- Yeni bölümümüze başlamadan önce isterseniz biraz önce ki bölümümüzde neler yaşanmış bir hatırlayalım arkadaşlar;
"Safiye Sultan ile girdiği iktidar kavgasından galip çıkmaya çalışan Mahpeyker aldığı bir darbe ile sarsılır. Zira Sultan Ahmed yine clara hatun ile birliktedir. Safiye Sultan'nın karşısına dikilen Mahpeyker ise söylediği tehtitkar sözlerden ötürü Safiye Sultan'ın emri ile zindan atılmış ve bir kez daha Safiye Sultan'dan darbe yemişti. Ama bu sefer de birini susturmayı başaran Büyük Valide karşısında bir diğerini buluyordu. Yani Handan Valide Sultan'ı. Handan Sultan'dan hiç beklemediği bir tepki alan Büyük Valide ilk defa onu bu şekilde görmüşetü. Safiye Sultan'ın karşısına korkusuzca ve cesurca dikilen Handan Sultan artık hesap sormak ve onun iktidarına bir lafı ile son vermek istiyordu.."
- Önceki bölümümüzde neler yaşandığını hatırladığımıza göre artık yeni bölümümüze kaldığımız yerden devam arkadaşlar;
Son zamanlarda yaşanan olaylardan sonra ve sarayda azalan güvenin ardından saray adeta kabus dolu günler geçirmeye başlamıştı. Zira Safiye Sultan bu sarayda olduğu müddetçe de bu gergin dolu günlerde devam edicekti..Zaten buda fala sürmeyecekti. Handan Valide Sultan'ın emri ile zindandan çıkartılan Mahpeyker Hatun aldığı yaralardan ve aç susuz geçirdiği saatlerden dolayı Şifahaneye götürülmüş, Handan Sultan ise daha fazla Safiye Sultan'ın saraydaki iktidarına göz yummak istemeyip aynı zamanda da kendisine yaptıklarını işitmesi için tüm cesaretini topluyarak oğlu Sultan Ahmed'in yanına Has Oda'ya doğru gitmişti. Has Oda'nın kapısına dikilen Handan Valide dim dik ve korkusuz bir şekilde sonunda kırk yıldır haremin derinliklerine kök salmış Büyük Valideyi, Kayınvalidesi Safiye Sultan'ı yenmeyi istiyordu. Bakalım sonuç istedği gibi olucak mı. Has odanın önünde bekliyen Handan Valide Sultan oğlu hünkarla herşeyi konuşmak için has oda'ya buyur istemişti;
- Handan Valide Sultan: Ağalar aslanıma geldiğimi haber edin. Mühim bir mesele olduğunu da söyleyin.
- Kapı Ağası: Emredersiniz Valide Sultanımız.
Bu sırada ise birazdan olucak kavgadan habersiz olan Sultan Ahmed tam da o sırada uzun zamandır yüzünü görmediği Mahpeyker Hatun'un yanına gitmek üzere idi. Ama içeri giren ağaların Valide Sultan'ın geldiğini haber etmeleri bir kez daha o masum kız Mahpeyker'in yanına gitmesine engel olmuştu.
- Kapı Ağası: Hünkarım..
- Sultan Ahmed: De ne diyeceksen hemen..
- Kapı Ağası: Hünkarım Valide Sultanımız geldiler kapıda bekliyorlar. Derhal içeriye teşrif etmek isterler. Zira mühim bir mesele olduğunu söylediler.
- Sultan Ahmed: Şimdi olmaz..Söyleyin Valideme daha sonra uygun bir vakitte teşrif etsinler.. Çekilebilirsin.
- Kapı Ağası: Emredersiniz Hünkarım.
Sultan Ahmed'den aldığı emri direk Valide Sultan'a iletmişti Ağa.
- Kapı Ağası: Valide Sultanım hünkarımız şimdi meşguller sizden daha sonra gelmenizi söylediler..
- Handan Valide Sultan: Ne? Mühim olduğunu söyledin mi?
- Kapı Ağası: Evet söyledim lakin yine de istemediler.
Bu sözleri duyunca Handan Sultan yerinde duramamış ve hemen bu olaya müdahale edebilmek için ağaları kenara iterek has odaya zorla girmişti. Hızlı bir şekilde çarparak açılan Has Oda'nın kapısından Handan Valide Sultan içeriye zorla girmişti. Ağalar Handan Sultan'ın peşinden koşmuşlar lakin içeriye girmelerine engel olamamışlardı.
- Handan Valide Sultan: Ahmedd!
- Kapı Ağası: Sultanımm..Hünkarım bağışlayın lakin mani olamadık..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderin Sırrı: Kösem Sultan
Tiểu thuyết Lịch sử- Çocuk yaşta Kefolanya Adası'da koparıldığında bütün hayallerine veda etti Nasya. Kaderi, ona hizmetçi olacağını fısıldasa da asi bir denizkızıydı o. Cehennem beklerken cenneti bulduğu Osmanlı Sarayı'nda kraliçe olmaya ant içmişti. Entrikalara, hiç...