- Derviş Paşa Veda Fragmanı

222 14 2
                                    

"Ben Derviş! Boşnak bir çobanın oğlu Derviş!

Açlık ve yoksullukla geçti çocukluğum. Öyle ki yeniçeriler beni ailemin elinden aldığında sırtımda yırtık ve eskimiş bir gömlek ayağımda çamur içinde delik bir pabuç vardı. Bu yüzden Derviş demeye başladılar bana..Derviş.. Belki de bosna da ki tek iyi hatıram annemin aklımda kalan yüzüdür. Hayatımı yıllar boyu Sultan Ahmed Han'a adadım. Sırf onu koruyabilmek için nice ölümlerden döndüm. Onun için, Sultan Ahmed Han'için belki de bir çok kez ona hızla koşarak gelmekte olan cellatların, önünde durup hünkarımıza siper oldum o genç yaşlarımda..Ben Derviş, Devlet-i Aliye'nin bostancıbaşısı, kaptan-ı deryah'ı ve dahi veziriazamı..Derviş Paşa.. Her daim cennetini de cehennemini de yanında taşıyan, kendi şeytanı ile dost olan, Sultan Ahmed Han'ın en yakının da, en sadık dostu ve can yoldaşı olan Bosnalı genç.. Her gün, her gece ve her sabah hünkarının derin gözlerinde ölümünü görüp de, cenazesinde kaybolan Derviş..

Ey içimde ki beni esir alan şeytan, kötülük seninle her gece, her sabah hesaplaşıyorum! Ne sen galip gelebildin, ne de ben! Her siyahın içinde bir beyaz, her beyazında içinde bir siyah var olduğu gibi her insanın içinde de aydınlık ve bir karanlık var.! Sen kimden yana olursan o kazanır Derviş! Karanlığın içinde boğulmaktansa aydınlığın içinde kaybolmayı seç!!

Ben derviş Paşa! Sultan Ahmed'in bostancıbaşısı, kaptan-ı deryah'ı, veziriazamı, yakını, sırdaşı, yol arkadaşı, can yoldaşı Derviş! Her yanımı alevler sarıyor, boynuma dolanan yağlı urgandan yanıyorum, kadere isyan ediyorum! Benim sonum böyle mi nihayet bulacaktı!! Acılar içinde kıvranarak mı?"

- Yeni Bölüm >>> Bu Akşam Saat 22.00'da..

Beğeni ve Yorumlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar.

Kaderin Sırrı: Kösem SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin