28.Bölüm "Sarayda Seneler Sonra" (1613) (2.Sezon)

371 19 0
                                    

- Yeni sezonumuza başlamadan önce isterseniz biraz önce ki sezonda neler yaşanmış bir hatırlayalım arkadaşlar;

"Osmanlı'nın saadetli tahtına henüz 14 yaşında çıkan genç padişah Sultan Ahmed, hayatının en zor anlarını yaşarken karşısına çıkan Anastasia ise onun bir nebze olsun yüzünü güldürmeyi başarırken hanedanın da kaderini değiştirmek üzere idi.. Sultan Ahmed, tahta çıktığı gün ise babası gibi kardeşlerine kıymak yerine onları affetmeyi seçmişti. Zamanla olgunlaşıp büyümeye başlayan genç padişah sarayda senelerdir söz sahibi olan Büyük Validesi Safiye Sultan'ın artan gücünden rahatsız olmaya başlamış ve onu Validesi Handan Sultan'ın yardımı ile defalarca saraydan göndermeye çalışmış . Lakin Safiye Sultan her zaman bir şekilde sürgün edilmekten kurtulmuştu. Taki ilk seferine çıkan Sultan Ahmed'i öldürmeye ve onun yerine Şehzade Mustafa'yı tahta çıkartmaya çalışana dek! Son anda seferden dönüp Şehzade Mustafa'nın tahta çıkmasına mani olan Sultan Ahmed, kardeşi Mustafa'yı bir odaya kapatıp Büyük Validesi Safiye Sultan'ı ise bir zindana kapattırmış, hakkında ki kararı ise Mahpeyker Hatun'un vermesini istemişti..Mahpeyker Hatun'un kararı ile saraydan gönderilen Safiye Sultan intikam yemini ederek hüzünlü bir şekilde sarayından ayrılmıştı. Handan Sultan ise yıllarının intikamı Safiye Sultan'dan almak için bir gece düzenlediği akşam yemeğinde Safiye Sultan'ın kızını zehirleyerek ölümüne neden olmuştu. Bunu öğrenen Safiye Sultan ise Sultan Ahmed dahil herkesi karşısına alarak en sonunda kızı Fahriye Sultan'ı ölümüne neden olan kişinin Handan Sultan olduğunu öğrenince ipler gerildikçe gerilmiş ve en sonunda kopmuştu. Safiye Sultan intikamını almak istiyordu ve bunun içinde Handan Sultan'ın mide rahatsızlığını bahane ederek her gün ilacına zehir katarak acı çekerek ölmesine neden olmuştu. Validesinin ölümü ile derin bir yasa giren Sultan Ahmed, bir süre sonra da Derviş Paşa'dan sırtına bıçaklanan hançer ile tamamen yıkılmıştı. Safiye Sultan'ın hain planları ile Derviş Paşa'nın idam emrini veren Sultan Ahmed'in artık yanında Kösem Sultan'ın dan başka kimsesi kalmamıştı. Bu aşkı kıskanan ve haremin yönetiminden Handan Sultan'ın ölümü ile sorumlu kılınan Mahfiruz Sultan ise gözlerine perde indirerek Kösem Sultan'ın şehzadesi Mehmed'i bir gece öldürmeye çalışmıştı. Halime Sultan'ın engeli ile başarısız olan planın ardından Sultan Ahmed, hiç acımadan Mahfiruz Sultan'ı saraydan göndermiş ve haremin idaresini de elinden alarak Kösem Sultan'a vermişti. Hem haremde hem de sarayda artık Kösem Sultan'ın devri başlıyordu..."

- Önceki sezonda neler yaşandığını hatırladığımıza göre artık yeni bölümümüze kaldığımız yerden devam arkadaşlar;

- 7 Yıl Önce (17 Ocak 1607)

Sarayda ki onca olan hadiselerin ardından çok uzun bir süre geçmişti..Haremde Kösem Sultan'ın iktidarı sürerken, tahta her gün daha çok yakışan Sultan Ahmed, ilerleyen yaşından dolayı artık devlet işlerine daha çok alaka gösteriyordu. Hatta bazı geceler ise sabahlamayı seçiyordu. Eski Saraya Safiye Sultan'ın yanına sürgün edilen Mahfiruz Sultan ise evladı Osman'dan uzakta adeta bir esir hayatı yaşıyordu. Yaptığı hatanın bedelini daha fazla ödemek istemeyen Mahfiruz Sultan, Safiye Sultan ile birlik olmayı kabul etmiş ve saraya geri dönebilmek için elinden geleni yapmaya da hazır olduğunu söylemişti..Önce Safiye Sultan'ın sürgün edilmesi, ardından Handan Sultan'ın vefatı ve Derviş Paşa'nın da idamı..Şimdi de Mahfiruz Sultan'ın sürgünü ile saray-ı hümayun adeta bomboş kalmıştı. Aylardır ne hadise çıkmakta ne de haremden tek bir ses duyulmakta idi. 

Sabahın ilk ışıkları Üsküdar'dan yükselmeye başlamış, Galata Kulesi'nin eşsiz güzellikte ki uzun uzun duvarların düşürdüğü gölge İstanbul'un konaklarının üzerine serilmişti. Saray-ı Hümayun sabah güneşi ile aydınlanmıştı bir anda..Haremde henüz uyumakta olan cariyeler, hareme kadırgalarla yeni getirilmiş köleler ayaklanmaya başlamışlardı. Sarayda sessizlik hakimdi, lakin henüz herkesin uyunmaya başladığı sırada Eski Saray'dan hazırlıklarını yapıp dönen Mahfiruz Sultan, Sultan Ahmed'in kararına uymayıp Derviş Paşa'nın vefatından 12 gün sonra 23 Aralık 1606 gecesi Şehzade Mehmed'i öldürmeye çalışmasından dolayı sürgün edilmiş ve geri sürgününün 25. günü 17 Ocak 1607 sabahı gizlice saraya dönmüştü. Mahfiruz Sultan'ın döndüğünden henüz habersiz olan Sultan Ahmed dairesinde devlet işleri ile alakadar olmakta idi. Taşlıktan salınarak boynu dik ve sanki kendinden emin bir şekilde yürüyerek geçmiş ve altın yoldan Has Oda'ya doğru ilerlemeye başlamıştı Mahfiruz Sultan. Has Oda'nın önüne gelen Mahfiruz Sultan ağalardan Sultan Ahmed'e geldiğini haber etmelerini istemişti. Bu sırada ise Mahfiruz Sultan'ın geldiğini gören Kösem Sultan'ın has ağası Lokman Ağa hemen koşarak Kösem Sultan'ın yanına haber vermeye gitmişti.

Kaderin Sırrı: Kösem SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin