▪25

373 30 8
                                    

Foto:Jurk van Abigail

¢ ~ •Catharina• ~ ¢

Wanneer de volgende ochtend aanbreekt. Wordt ik verwelkomt door de zonnestralen. Die door het raam naar binnen schijnen. Het gordijn wordt verder opengetrokken door Abigail. Ze ziet er erg goed uit vandaag. Ik herken mijn gele jurk meteen die ze rond haar slanke lichaam draagt. Die jurk droeg ik deze zomer toen we naar het strand gingen. Maar tijdens een wandeling bleef er een stuk van de stof haken achter een losliggende tak. De scheur was te zichtbaar, daarom heb ik de jurk aan Abigail afgestaan. Blijkbaar heeft ze de stof weten te redden.

Het staat haar in iedergeval beter dan mij. Het laat haar er vrolijker uitzien. Ze mist alleen nog de speciale ketting die ik erbij droeg. Ik sta langzaam op uit mijn bed en loop naar mijn kaptafel toe. Daar zoek ik in mijn la naar het juiste sieraad. Wanneer ik het gevonden heb loop ik naar Abigail toe die net mijn bad aan het klaarmaken is.

'Kijk' ik haal de ketting tevoorschijn en maak het vast rond haar nek, 'dit staat er perfect bij' tevreden zet ik een stapje terug om het resultaat te bekijken. Ze lijkt net een echte prinses.

'Oh maar dit kan ik echt niet aannemen juffrouw' antwoord ze gehaast. Ik pak haar handen vast wanneer ze de ketting weer wil verwijderen.

'Ik sta erop Abigail. Draag het' ik glimlach en laat haar handen weer zakken.

'Dankjewel Catharina' haar gezicht klaart meteen op.

'Kom je me helpen bij het kiezen van een jurk?' vraag ik.

'Natuurlijk!' Antwoord ze meteen.

We lopen de badkamer uit richting mijn kledingkast. Ik neem mijn lip tussen mijn tanden terwijl ik twijfelend naar de jurken kijk. Laat ik vandaag maar voor iets rustigers gaan. Ik laat Abigail een groene jurk pakken. Ze haalt samen met de jurk ook nog een hoed, schoenen, accesoires en onderkledij.

Ondertussen loop ik naar het bad toe. Ze heeft wel even de tijd nodig om mijn kleding uit te stallen. Het warme water glijd rond mijn lichaam naar boven, als ik me in het bad laat zakken. Ik leg mijn hoofd op de rand van het bad en zak wat verder naar beneden. Mijn ogen sluiten automatisch. Ik neem de geur van het bad in me op. Een heerlijke geur van rozenblaadjes vult mijn neus.

Glimlachend zak ik nog wat verder naar beneden tot mijn kaak het water raakt. Ik laat mijn lichaam ontspannen. Ondertussen speel ik met een rozenblaadje tussen mijn vingers.

Een zacht geklop op de deur waarschuwt me dat mijn tijd bijna voorbij is. Zuchtend kom ik overeind. Ik wikkel mijn lichaam in een handoek voordat ik de kamer binnenloop. Abigail staat al klaar met mijn onderkleding. Ik laat de handoek van mijn lichaam glijden. Bescherment leg ik mijn handen over mijn borsten. Ze helpt me snel in mijn onderkleding voordat ik kou vat.

Wanneer ze klaar is met de laatste laag van de jurk, zak ik neer op mijn bed zodat ze mijn haar kan doen. Ik blijf strak voor me uit kijken en laat Abigail haar gang gaan. Ze wikkelt mijn haar in lange krullen, waarvan de voorste lokken samen zijn gebonden in een vlecht. Er worden een paar accesoires in mijn haar, rond mijn nek en rond mijn polsen toegevoegd voordat ik eindelijk klaar ben.

'U ziet er schitterend uit Juffrouw' ik bedank Abigail voor haar compliment. En loop dan samen met haar naar de ontbijt tafel.

Bijna iedereen zit aan de tafel. Op drie man na. Ik zak neer naast mijn moeder. Maar de stoel tegenover me is leeg. Willem, Heer Aiden en James ontbreken. Mijn ogen glijden door de kamer tot ik James zie staan tegen een muur. Tussen allerlei bediendes en lakeien.

Mijn glimlach wordt beantwoord met een zwak knikje. Ik laat mijn aandacht terug glijden naar het ontbijt voor me.

'Catharina?' ik draai me naar mijn moeder en kijk haar vragend aan.

'Wat is er moeder?' vraag ik zo beleefd mogelijk.

'Waar is Willem? Ik dacht dat hij bij je sliep vanacht?'

Dat herinner ik me ook. Maar toen ik vanochtend wakker werd, was hij er niet. Ik vraag me af waar hij uit hangt. Hetzelfde geld voor Heer Aiden.

'Correct. Misschien is hij een ochtent wandeling gaan maken?'

'Dat zou kunnen. Hopelijk keren ze snel weer terug' antwoord ze.

Wanneer ik het ontbijt op heb, loop ik naar buiten toe. Ik voel de aanwezigheid van iemand achter me. Als ik me omdraai, blijkt het Heer James te zijn. Ik glimlach en wacht tot hij naast me loopt.

'Heeft u goed geslapen Heer James?'

'Als een roos'

De deuren naar de tuin worden geopent door twee lakeien. Ik geef ze een knikje wanneer ik naar buiten loop. James zijn blik brand op mijn gezicht. En ik weet dat hij naar mijn ogen zit te staren. Wanneer ik me naar hem toe draai heb ik hem op heter daad betrapt.

'Hoe heeft u geslapen na deze heftige avond?' vraagt hij.

'Uitstekend, nogmaals bedankt voor het dragen' ik kan nog sterds zijn harde borstkas tegen mijn huid aanvoelen.

'Geen probleem. Ik zou het zo nog eens doen' antwoord hij.

Ik kijk hem van opzij aan. Maar hij blijft strak voor zich uitstaren. Ik loop stilletjea verder naar het einde van de vijver. Daar blijf ik staan met James aan mijn zijde.

En nog steeds geen spoor van Heer Willem en Heer Aiden. Ik blijf voor me uitkijken tot ik iets aan het einde van de opkomende horizon zie. Twee figuren. Ik plaats mijn hand voor mijn ogen om te bestuderen wie het zijn. Dan zie ik het. Willem en Heer Aiden. Elk rijden ze op een paard. Het lijkt net op een beeld uit mijn wildste dromen. Vlak voor ons blijven ze staan.

'Catharina, zou u mee willen op mijn paard' vraagt Willem spontaan.

'Graag' antwoord ik blij.

Ik pak zijn hand vast. Hij helpt me soepel op het paard. Zijn armen glijden rond mijn middel. Om me stevig op mijn plek te houden. Met de punt van zijn laarzen tikt hij tegen het zwarte paard aan. Het paard laat een hinik horen voordat het in galop weg rijd. Heer Aiden volgt ons op een simpel drafje. En James kijkt ons na wanneer we richting een bos rijden.

INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu