(Taerin POV)
Mwo?Jimin?JIMIN:Waeyo noona? Pelik ke nama Jimin?
TAERIN:Ah aniya aniya. Cuma nama Jimin tu macam nama kawan unnie.
JIMIN:Ooo jinjja? Mesti hensem kan?
Alamak mempoyo pulak budak ni...
TAERIN:Yup dia hensem.
JIMIN:Lagi hensem dari namchin noona?
Pfttt...
Aku memandang sekilas ke arah Taehyung yang menjeling ke arah aku.
TAERIN:Yup. Dia lagi hensem dari namchin noona.
Taehyung mula melemparkan renungan tajam pada aku. Kahkahkah padan muka!
JIMIN:Kalau macam tu... Nak besar cepatlah. Baru nampak hensem depan Taerin!
Hilang senyuman aku. Hensem depan Taerin?
TAEHYUNG:Chim suka Taerin ek?
JIMIN:M-mana ada!
TAEHYUNG:Habis tu kenapa nak hensem depan Taerin je? Depan orang lain taknak?
JIMIN:C-chim nak hensem depan Taerin salah ke!?
TAEHYUNG:Ala Chim ngaku jelah. Hyung dengan noona boleh simpan rahsia.
Jimin bermain dengan jarinya sambil memandang lantai. Mukanya kelihatan merah. Dengan perlahan dia menganggukkan kepalanya. Taehyung tersenyum ke arah nya.
JIMIN:T-tapi Taerin macam suka Baekhyun...Apa yang Chim buat mesti Taerin pilih Baekhyun... Tahulah dia hensem...
Taehyung mengusap perlahan kepala Jimin sambil tersengih ke arah aku.
TAEHYUNG:Takpelah Jimin hyung... Ehh silap.Jimin. Nanti kalau rajin usaha Taerin sukalah dekat Jimin eo?
JIMIN:Nae hyung...
Tiba-tiba kedengaran bunyi tapak kaki berlari di luar. Pintu pun dibuka dan muncul Taerin dengan senyuman di bibir.
TAERIN'6:Chim! Omma panggil!
JIMIN:Eo? Ah okay okay.
TAERIN'6:*senyum*Oh unnie oppa.Omma cakap makanan dah siap. Nanti omma bawakkan.
TAEHYUNG:Mwo? Eh tak payahlah. Bagitau omma nanti oppa turun ambik. Tak payah susah-susah.
TAERIN'6:Hmm okay!
Lalu Taerin pun keluar dari bilik berpegangan tangan dengan Jimin.
Tiba-tiba aku rasa kepala aku berdenyut semula. Tangan kiri aku mula mengurut perlahan kepala aku.
TAEHYUNG:Kau kenapa?
TAERIN:Ssss... Kepala aku pening sikit...
TAEHYUNG:Lagi? Tadi bukan okay dah ke?
TAERIN:Mana aku tahu dia nak pening balik.
Ah... Ni... Aku dah ingat...
Jimin ni anak kawan baik omma.Omma Jimin selalu hantar Jimin kat rumah aku kalau omma dia ada kerja. Dari situ aku dengan Jimin mula rapat. Dengan Minhyuk and Baekhyun sebab kami selalu main sama-sama. Tapi bila umur aku 7 tahun Jimin dah pun pindah ke Busan.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
Fiksi PenggemarKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...