▪ 21

355 34 5
                                    

¢~ •Abigail• ~ ¢

Ik laat me meesleuren door Catharina totdat we in haar kamer aankomen. Ze duwt de deur achter ons dicht en draait hem dan vervolgens op slot. Catharina haar slanke lichaam leunt met haar rug tegen de deur aan. Haar ogen schieten heen en weer in de mijne. Ik kijk haar afwachtend aan.

'Dus wat is er gebeurt tussen jullie twee' vraagt ze girchelent.

Ik had het kunnen verwachten. Jufrouw Catharina stuurde ons tween niet zomaar weg. Ze had ons allebei ook een apparte opdracht kunnen geven. Maar dat deed ze niet. Het was allemaal gepland.

Ik schud lachend mijn hoofd. 'Er is niets gebeurt tussen Jorden en mij. Ik heb hem een korte rondleiding gegeven. Hij heeft me over zichzelf verteld en dat was het' antwoord ik. De rest hoeft ze niet te weten.

'Dus je komt ook uit Suriname?' vraag ik. Jorden knikt. We lopen samen een linker gang in richting de bediende vertrekken.

'Vind je het leuk om hier te werken?' vraagt hij ineens. Zonder te twijfelen antwoord ik 'ja', jufrouw Catharina zorgt goed voor me. Ik krijg genoeg te eten, en het werk is niet vreselijk vermoeiend.

'En jij?' vraag ik.

Hij sluit voor even zijn ogen. Dan richt hij zijn volle aandacht weer tot mij. 'Ik had het erger kunnen treffen. Maar toch ben ik nog altijd kwaad dat ze mij van mijn familie weggescheurt hebben'

'Ik ken dat gevoel' zucht ik. Niet heel lang geleden ben ik hier met precies dezelfde redene heengebracht. Onze familie werd uitelkaar gescheurd.

'Waarom zijn deze mensen zo wreed?' Onze blikken kruizen elkaar. We delen zwijgend onze gevoelens met elkaar. Ik leg mijn armen rond zijn schouders ern trek hem in een vertrouwde omhelsing. Zo knuffelde ik altijd met mijn vader. Helaas weet ik niet of hij nog wel leeft.

Ik voel Jorden bewegen hij legt zijn hand op mijn wang. De warmte van zijn huid op de mijne prikkelt mijn zintuigen. Ik trek mezelf terug uit de omhelsing. Mijn handen blijven rusten rond zijn heupen. Zo blijven we even staan. Tot hij zijn volgende stap zet. Jorden leunt naar voren, zijn lippen drukken zacht tegen de mijne. Ik leg mijn hand op zijn borst en duw hem een eindje van me af.

'Niet hier' fluister ik snel. Ik pak zijn hand vast en neem hem mee naar mijn kamer.

'Hmm ik zag je ogen toch echt even oplichten toen ik over hem begon' antwoord juffrouw. Ik laat een diepe zucht los. Catharina geeft nooit snel op, ze is een echte volhoudster. Maar ik ben bang voor het lot van Jorden als Heer Willem en Heer Aiden achter onze relatie komen. Er speelt echt iets tussen ons. Daarom besluit ik het geheim te houden voor Catharina. Als de tijd rijp is, dan vertel ik het.

'Oke oke, ik laat het hierbij. En nu.. Welke jurk zal ik kiezen' ik glimlach en loop naar de grote kast gevuld met prachtige jurken. Elke vrouw droomt van een kast vol met jurken. Ik ben daar een van. Catharina kijkt belangstellend naar de verschillende jurken. En zoals verwacht kiest ze een rode jurk. Dat wordt gedragen door de meeste vrouwen tijdens een avond activiteit.

'Heeft een voorkeur naar een bepaalde waaier?'

'De zwarte met diamenten'

Ik pak de gewenste accesoires en loop dan terug naar Catharina. Ze heeft het inmiddels zelf voor elkaar gekregen om haar hakken aan te doen. Meestal heeft ze mij daarvoor nodig. Ze begint zelfstandiger te worden. En ik denk dat Willem daar de oorzaak van is.

'Perfect' Catharina kijkt toe hoe ik haar aan het invlechten ben tot een strakke knot. Wanneer daarmee klaar ben, bind ik haar ketting vast. Alleen haar handschoenen en jas ontbreken nog. Het is een koude einteravond. Ik zou niet willen dat mejufrouw een longontsteking oploopt.

'U bent klaar' tevreden kijk ik naar het resultaat. Ik kan wel een traantje laten. Ze ziet er zo volwassen uit, als een ware koningin. Ik zal nooit de tijd vergeten dat we samen door de tuin holden. Die tijd is voorgoed voorbij. Het zal nooit meer het oude zijn. Als ze haar koninglijke taken moet vervullen zal ze nog weinig aandacht aan mij besteden. En toch moet ik blij zijn voor haar. Ze is gelukkig. Dan ben ik ook gelukkig.
★★★★★★★
Heey!! Omg ik zag net dat ik al 1k lezers heb. Dan

INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu