- Yeni bölümümüze başlamadan önce isterseniz biraz önce ki bölümümüzde neler yaşanmış bir hatırlayalım arkadaşlar;
"Culüs Töreninin hazırlanması ile tahtına resmen oturan Sultan Ahmed ise kalbinde hala kardeşi konusunda sızı vardı.Yanlış bir emir ile babası gibi olmaktan korkan Sultan Ahmed en nihayi kararı kardeşi Şehzade Mustafa'nın canını bağışlıyarak bu korkusunu da yenmiş olmuştu..Ama bu karardan hoşlanmayan devlet erkanı ise padişahın hala tecrübesiz bir çocuk olduğunu düşünmeye başlamışlardı. En çok bu karardan sevinen ise Babaanne Safiye olmuştu. Zira Şehzade Mustafa bir başka şehzade doğana kadar onun saltanatı için gerekliydi.Büyük bir törenin ardından ise büyük bir şenliğin başlaması ile henüz sünnet olmamış Sultan Ahmed'in sünnet merasimi başlamıştı. Bu sevinçli günde ise Babaanne Safiye Sultan'ın uzun zamandan beridir beklediği haber nihayet gelmişti.Aslan torunu için özel olarak getirlmesini emrettiği o küçük kız artık sarayda idi.. "
- Önceki bölümümüzde neler yaşandığını hatırladığımıza göre artık yeni bölümümüze geçebiliriz arkadaşlar;
Son olanlardan epeyce acı çekmiş olan Anastasia belkide Gülşen Kalfa'nın kendisine söylediği o sözleri dinleyecekti ya da ailesinin yanına gidebilmek için bir umut ışığı aramaya devam edecekti. Derhal getirttiği o küçük kızı görmek isteyen Büyük Valide Safiye Sultan ağalara ve cariyelere emir vermişti. Gülşen Kalfa ise tamamen ikna edemediği Anastasia'yı ise en azından Safiye Sultan'ın yanına gitmeyi ikna edebilmişti. Derhal yıkanıp paklanan küçük kız güzelce giyindirilip kuşandırıldıktan da sonra Safiye Sultan'ın karşına çıkmak için zayıf adımlarla ve ne olucağından habersiz bir şekilde korkarak yürümeye başlamıştı. Safiye Sultan ise bakalım onca emek ve zahmete girdiği kızı gerçektede görüp beğenicekmiydi.. Daireye gelen cariye ise bekledikleri kızın geldiği haberini vermişti;
- Cariye: Sultanımm.. Gülşen Kalfa emrettiğiniz o küçük kızı getirmişler. Kapının önünde bekliyorlar.
- Büyük Valide Safiye Sultan: Çağırın gelsin..
İçeriye giren Küçük Anastasia Safiye Sultan'ı görür görmez nasıl güçlü ve zeki bir kadın olduğunu anlamıştı. Yüzünden masum halini hiç düşürmeyen küçük kız nedense Safiye Sultan'ın karşısında heyecandan ayakta duramaz hale gelmişti bir anda. Safiye Sultan gözüyde süzdüğü Anastasia'nın neler hissettiğinin belkide ne acılar çektiğini tahmin edebiliyordu. Daha fazla beklemyen Safiye Sultan Anastasia'ya hemen adını sormuştu. Anastasia! diye bağırarak öne atılan ve Safiye Sultan'ın dizlerine kapanan Küçük Anastasia evine dönebilmek için ona yalvarmıştı;
- Anastasia: Ne olur Sultanım yardim edin bana söyleyin benim evime,ailemin yanına gitmeme izin versinler..
- Büyük Valide Safiye Sultan: Sakin ol çocuğum. Bize evvela doğru düzdün bir adını de bakalım.
- Anastasia: Adim Anastasia Sultanım.. Tüccar bir ailenin kızıyım.
- Büyük Valide Safiye Sultan: Demek tüccar bir ailenin kızısın öyle mi. Peki neden bur da olduğunu seni neden buraya getirdiklerinin biliyor musun? Biz sana söyleyelim.. Sen buraya bizim emrimiz ile hünkar torunumuz Sultan Ahmed Han Hazretleri için hususi olarak getirildin..Anladın mı bizi?
Duydukları karşısında çok üzülen Anastasia hiç beklemeden Büyük Sultan'ın sorusuna cevap vermişti..
- Anastasia: Ama Sultanım ailem, sevdiklerim beni beklerken ben nasıl dayanırım onların acısına. Ne olur gideyim. Siz çok güçlü birisiniz belli beni de evime gönderin!
- Büyük Valide Safiye Sultan: Bak çocuğum senin hala öğrenecek çok şeyin var belli ki. Lakin akıllı ve zeki olmayı bilir, rahat durup, edebinle oturursan burası sana gözüne cehennem değil de artık cennet olarak görükmeye başlar.
- Anastasia: Peki o zaman beni ailemin yanına evime gönderir misiniz?
- Büyük Valide Safiye Sultan: Sen bizi iyi dinlemedin galiba çocuğum. O halde şimdi tekrar aç kulağını ve bizi iyi dinle. Bundan böyle bir daha asla ama asla,evine dönmeyeceksin. Zira senin evin artık burası..Anladın mı?
Lafını bitiren Safiye Sultan ayaklanıp bir iki adım attıktan sonra biraz durakladı ve hafiften başını çevirerek duydukları ve yaşadıkları karşısında daha fazla dayanamayıp ağlayan, küçük kızı görünce bir anlığına kalbine bir acı saplanmıştı sanki. Zira o saniyeliğine küçük kız Anastasia'nın yerinde kendisi görmüştü. Kendisinin ne acılar içinde saraya geldiği ve Kayınvalidesi Nurbanu Sultan'dan neler çektiği aklına gelmişti bir an. Daha sonra oracıkta kala kalan ve hayale dalan Büyük Valide kendine geldi ve Gülşen Kalfa'ya Anastasia için hususi bir oda hazırlanmasını ve gece için hazırlamaları emrederek daireden ayrılmıştı. Gülşen Kalfa yerde ağlayan Anastasia'yı teselli etmek için kolundan tutarak hazırlatılan daireye götürdü.
Bu esnada ise artık tahta geçmiş ve devletin bütün yükünü üstüne almış olan Sultan Ahmed etrafındakilere bir çocuk olmadığını ve devletini yönetebilen bir padişah olduğunu göstermek istiyordu.Lakin bu o kadar da kolay değildi sonuçta. Sultan Ahmed katıldığı divan toplantılarında sancak eğitimi olmadığından anlamayan daraldıkça divanı bitiren biri haline geldi. Ama bu davranışlar onu sadece ahalinin ve kullarının gözünden düşürmekten bir şey yapmazdı. Valide Handan Sultan ise oğlunu Safiye Sultan'dan uzak tutmak için ne kadar elinden geleni yapsa da Safiye Sultan torununu avuçlarının içine almak için elinden geleni yapıyor. B u esnada da gelini Valide Handan Sultan'ı ise gölgede bırakıyordu. Anastasia ise akşam hünkarın yanına gönderileceği için üzüntülüydü. Zira onun düşündüğü tek şey evine dönmekken o zorla giyindirilip kuşandırılmış ve hünkarın koynuna girmesi için Safiye Sultan'ın emriyle akşama aslan torununun yanına gönderilecekti.Hazırlanması biten Anastasia'ya en güzel kokular sürülmüş ve en güzel kıyafetler giydirilmişti. Altın yola doğru ağır adımlar ile yürüyen Anastasia beki de herkesin sevinerek geçtiği o yoldan kendisi ağlayarak geçiyordu. Has Oda'nın önüne gelen Anastasia içeri alındı ve gördüğü tek şey ise ona göre genç bir çocuktu sadece..Onu görünce yüreğinde değişik bir duygu hisseden Anastasia o an sanki herşeyi unutmuş gibi olmuştu.Ahmed ise resmini görüp aşık olduğu o kızın hala karşısında olduğuna inanamıyordu. Zira Sultan Ahmed'in ondan başka şu kan kokan kubbeli sarayda bir tek bu güzel küçük kıza güvenecekti..
- Devam Edecek..
- Yeni Bölüm >>> Pazartesi Akşamı Saat 20.30'da Yayında Arkadaşlar.. Yorumlarınızı Bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderin Sırrı: Kösem Sultan
Fiction Historique- Çocuk yaşta Kefolanya Adası'da koparıldığında bütün hayallerine veda etti Nasya. Kaderi, ona hizmetçi olacağını fısıldasa da asi bir denizkızıydı o. Cehennem beklerken cenneti bulduğu Osmanlı Sarayı'nda kraliçe olmaya ant içmişti. Entrikalara, hiç...