Hoofdstuk 24

1.4K 120 14
                                    

*POV Nathan*

Ik ben het zeker. Vandaag is het  vier dagen geleden dat ik haar zag. Maar ik heb een idee en ga het uitvoeren. 'Mama, ik ben even weg!'  Roep ik en voordat ze kan antwoorden ben ik de deur al uit.

Ik loop door de halve winkelstraat die in onze stad te vinden is op zoek naar die ene speciale winkel en als ik die gevonden heb, stap ik meteen naar binnen. De vrouw achter de balie kijkt me aan en zegt: 'Goeiemorgen, waar kan je mee helpen?' 'ik zoek iets speciaals voor mijn vriendin' ik weet niet of ik haar wel nog mijn vriendin kan noemen, maar wat moet ik anders zeggen? 'Hmm momentje' zegt ze en ze verdwijnt achter een deur waar 'privé' op staat.
Terwijl ik wacht kijk ik rond naar wat er nog allemaal te vinden is, maar de meeste dingen zijn afschuwelijk en ik vraag me af met wat voor iets de vrouw zal komen opdagen.

Eindelijk gaat de deur weer open en gaat ze voor me staan. Ze heeft een donkerblauw zakje in haar hand, dat samengebonden is met een gouden lintje. 'Ik denk dat ze dit wel leuk vindt' zegt ze grijnzend. Ze maakt het lintje los en laat de inhoud van het zakje in haar hand glijden. 'Kijk, als je het hier openmaakt kan je er een foto of iets anders persoonlijks in doen, daar houden de meeste meiden wel van' knipoogt ze. Ik knik en bekijk het eens goed. Ik vind het mooi, nu nog hopen dat Ilona dat ook vind. 'Ik neem het' zeg ik. De vrouw glimlacht en stopt het zakje in nog een ander zakje waarna we afrekenen. Als ik haar bedankt heb, loop ik de winkel uit en ga naar huis. Daar neem ik mijn lievelingsfoto van ons twee van de muur en knip hem in het juiste formaat. Daarna stop ik hem in mijn cadeau en schrijf nog een brief die er ook bij doe. Ik ben klaar, het enige wat ik nu nog moet doen is het in haar brievenbus stoppen.

...

*POV Ilona*
'Ilona!' Roept mijn vader vanuit de living. 'Je hebt post!' Hé wat? Sinds wanneer heb ik post? Mijn nieuwsgierigheid leidt me naar beneden, waar mijn vader een enveloppe in mijn handen duwt. Ik bekijk de envelop van alle kanten, maar het enige wat ik zie is mijn naam in het midden op de voorkant. Ik hol terug naar mijn kamer en peuter de brief voorzichtig open. Als dat gelukt is, gluur  ik naar binnen en vind een blauw zakje met gouden lintje erom heen. Ik maak het lintje los en haal de inhoud eruit. Het is een sleutelhanger, je weet wel, zo een waar je een foto insteekt. Maar deze is speciaal, het rechthoekje is omringt met pareltjes en...
De foto... Op de foto zie ik mezelf, breedlachend, net als Nathan. Ik hap geschrokken naar adem. Het is prachtig, door de parels op de sleutelhanger lijkt het alsof onze hoofden omringt zijn door  fonkelde sterren. Ik draai de sleutelhanger om.
'Ik hou van je' staat er. Ik barst in tranen uit en klem de sleutelhanger stevig in mijn hand. Ik neem de lege envelop en gooi die uit frustratie tegen de muur.  Het papier dwarrelt door de lucht en maakt een ritsend geluid wanneer het over de donker bruine laminaat glijdt. Mijn ogen vallen op een stukje papier dat tijdens het vliegen uit de envelop is ontsnapt.

Ilona,
Ik hoop dat je mijn cadeautje leuk vind. Maar je wil vast wel weten waarom ik je dit geef. Heel simpel eigenlijk, omdat ik van je hou en omdat ik je niet kwijt wil. Weet je nog toen we naar de dierentuin gingen en ik bijna in het water belandde? Weet je nog toen we naar de cinema gingen en jij bang was van de zombies? En toen we een ijsje gingen eten en ik de chocolade aan je wang smeerde?  Dat waren momenten waarop we veel gelachen hebben, en ik was gelukkig, en jij was dat ook, dat weet ik. Wil je al die momenten weggooien omdat mijn 'fans' dat willen? Mensen die niet willen dat wij samen zijn, zijn gewoon jaloers, dat ligt aan hen, niet aan jou. Het is hun mening die me ongelukkig maakt, niet jij. Ik mis je, ongelofelijk hard. Denk alsjeblieft nog eens goed na en kies wat jóú gelukkig maakt, niet wat mijn zogezegde 'fans' willen. En onthoud dat ik heel veel van je hou en dat jij me gelukkig maakt.

X Nathan

Hey hoi hallo mensen, hier dus het tweede hoofdstuk, zoals beloofd ( ;
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Xxx

Impossible loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu