▪10

467 36 5
                                    

Minuten voelen als seconden wanneer je met degene bent waar je gelukkig van wordt. En hoewel ze hem nog maar net ontmoet heeft, ondanks dat ze neef en nicht zijn, voelt het alsof ze al die jaren nooit van elkaar gescheiden zijn geweest. De gesprekken die ze samen voeren lijken zo normaal alsof het nooit anders geweest is. Het is zo vreemd dat het allemaal zo natuurlijk aanvoelt.

Catharina kijkt omhoog om zijn ogen te ontmoeten. Zijn wangen zijn rood van schaamte. Ze giechelt, zelf zal ze er niet veel anders uitzien. Haar gezicht voelt warm aan net als de rest van haar lichaam. Gelukkig staat ze buiten, de koude wind blaast tegen haar lichaam waardoor ze langzaam weer afkoelt.

'Dat was echt.. een gehele nieuwe ervaring voor mij' stamelt ze langzaam. Willem stemt daar volledig mee in. 'Was het een aangename ervaring?' voegt hij er aan toe. Ze knikt zwijgend toe. Hij glimlacht en pakt haar hand vast. 'Ik ben blij dat u mijn verloofde bent Catharina'.

Zijn oprechte woorden komen vanuit het niets. Ze is verbaasd maar ook opgelucht. Misschien had niet alleen zij twijfels over het huwelijk, Willem is heeft hier natuurlijk ook niet vrijwillig voor gekozen. Ze zijn er beide ingesleurd door hun ouders. Voor hem is het ook allemaal nieuw. Maar om te horen dat hij zonder tegenzin dit huwelijk wil accepteren doet haar goed. Na de eerste indruk in het dorp was ze al bang dat hij haar een arrogante dame zou vinden. Maar het blijkt allemaal mee te vallen.

'Wanneer staat ons huwelijk eigenlijk gepland?' ze had er nog niet echt bij stilgestaan. Nu ze elkaar ontmoet hebben zal de rest wel snel volgen. Haar voeten komen langzaam in beweging. Willem volgt haar, dieper de tuinen van het paleis in. 'Ik neem aan dat er nog van alles geregeld moet worden'. Ze kijkt opzij naar Willem die bedenkelijk in de verte zit te staren. Vanuit zijn ooghoek kijkt hij haar aan. 'Ik neem aan dat het over een paar maanden gepland staat. Er moet veel gebeuren, het is niet alleen een huwelijk. Uw kroning wordt tevens ook gevierd' daar had ze nog niet helemaal bij stil gestaan. Haar vingers beginnen zacht te trillen en haar maag dreigt zich om te draaien. Dit wordt niet ongezien door Willem. Hij stopt met wandelen en buigt zich naar haar toe. 'Gaat het wel Catharina? U ziet een beetje pips' fluistert hij bezorgd.

Ze komt tot stilstand en neemt dan een diepe hap adem. Haar hart gaat tekeer ze weet niet waardoor. Het zijn waarschijnlijk de zenuwen die haar lichaam overnemen. Wanneer ze niet reageert besluit Willem het te doen, 'Zal ik u terug brengen naar het paleis, dan kunt u even tot rust komen?'.

'Graag' antwoord ze. Willem tilt haar lichaam op van de grond alsof het niets is. Haar ogen worden groot terwijl hij haar optilt. 'U hoeft mij niet te dragen Heer Willem, ik ben perfect in staat om dat kleine stukje te lopen' spreekt ze haastig. Willem schud zijn hoofd. 'Dit is wat een echte heer zou doen, u bent zo licht als een veertje Catharina, ik zou zo een heel rondje door de tuin kunnen lopen met u in mijn armen'.

Ze probeert haar glimlach te verbergen, Willem maakt haar echt aan het lachen. Ze kan er wel aan wennen met hem zo aan haar zijde. Haar hoofd rust tegen zijn borst, ze luistert naar zijn regelmatige harstslag. Het doet haar ontspannen en zonder dat ze het zelf door heeft valt ze in slaap.

Willem wandelt het paleis binnen met Catharina in zijn armen. De wachters zijn direct op hun hoede en komen op hem aflopen. Hij legt ze rustig uit wat er gebeurt is en dat ze enkel aan het slapen is. De wachters knikken en laten hem passeren. Terwijl hij over de gang loopt richting het vertrek van Catharina, ziet hij vanuit zijn ooghoek dat hij in de gaten wordt gehouden door een getint meisje. Hij draait zich naar haar toe, haar donkere ogen kijken hem onderzoekend aan. 'Met wie heb ik het genoegen?' vraagt hij haar.

Ze zet een stap naar voren uit de schaduw. 'Abigail Omba' antwoord ze. Haar ogen kijken hem nog steeds onderzoekend aan. 'Wat doet u met mejuffrouw in uw armen?' vraagt ze beleefd. 'Catharina werd niet goed in de tuin, ik breng haar naar haar kamer' antwoord hij.

INSIDE: The Forbidden Love [COMPLEET] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu