▪35

331 25 6
                                    

¢~ •Willem• ~ ¢

Ik kan mezelf wel slaan. Hoe kon ik dit laten gebeuren. Ik heb mijn toekomst in één klap verpest. En het is allemaal mijn eigen schuld. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Alles ging zo goed tussen mij en Catharina, tot het toneelstuk.

Toen ze weg was ging ik zo op in het stuk. Het oogcontact tussen mij en de hoofdspeler hield maar niet op. Het was of ze alleen voor mij danste. En toen ze van het podium verdween besloot ik haar op te zoeken. Er was iets aan haar wat me interesseerde.

Het begon met een onschuldig gesprek. We hadden het over haar carrière. En na een kwartiertje waren onze lippen klaar met praten. Ik ben de gene geweest die haar kuste. En vanaf dat moment ging het berg afwaarts. James, een prins betrapte ons. Hij vertelde me hoe teleurgesteld Catharina zou zijn als ze dit zou zien.

Maar ik wist dat hij het niet aan haar zou vertellen. Ik had na die avond moeten stoppen. Maar zo koppig als ik ben, deed ik dat niet. Toen Catharina in haar coma belande, kon ik de spanning niet aan. Na de vijfde dag ben ik de toneelspeelster Annabelle, gaan opzoeken.

Vanaf die dag waren we elke keer bij elkaar. Totdat Catharina uit haar coma ontwaakte. Ik wist dat ik iets moest doen. Maar ik kon mijn geluk niet op toen ik hoorde dat ze wakker was. Met Annabelle vergeten, focuste ik me op Catharina. Maar toen ik Annabelle op deze ochtend bij de poorten zag staan wist ik dat het fout zat.

En nu ben ik hier. Catharina is weggelopen samen met Prins James. En Annabelle ligt in tranen op de grond. Maar ik kijk niet langer naar haar om. Het enigste wat ik nu kan doen is afstand van haar en Catharina nemen. Dat is het enigste wat ik kan doen om het niet erger voor mezelf te maken.

Ik breng mijn hand naar mijn wang. Catharina heeft me flink hard geslagen. En daar heeft ze ook recht op. Ik neem het haar niet kwalijk. Ze hoort niet zo behandelt te worden. Ik heb mijn belofte aan haar vader gebroken. Ik zou haar beschermen en voor eeuwig van haar houden. Maar ik heb beide niet waar kunnen maken.

Zuchtend loop ik het doolhof uit. Ik kan haar nu niet onder ogen komen. En haar ouders ook niet. Hoewel ik zo'n gevoel heb dat ze wel van mijn verhouding afwisten. Maar ja haar vader denkt alleen maar aan de macht die zijn dochter kan krijgen als mijn koningin.

Bij de vijver zak ik neer. Ik stap nu het liefste in een koets en ga meteen naar huis. Maar dan zou moeder zeggen dat ik niet zo snel moet opgeven. Dat ik moet vechten voor het meisje waarvan ik hou. En ik kan ook nog steeds zeggen dat ik van Catha hou. Maar ik weet niet of Catharina nog hetzelfde voor mij voelt.

Ik hef mijn hoofd naar de sterrenhemel boven ons. Wat zou ik moeten doen. Ik ben totaal niet goed in dit soort dingen. Kon moeder me maar helpen. Zij heeft overal een antwoord op. Ik wil ook niet bij mijn broeder Aiden hulp vragen. Ook al is hij zo goed bij de dames. Zijn hulp draait alleen maar op meer problemen. En die heb ik nu echt niet nodig. Ik mezelf en Catharina al genoeg in de problemen gebracht.

Ons huwelijk zal afgeblazen moeten worden. Maar dat zal echt miljoenen gulden kosten. Ik moet iets doen en snel. Maar wat?

Ik sta op en loop terug naar het paleis. Ik weet dat ik me voor heb gehouden om voorlopig geen contact te zoeken met Catharina. Maar ik moet met haar praten. Ik moet mijn kant van het verhaal met haar delen. Of ze het nou wil horen of niet.

Nerveus loop ik naar haar vertrek toe. Ik open voorzichtig de deur zonder geluid te maken.

'Catharina ik..' ik stop halverwege met praten.

Catharina ligt slapend in bed. En naast haar ligt prins James. Ik zet een stapje achteruit. Hij ligt waarschijnlijk bij haar om haar te troosten. Maar het doet toch pijn om ze zo dicht bij elkaar te zien. Ik hoor daar te liggen met Catharina in mijn armen. Maar ik weet dat dit mijn eigen schuld is. Ik sluit de deur weer en loop dan naar mijn eigen vertrek.

◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Ik ben echt trots op dit hoofdstuk en mijn verhaal in het algemeen. Ik had echt niet durven dromen dat zoveel mensen dit verhaal lezen. En dat ik soms #1 was in Historische fictie. Dankjewel allemaal voor het lezen, voten en het achterlaten van comments op dit verhaal! Daarom deze snelle update♥

Tot de volgende keer!♥

INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu