¢~ •Catharina• ~ ¢
'Ik wist niet dat u zo'n talent bezat'
Hij kan echt goed spelen, nog beter dan vader. Ik zou elke avond naar zijn prachtige kunsten kunnen luisteren.
'Dat komt omdat ik vol zit met verassingen' antwoord hij.
Ik kijk over mijn schouder naar Abigail die ongemakkelijk in het midden van de kamer staat. Mijn ogen glijden verder naar de slaaf in de hoek van de kamer. Ik weet niet eens hoe hij heet.
'Wat is je naam?' vraag ik hem.
'Jordan' antwoord hij kortaf.
'Abigail, zou je Jordan een rondleiding willen geven door het paleis?'
Er verschijnt een triomfantelijk glimlachje op haar gezicht. Ze weet wel om welke reden ik hun weg stuur. En het lijkt me wel fijn voor haar dat ze even met iemand kan praten die dezelfde afkomst heeft als haar. Ze verlaten samen de kamer, alleen ik en Willem blijven nog achter.
'Zou u nog iets willen spelen heer Willem? Ik vind het echt prachtig'
'Natuurlijk Catharina'
Hij klopt naast zich op het bankje neer als teken dat ik naast hem moet zitten. Ik trek mijn jurk iets omhoog en zak vervolgens naast hem neer op het kleine bankje. Willem neemt een grote hap adem voordat hij zijn vingers op de toetsen legt. Vanuit het niets begint hij een stuk van Chopin te spelen genaamd Spring Waltz.
Ik luister stil toe hij de toetsen een voor een indrukt. Het klinkt echt prachtig, alsof hij Chopin zelf is. Hij speelt het muziekstuk met meer emotie. Zijn gezicht is neutraal, behalve dan zijn ogen die gefronst bij elkaar getrokken zijn, maar ik weet dat hij ervan geniet. Hij neemt zijn lip tussen zijn tanden om er zachtjes op te bijten.
Met een glimlach op mijn gezicht luister ik verder naar de volgende coupletten. Het stuk wordt telkens intenser waardoor ik bijna een traantje laat. Als hij het eind couplet bereikt begin ik in mijn handen te klappen. Wat schitterend!
Er verschijnt een grote glimlach rond zijn lippen. Misschien is dat wel het mooiste wat ik in mijn leven heb gezien. Ik wil in ieder geval dat die glimlach zijn lippen nooit meer verlaat.'U bent erg getalenteerd Heer Willem, ik vond het schitterend'
'Dankjewel Catharina, dat waardeer ik zeer'
We blijven een tijdje zwijgend naast elkaar zitten tot hij de stilte verbreekt door zijn hand op de mijne te leggen. Ik kijk hem van opzij aan. Wat zou er in hem omgaan.
'Catharina, ook al kennen we elkaar nog maar een paar dagen. Ik ben zo blij dat u mij echtgenote zult worden'
'Hetzelfde geld voor mij' antwoord ik glimlachend.
Een zacht gekuch klinkt achter ons. Ik draai me bewildered om. Daar in de deuropening staat Heer Aiden. Van zijn gezicht is af te lezen dat hij niet zo gezind is met het tafereel wat voor zijn ogen afspeelt.
'Wat is er aan de hand broeder?' vraagt Willem naast me.
Ik voel mijn wangen rood worden, mijn hart gaat te keer in mijn borstkas. Dit allemaal omdat ik in één ruimte sta met twee heren die allebei gevoelens voor mij hebben. Maar slechts één van hen zal mijn hart krijgen. Het is al besloten, die jongeman zal Willem zijn. En dat weet Aiden ook. Helaas blijft hij het maar proberen.
'Zou ik Catharina even van je kunnen lenen. We moeten namelijk iets bespreken in verband met het bal' zijn ogen glijden nu naar mij. Ik sla mijn blik snel neer en wacht op het antwoord van Willem.
'Natuurlijk' antwoord hij.
Ik sluit mijn ogen voor een paar seconden en kom dan overeind. Willem geeft me een bemoedigd kneepje in mijn hand voordat hij me laat gaan. Ik loop met snelle passen naar Heer Aiden toe. Des te eerder kan ik weer terug keren naar Willem. Gezamenlijk lopen we de kamer uit. Hij begeleid ons naar de west vleugel, als het goed is verblijft hij in één van de kamers daar.
'Wat wou u met mij bespreken?' vraag ik hem. Ik keur hem geen blik waardig. Daarom heb ik mijn neus hoog in de lucht getrokken. Ik kan zijn ogen over mijn lichaam voelen glijden. Deze man is ook maar op één ding uit.
'Iets, maar dat ga ik niet hier doen. Volg mij Catharina'
Met een diepe zucht loop ik achter hem aan tot we bij een deur aankomen. Ik geef hem een korte blik voordat ik de kamer binnenloop. Bij het raam blijf ik staan. Ik hoor hem de deur achter me vergrendelen. Wat voor bedoelingen heeft deze man? Met een soepele draai beland ik voor hem.
'Wat is hier de bedoeling van Heer Aiden?' vraag ik vol minachting.
'Ik zou graag wat tijd alleen met je willen Catharina' in zijn ogen is een blik vol met lust te zien. Snel zet ik een paar stappen naar achteren om wat ruimte tussen ons te creëren.
'En daarom vergrendeld u de deur?' verbaasd kijk ik hem aan.
Hij antwoord niet, in plaats daarvan zet hij een paar stappen naar voren. Mijn rug botst tegen de muur wanneer ik nog een stap naar achteren wil zetten. Zijn hand vind een weg naar mijn wang. Ik kijk bewildered toe en volg elke beweging die hij maakt. Mijn hormonen worden op alle mogelijke manieren geprikkeld. Ik kan mezelf niet langer inhouden. Deze man doet gewoon iets met me.
Ik laat mijn hand over zijn borstkas glijden. Mijn ogen verlaten die van hem geen seconde. Voordat ik weet voel ik zijn lippen op de mijne. Mijn hele lichaam prikkelt onder zijn aanraking. En toch zegt iets in mijn gedachtes dat dit vreselijk verkeert is. Ik moet aan die gedachte toegeven. Met al de kracht die ik in me heb duw ik Heer Aiden van me af.
'Dit kan niet, dit mag niet. Het spijt me Heer Aiden' ik maak aanstalten om weg te lopen maar een ruwe hand rond mijn pols houd me tegen. Ik wordt terug getrokken tegen zijn harde borstkas aan. Mijn adem stokt even in mijn keel. Zijn handen glijden over mijn lichaam en ik kan niets anders dan mezelf overgeven aan zijn handen die over elk plekje van mijn lichaam glijden. Bij mijn borsten stopt hij. Ik open mijn mond om iets te zeggen maar voordat er iets uit komt voel ik hem al hard kneden in mijn huid. Er ontsnapt vreemde geluiden uit mijn mond. Geluiden van genot die alleen Heer Aiden bij me kan los maken.
'Ik weet wel dat je het fijn vind Catharina, geef jezelf aan mij over' fluister hij met een zwoele stem in mijn oor.
~~~~~~~~~~~~
Goeie/morgen/middag/avond!
Ik dacht, het is tijd om weer even iets van mezelf te laten horen.
In die paar weken sinds ik dit verhaal gemaakt heb. Zie ik dat het goed wordt ontvangen door jullie. Ik ben daar echt super blij mee! Die likes en reactie's die ik ontvange geven me echt de energie om verder te schrijven. Bedankt daar voor! Ik probeer echt zo vaak mogelijk te uploaden maar de examens vragen toch echt veel aandacht. Volgende week dinsdag begint het namelijk al! Duim voor me! : )Tot de volgende keer!♥
JE LEEST
INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET]
Ficción históricaHet verhaal speelt zich af in Riga, een rijk in Letland rond de achttiende eeuw. Catharina, de kroonprinses is 18 jaar oud. Volgens een oude traditie hoort ze te trouwen rond haar 19e levensjaar. Helaas mag ze niet zelf haar echtgenoot uitzoeken. E...