alexsandra, ze naast me is komen staan. Ik knik. "Waar zijn die instrumenten voor?" vraag ik. "Dat zie je zo wel", antwoordt Alexsandra. Angel komt naar me toe gelopen. "Gefeliciteerd, Connor", zegt ze en schudt m'n hand. "Dank je", zeg ik. "Kom, je moet op dat kleedje vooraan gaan zitten", zegt ze en trekt me mee.

Meet The Vamps (Dutch) DISCONTINUEDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu