- Yeni bölümümüze başlamadan önce isterseniz biraz önce ki bölümümüzde neler yaşanmış bir hatırlayalım arkadaşlar;
"Safiye Sultan'ın emri ile artık hala istemesede yeni bir hayatı olan Anastasia için acı dolu ve kederli günlerin başlangıcıydı bu anlar. İlk fırsatta Safiye Sultan'ın huzuruna alınan küçük kız ne kadar çabalasada bir türlü ikna edememişti Büyük Valideyi. Annesinin babasının ve sevdiği herkesten uzakta bambaşka bir şehre adım atan Anastasia kendisine gelen haber ile tamamen yıkılmıştı. Zira hünkarın yanına has odaya gönderilmesi için emir vermişlerdi. Belkide her kadının gülerek ve sevinerek geçtiği altın yoldan o ağır adımlar ve döktüğü gözyaşları ile geçiyordu. Küçük kız hünkarı görünce acısını ve kederini unutmuştu sanki bir anda. Birbirlerine bir anda aşık olan bu ikilimizi ise maalesef önlerinde zorlu bir sınav bekliyordu. "
- Önceki bölümümüzde neler yaşandığını hatırladığımıza göre artık yeni bölümümüze geçebiliriz arkadaşlar;
Karşısında gördüğü o yakışıklı genci hala unutamayan Anastasia halvet olmadan has odadan ayrılmıştı. İkisininde birbirlerine bakışları ise büyük bir aşkın başlıyacağının işaretiydi. Sabaha karşı çıktığı has odadan ağlıyarak girmiş gülerek çıkmıştı. Lakin buna kendiside hayret ediyordu. Ziira o an o saniyeliğinde olsa kendini güvende ve mutlu hissetmişti genç padişahın yanında.
Bu esnada ise artık Valide Sultan olmadığı için itibarının zedelenmesinden korkan Safiye Sultan, bir an önce gücü eline almak ve hareme yine eskiden olduğu gibi kuddetini göstererek yönetmeliydi. Ne kadar Valide Sultan artık olmamış olsada yine de harem-i hümayun'u kendisi yönetiyor ve torununu etkisi altında tutarak gelini Valide Handan Sultan'dan daha fazla maaş almasını sağlıyordu kendisinin. Handan Sultan her an oğlunu kardeş katli konusundaki fikrini değiştirmeye çalışsada yinde kayınvalidesi gibi etkisinin gösteremiyordu maalesef. Safiye Sultan harekete geçmişti ve haremde etkisini göstermeyen ve fazla yer kapladığını düşündüğü gelini Handan Sultan'dan kurtulmak için. Lakin bu o kadar da kolay değildi. Zira Safiye Sultan karşısındakini küçük görsede önemsemesede sonuçta o bir padişah annesi yani Valide Sultan'dı. Safiye Sultan uzun zaman önce yenik düştüğü hırsının etkisinden kurtulamıyor Saltanatı için herkesi ve herşeyini feda edebilecek duruma gelmişti adeta. Gece vakti herkesin uyuduğu bir zamanda işinin bitirilmesini emreden Büyük Valide'nin bu planını ise istemesede bizim küçük kız Anastasia bozucaktı. O gece uykusu tutmayan Valide Sultan uzun zamandan beridir düşündüğü ama bir türlü fırsatını bulamadığı Anastasia denen kız ile görüşmek istiyordu. Daha fazla beklemek de istemeyen Handan Sultan Safiye Sultan'nın haberi olmadan gizlice küçük kız Anastasia'yı uykusundan uyandırılarak acele bir şekilde Valide Sultan'ın yanına götürüldü. Safiye Sultan'ın tuttuğu adamları ise Valide Sultan'ın dairesine doğru yönelmiş iken Anastasia'yı götüren cariyelerin acilen işlerinin çıkmasıyla daireye Anastasi yalnız gitmek zorunda kalmıştı. Dairede ise Anastasia'yı bekleyen Handan Valide Sultan kapıların sert bir şekilde aniden açılmasıyla korkarak geriye çekilmişti. Safiye Sultan'ın gönderdiğinden habersiz olan Handan Sultn üzerine doğru kendisini öldürmek için yaklaşan adamlara direnmeye çalıştığı esnada ise Handan Sultan'ın emri ile onunla görüşmeye geln Anastasia daireden gelen sesleri duyması ile hızlı adımlarla daireye doğru gitmişti ki vardığında ise gördüğü manzara karşısında şok olmuştu. O an ki korkusu ile bağımaya başlayan küçük kız ağaların boynuna geçirdiği ip ile nefesi kesilmek üzere olan Valide Sultan'ın belkide hayatını kurtarmıştı.Zira bağırması ile harem halkının uyanmasıda bir olmuştu. Ağalar ise Handan Sultan'ı oracıkta o şekilde bırakıp Safiye Sultan'ı ele vermemek için oradan hemen uzaklaşmışlardı. Ağaların kaçması ile hemen nefessiz kalan Valide Sultan'ın yanına giden Anastasia belkide bu gece ile hayatnın kaderinin değiştirmişti..
- Anastasia: Valide Sultan iyi misiniz?
Zar zor nefes alan Handan Sultan hala şu saniyeler içerisinde yaşadığı bu büyük olayın şokunda idi. Derin bir nefes aldıktan sonra dinlenerek sakin bir şekilde küçük kızın sorusuna cavap vermişti.
- Handan Valide Sultan: Hayatımı kurtardın farkında mısın hatun? Benim sana bir can borcum var..
- Anastasia: Ne borcu sultanım ben bunu sizin ve hünkarımız için yaptım. Hem kim neden size böyle bir şey yapıyor?
- Handan Valide Sultan: Akıllı bir kıza benziyorsun vesselam. Lakin bunu bana bu sarayda yapabilecek tek bir kişi var o da seni buraya getiren, melek gibi sandığın ama bir aslında bir şeytan olan Safiye Sultan yapabilir!
Duydukları karşısında bu sözlere inanmak istemeyen Anastasia er ya da geç hakikatin farkına varacaktı. Handan Sultan'ı öldürmeye çalışan ağaların ve onlara yardım eden cariyelerin ise ortadan kaybolmasıyla Safiye Sultan'ın bu olayı gerçekleştirdiğine ya da yaptırdığına dair hiçbir kanıt da yoktu ortada. Safiye Sultan kendisi için o müjdeli haberi beklerken aniden çalan kapı ile ürkmüştü.
- Gülşen Kalfa: Sultanımm.. Sultanımm..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Ne oldu Gülşen! Söyle çabuk ağalar Handan'ın işini bitirdiler mi?
Gülşen Kalfa: Şeyy Sultanımm.. Handan Sultan..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Konuşsana Gülşen Kalfa! Ne Oldu dedim sana!
- Gülşen Kalfa: Ağalar Sultanımızın tamda canını alacakları vakitte Anastasia olanları görmüş ve haremde çığlığı basınca ağalarda sizi ele vermemek için kaçmışlar hemen.
- Büyük Valide Safiye Sultan: Aptallar! Bir işi beceremediniz. Size sadece küçük bir iş vermiştik. Yapamadınız..Hem Anastasia'nın ne işi vardı orda Gülşen Kalfa! Ne işi? Beceriksizler..
- Gülşen Kalfa: Maalesef bir malumatım yok Sultanım. Bende anlamadım..Lakin sizden şüpheleniyorlar..Eğer ağaların ve de cariyelerin izine ulaşırlarsa işim biter Sult..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Kes sesini! Bize derhal Bülbül Ağayı bul derhal!..
Küçük bir kız çocuğu yüzünden başarısız olduğu yetmiyormuş gibi birde gözler onun zerine çevrilmişti. Sinirden çılgına dönen Safiye Sultan dairesinde bir an otumaksızın dört dönüyordu. Bir anda başarısız olan bir plan yüzünden kabus dolu bir geceye şahit olan saray sabaha kadar korkulu anlar yaşatmaya devam etmişti. Özellikle gece vakti oğlu hünkarın rahatsız edilmesini istemeyen Handan Valide Sultan'ın sabaha kadar gözünü bile kırpmamıştı korkudan. Aslında onu Safiye Sultan'ın getirttiğinden dolayı saraydan göndermek için yanına çağırtmıştı ki bu elim hadise meydana gelmişti. Bu hadise ise Handan Sultan'ın kararını değiştirmesine yeterliydi bile. Zira böyle cesur bir kızın bizzat yanında bulunmasını istiyordu. Ama bu karar belkide küçük Anastasia'nın hiçte hoşuna gitmeyebilirdi zira. Safiye Sultan'ın yaptığına kesin olarak emin olan Handan Valide Sultan ise elinde delil olmadığından Büyük Valideyi de itham edemiyordu. Ama onu oğlu hünkarın gözünden düşürebilirdi.. Bülbül Ağa Safiye Sultan'ın kendisini emrettiğinin öğrenince hemen Safiye Sultan'ın yanında biti vermişti. Kızgın olduğunu fark eden Bülbül Ağa hadiseleri öğrendiğini fark etmişti. Ama ağzını bile açmadan öfkeli olan Büyük Valide hemen sözünü kesti ve öfkesini Bülbül Ağadan çıkartmıştı.
- Bülbül Ağa: Sult..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Kes sesinii! Bir de utanmadan cevap mı veriyorsun! Sizin gibi beceriksizler yüzünden tüm planlarım suya düştü.. Nasıl olurda Anastasia'nın bu gece oraya gideceğinden haberiniz olmaz! Küçük aptal bir kız belkide hayatımı mahfedicek.. Derhal Nasuh Paşa'ya haber ver bu hadise ile ilgisi olan tüm ağaları ve cariyeleri bir çuvala koyup atsın boğaza! Analadın bizi?
- Bülbül Ağa: Aanlaadım Sulltaanım..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Çekilebilirsin..
Ağalardan ve cariyelerden kurtulan Safiye Sultan bakalım bu olaydan paçasını kurtarabilecek midir? Zira kendisi Osmanlı da en büyük suçlardan birisini işlemişti. Az kalsın bir Valide Sultan'ın idamına neden olacaktı.. Buda onun en ağır şekilde cezalandırılmasına neden olurdu..
- Devam Edecek..
- Yeni Bölüm >>> Çarşamba Akşamı Saat 20.30'da Yayında Arkadaşlar.. Yorumlarınızı Bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderin Sırrı: Kösem Sultan
Ficção Histórica- Çocuk yaşta Kefolanya Adası'da koparıldığında bütün hayallerine veda etti Nasya. Kaderi, ona hizmetçi olacağını fısıldasa da asi bir denizkızıydı o. Cehennem beklerken cenneti bulduğu Osmanlı Sarayı'nda kraliçe olmaya ant içmişti. Entrikalara, hiç...