▪60

257 20 2
                                    

3 maanden later..

Moeder heeft samen met mijn zuster een bal voorbereid ter ere van de kroning van het nieuwe bruidspaar. Catharina heeft een speciale jurk laten maken voor deze gebeurtenis.

Er is veel gebeurd de afgelopen weken. Na haar huwelijk hebben ze het gevierd met famillie en andere gasten. Alleen Willem was niet van de partij. Catharina heeft een brief ontvangen waarin hij zijn excusen aanbood voor zijn ongepaste gedrag. Voor de zoveelste keer heeft ze hem vergeven. Ze is dol gelukkig met James en Catharina hoopt dat Willem ooit ook gelukkig zal zijn. Daarom wil ze hem geen schuldgevoel ten laste leggen.

Drie dagen na het huwelijk hebben James en Catharina samen de liefde bestreden. De koninklijke dokter heeft bevestigd dat ze inmiddels al twee maanden zwanger is. De baby word in de winter verwacht van volgend jaar.

Catharina hoopt voor een meisje terwijl James hoopt voor een kleine prins. Ze giechelt bij de gedachte. James zal een goede vader zijn dat weet ze zeker.

"Abigail is alles voorbereid?" het kamermeisje komt samen met haar jurk de kamer ingelopen.

"Alles staat klaar, kom laat u mij helpen bij de jurk"

Abigail helpt Catharina uit haar normale jurk. Uit de kast haalt ze een korset vandaan zodat haar lichaam nog beter in de jurk past. Helaas kan hij niet zo strak als vroeger. Catharina moet om haar kind denken. Haar ouders zijn er nog niet van op de hoogte dat ze opa en oma worden. Maar dat gaan James en Catharina gezamelijk bekend maken.

Zodra Abigail klaar is lopen ze samen naar beneden. James staat onderaan de trap op Catharina te wachten. Hij kijkt altijd met een blik vol bewondering op haar neer. Hetzelfde geld voor haar. Zij is James zijn spiegelbeeld. Ze zal hem volgen en achter zijn beslissingen staan als koning van Tessing.

"Je ziet er schitterend uit Catharina" fluistert hij in haar oor.

Ze kan het niet helpen en begint te blozen. Met haar waaier probeert ze het schaamrood te verbergen. Tevergeefs het valt de hele avond nog wel te zien.

James en Catharina enteren de balzaal. De gasten veroorzaken een luid applaus zodra ze binnen komen. Er zijn veel gasten op het bal afgekomen. Bij de troon ziet ze haar vader en moeder zitten. James ziet haar blik en begeleid haar richting het paar.

Hij wil alles doen voor zijn prinses. James is zo blij met Catharina. Toen hij haar ontmoete had hij nooit verwacht dat ze zouden trouwen. Hij had als doel om haar te beschermen. Het was nooit zijn bedoeling om in liefde te vallen. Maar het is toch gebeurt en hij is er blij mee.

Tevreden lopen ze naar het afgetreden paar. Catharina buigt en begroet haar ouders. James praat even met haar vader en dan breekt er een plechtig moment aan. James en Catharina nemen plaats op de troon. Ze zijn nu echt koning en koningin.

Haar vader houd een glas wijn in zijn hand en vraagt om stilte. De zaal valt langzaam stil.

"Bedankt voor uw komst, vandaag eren wij het nieuwe koningspaar. Mijn dochter Catharina en haar Koning James, mocht hen al het goede overkomen en een leven vol geluk proost"

Iedereen heft zijn glas. James staat ook op en fluistert wat in de koning zijn oor. Hij knikt en laat James aan het woord.

Er klinkt wat geroezemoes voordat hij spreekt. De opschudding die wordt veroorzaakt trekt langzaam weer weg wanneer James begint met praten.

"Goedenavond allemaal, ik hoop dat iedereen zal genieten van dit bal. Catharina en ik willen nog een mededeling doen"

James laat zijn ogen over Catharina glijden, hij legt zijn hand op haar schouder en spreekt dan.

"Wij verwachten een kind"

Er valt een stilte van twee seconden die dan vebroken word door een groot applaus. Catharina haar ogen glijden langzaam richting haar ouders. Haar moeder komt snel naar haar toe en feliciteerd haar. Ze is helemaal gelukkig met het nieuws dat ze oma wordt.

Er wordt gulzig gedronken. Iedereen vermaakt zich prima. Het is tijd voor de eerste dans. Catharina en James schuifelen richting het midden van de balzaal. Zodra de muziek begint starten zij met de walz.

Luister als je wil nu naar het nummer.

Catharina legt haar rechter hand op James zijn schouder. Haar linker hand legt ze in de zijne. James legt zijn hand op haar heup en begeleid Catharina dan tijdens de dans.

Verschillende koppels verzamelen zich op de balvloer. Het orkest speelt telkens luider. Gesprekken worden overstemd door de klanken van de muziek. Catharina houd haar ogen op James. De rest van de wereld lijkt te verdwijnen.

Het koningspaar heeft alleen nog oog voor elkaar. De wals wordt correct gedanst zonder enige fouten. Ze glijden soepel over de dansvloer.

Het laatste couplet breekt aan en dan stopt de muziek. Catharina buigt sierlijk en recht dan haar rug weer.

Het paar verspreid in de menigte om gasten te begroeten. Catharina wordt vanachter op haar rug getikt. Verrast draait ze om. Haar mond zakt langzaam open wanneer ze Willem ziet staan.

"Goedenavond avond Catha" antwoord hij met een buiging.

"Willem" antwoord ze verbaasd.

"Mag ik deze dans?" vraagt hij.

Catharina weet niet wat ze moet zeggen. Willem pakt haar hand vast en neemt haar mee op de dansvloer.

"Hoe gaat het met je?" vraagt hij.

"Prima, ik ben gelukkig zoals je ziet" haar ogen glijden naar haar buik.

"Dat heb ik gehoord ja, gefeliciteerd met het kind"

Willem legt een hand op haar rug en draait Catharina dan met één hand in een rondje.

Verbluft komt ze weer omhoog, haar gezicht vlak bij de zijne. Ze zet snel een stap achteruit.

"Ik hoop dat je gelukkig bent Catha, maar als hij je ooit aan het huilen maakt. Weet dan dat ik er voor je ben" met die woorden laat hij haar los. Hij loopt rechtstreeks de balzaal uit.

Verbaasd blijft Catharina achter. Ze draait haar om en gaat dan opzoek naar James. Ze treft hem bij haar ouders. Zodra hij Catharina ziet excuseert hij zich. Gezamenlijk lopen ze naar de troon. Hun handen samengevouwen op de leuning van de troon.

Zij Catharina Anasatisa wűrtenburg heeft nu eindelijk een naam. Koningin Catharina Fedings. En die naam draagt ze met trots tot haar dood.

Ze kijken elkaar vol liefde aan. Het nieuwe koningspaar van Tessing. Gezond en gelukkig. En zo leven ze nog jaren verder.

The End

INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu