16. Kappale

1.1K 33 8
                                    

Seuraavana aamuna töihin saavuttuani näin tutun henkilön istuvan hotellin aulan sohvalla. Käänsin pääni toiseen suuntaan, kävelin vastaanotto tiskin taakse ja olin kuin en olisi huomannut mitään erityistä. Niall kuitenkin huomasi minut ja tuli luokseni. Käännyin poispäin ja näytin tekeväni töitä. Lily oli taas samassa vuorossa kanssani ja hän meni tiskille palvelemaan Niallia.

"Anteeks, mutta haluaisin keskustella Emilyn kanssa", Niall sanoi vakavasti.

Huokaisin syvään ja käännyin Nialliin päin.

"Sohvalle", hän sanoi käskevästi.

Pyöritin silmiäni, mutta kiersin pois tiskin takaata ja kävelin aulan sohvalle Niallin perässä. Hän istuutui, mutta jäin seisomaan kädet puuskassa (Eli kädet on 'ristissä' suunnilleen kylkiluiden kohdalla. Toivottavasti tajusitte:D) hänen eteensä. Hän kuitenkin katsoi minua huvittuneena ja taputti sohvaa, jotta istuisin siihen. Pyöräytin taas silmiäni, mutta istuin kuitenkin hänen kanssaan sohvalle. En tosin niin lähelle, kuin hän oli tarkoittanut. Niall huokaisi syvään ja naurahti sitten.

"Mä en nyt tajua. Mitä mä oon tehny, että sä oot vihanen?", Niall aloitti.

Hengitin muutaman kerran ennen kuin aloitin saarnan: 

"En tajua mikä sun ongelma on. Ensin esität kiinnostunutta, sitten yhtäkkiä sä ootkin jonkun kanssa ja soittelet mulle vahingossa tai ihan tahallaan haluut satuttaa mua, ku ollaan menossa viiden minuutin päästä ulos ja sitte seuraavana päivänä kysyt multa miks mä oon 'vihanen'. Ei mä en oo vihanen. Mä oon pettyny. Sä et tiiä musta, mun menneisyydestä tai nykyisyydestä yhtään mitään. Sulla oli tilaisuus kokee mun kanss tulevaisuutta, mutta sä pilaat sen. Mä en aijo kattella tollasia ihmisiä mun elämässä ollenkaan. Joten voitko jättää mut rauhaan?"

Kun pääsen loppuun huomaan seisovani ja Niallin katsovan minua yllättyneenä ja surulliselta samaan aikaan. Hän ei sano mitään, joten palaan vastaanotto tiskille ja jatkan töitäni. En tiedä miksi edes sanoin puolet asioista, jotka sanoin. En kuitenkaan halua perua mitään sanomaani tai pyytää anteeksi, koska haluan pysyä mielipiteessäni ja jos pyytäisin anteeksi Niall voisi saada sen käsityksen, että haluaisin hänet. Tai tottakai haluaisin hänet, mutten halua jakaa häntä kenenkään muun tytön kanssa. 

Töitä tehdessäni huomasin vielä puolentunnin päästä 'keskustelustamme' Niallin istuvan sohvalla. Hän oli kumartuneena eteen päin kädet kasvoillaan. En tiennyt pitä tehdä, sillä en voinut mennä pyytämään anteeksi, mutta toisaalta hän oli asiakas enkä voinut katsella asiakkaan itkevän. Onneksi Lily tuli tauoltaan ja pyysin häntä käymään katsomassa asiakasta. Toisin sanoen Niallia. Huomasin Lilyn ilmeen kirkastuvan ja hän käveli ripeästi Niallin luokse ja istuutui pian Niallin viereen. Minä jatkoin töitäni tavalliseen tapaan omassa kuplassani sulkien Niallin ja Lilyn ulkopuolelle. Sekunnilta tuntuneen ajan jälkeen Lily tuli luokseni tuohtuneena.

"Miten sä kehtaat?", hän kysyi.

"Anteeks?", kysyin ihmetellen.

"Sä oot loukannu sitä, tosi pahasti. Ja ne on vielä toisiks viimestä päivää täällä", Lily sanoi ja käveli nokka pystyssä takahuoneeseen.

Katsoin  sohvalla istuvaa Niallia pitkään. Unohdin kaiken ympärilläni, katselin vain. Pian huomasin silmistäni valuvan kyyneleitä kun katsoin tuota taivaallisen hyvän näköistä ja vielä persoonallisuudeltaan kultaisinta miestä jonka olen tavannut. Jos en olisi ollut töissä, olisin juossut halaamaan Niallia ja pyytänyt anteeksi. Havahduin kun Lily tuli viereeni tekemään paperitöitä. Silloin huomasin nousevani tuolista ja kiertäväni tiskin takaa kohti aulaa ja sohvia joilla Niall istui. En tiennyt mitä olin tekemässä, mutta Niallin viereen tullessa kävelin hänen eteensä ja istuuduin sohvapöydälle. Otin hänen leuanalta kiinni ja nostin kumarassa olevaa päätä ylöspäin ja suutelin. Ensin hän ei tainnut tajuta mitä tapahtui, mutta vastasi kuitenkin pian. Tiesin saavani potkut tästä, mutten voinut itselleni mitään. Kiedoin käteni Niallin niskaan ja jatkoin suutelemista, vaikka minua alkoikin hymyilyttää. 

"Älä hymyile, vaan pussaa", Niall naurahti.

Irrouttauduin Niallista nauraen. Hymyni hyytyi pian kun pomoni tuli kiukkuisen näköisenä luoksemme. Nousin nopeasti seisomaan ja painoin katseeni alas.

"Emily, huoneeseeni, välittömästi", pomoni sanoi kireällä äänellä. 

Purin kieltäni, etten sanoisi mitään ja seurasin pomoani hänen työhuoneeseensa. En aluksi huomannut, että Niall tuli perässä, ennen kuin pomoni ovella kun hän pyysi Niallia poistumaan. Katsoin Niallia vihaisesti, jotta hän lähtisi, mutta hän vastasi:

"Olen syypää tähän sotkuun, joten haluan olla mukana". 

Katsoin pomooni ja hänen nyökätessä olin kaatua ihmetyksestä. En olisi uskonut hänen päästävän Nialla sisään ihan noin vain ja vielä kun työntekijälle annetaan potkut. Astuin pomoni ohi ja kävelin ovesta sisään, hänen huoneeseensa. Nyt kuunnellessani askeleita, tiesin Niallin tulevan perässä. Istuin toiselle tuolille pomoni pöydän viereen ja Niall istui toiseen. Ovi pamahti takanani, mutta pysyin tyynenä. Tiesin saavani huutoa ja pomoni huoneessa on äänieristetyt seinät, hän voi sanoa mitä tahansa, eikä se kantaudu oven ulkopuolelle. Pomoni asteli hitaasti ja vihaisen näköisesti pöytänsä toiselle puolelle. Hän istuutui rauhallisesti ja köhi sitten kurkkuaan.

"Mistä sitä alottaisi?", hän kysyi, ja minun kohtautettua hartioita hän jatkoi: "Suhde asiakkaaseen, kielletty työntekijöiden säännöissä ehdottomasti. Henkilökohtaisten asioiden hoitaminen työajalla ja asiakkaiden nähden vielä työntekijöiden säännöissä ehdottomasti kielletty".

"Kaikki nuo, ovat vain minun vikaa. Olen pahoillani, mutta työntekijänne on hurmaava ja tekee minut hulluksi", Niall sanoi. 

"Oli miten oli, saat potkut", pomoni, vai pitäisikö sanoa entinen pomoni sanoi katsoen minuun. 

Nousin ylös tuolista, kättelin häntä ja kävelin ulos huoneesta.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heiheiheihei!

Apuvaa! Nyt tuli uus kappale ihan sikanopeeta:) Toivottavasti tykkäätte:) En VALITETTAVASTI saanu Annaa esitettyy tässäkään kappaleessa, mutta toivottavasti ens kappaleessa sitten:) Ja sit pliis mä pyydän haluun vähän kommenttiaa! Ei oo vaikeeta;) Kiitos ja näkemiin,

xx Laura

Eternal Love [In Finnish]Où les histoires vivent. Découvrez maintenant