Suara tu...
BAEKHYUN:Taerin?
Yang aku rindu...
BAEKHYUN:Kang Taerin...Majayo?
Aku menggenggam kedua belah tangan aku.Aku masih tak menoleh ke arah belakang.
TAERIN:Mi-mian...Saya bukan Taerin.
BAEKHYUN:Taerin...Oppa tahu tu Taerin...
TAERIN:S-saya bukan Taerin!Saya balik dulu!
Baru saja aku nak melangkah pergi tangan aku ditarik dari belakang.Mata aku pejamkan.
BAEKHYUN:Taerin please don't run away from me.
TAERIN:Awak ni sapa...Saya tak kenal awak...Lepaskan tangan saya...
BAEKHYUN:Taerin you don't know how much i miss you.
TAERIN:Lepaslah...
BAEKHYUN:I hope you have been waiting for me Taerin...
Aku eratkan pejaman mata.Aku taknak buka.Aku taknak menangis.Aku taknak pandang dia.
BAEKHYUN:Taerin...Please pandang oppa...
TAERIN:Saya taknak pandang muka orang tak guna macam awak.Tolong lepaskan tangan saya.
BAEKHYUN:Taerin..oppa tahu apa yang oppa buat tu salah tapi...oppa dah janji kan oppa akan datang balik?
TAERIN:Janji awak tu hanya janji palsu.Saya dah lama lupa.Awak tak perlu tuntut janji yang palsu.
Dengan kasar aku cuba merentap tangan aku dari genggaman Baekhyun tapi tangan dia lebih kuat.
BAEKHYUN:Okay macam ni.Kita pergi rumah Taerin.Jumpak Minhyuk hyung and oppa akan explain oka---
TAERIN:Saya kata tak payah tak payahlah!Lepaskan!
JIMIN:Maafkan saya Baekhyun sunbaenim.
Tiba-tiba tangan aku direntap pulak oleh Jimin.Jimin menarik aku ke belakangnya.Dari belakang Jimin aku melihat Baekhyun.Dengan tshirt putih,kemeja bercorak kotak,seluar ripped jeans and sepasang sunglass.Dia nampak segak seperti yang aku ingat.
BAEKHYUN:Huh?Jimin?Jhope,Rap Monster,Jungkook pun ada kat sini?
Aku memegang lengan Jimin tanpa aku sedar.Aku tak tau kenapa tapi aku rasa takut.Takut dan sedih.Jimin mengusap tangan aku yang memegang lengannya.
JIMIN:Baekhyun sunbaenim.Kami dah tau semua antara Baekhyun dengan Taerin.So Baekhyun sunbaenim tak perlulah dekati Taerin lagi.
BAEKHYUN:Huh.Jimin sebagai sunbae korang memang saya patut tunjukkan contoh yang baik tapi ini soal peribadi kami.Saya taknak berkasar dengan hoobae saya.
JHOPE:Kami pun kalau boleh taknak berkasar dengan sunbaenim.
Jhope datang dan berdiri di sebelah Jimin.
BAEKHYUN:Tapi apa hubungan korang dengan Taerin ni?
RAP MONSTER:Bukan nak biadab tapi kami rasa sunbae tak perlu tahu.
JUNGKOOK:Dan sunbae buat apa kat sini?
Baekhyun memandang keempat empat lelaki di depannya.Dia tersengih lalu memandang ke arah aku.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...