(3rd Person Point Of View)
Sedang Taerin dan ahli BTS berbual, pintu dorm dibuka. Muncullah Minhyuk di muka pintu.Dan wajahnya nampak muram.
Petanda tak baik.
Taerin bangun dan mendekati Minhyuk. Dipegang kedua belah bahu Minhyuk.
TAERIN:Minhyuk. Waeyo?
Minhyuk mendiamkan diri. Dia meraup wajahnya seketika sebelum berjalan ke arah BTS yang duduk di sofa.
MINHYUK:Korang dah bincang ke belum?
Ahli BTS yang dari tadi seronok berbual terus hilang senyuman dari bibir mereka. Diorang memandang sesama sendiri.
JIMIN:Hyung.... Tak boleh ke lupakan je hal ni?
JHOPE:Keurae...
MINHYUK:Korang ingat hyung taknak setelkan hal ni cepat-cepat? Hyung nak tapi diorang asyik memaksa. Hyung dengan Pd-nim dah buntu tau tak?
Ahli BTS terdiam. Diorang menunduk memandang lantai. Minhyuk mengeluh lemah.
(Taerin Point Of View)
Minhyuk ni dah kenapa? Masuk-masuk muka macam gunung berapi nak meletus. Lepas tu tak bagitau orang pulak apa jadi.Aku berjalan menghampiri Minhyuk. Bahunya aku tepuk.
TAERIN:Waeyo?
Minhyuk menoleh ke arah aku. Kemudian dia memandang ke arah lain. Dia seolah nak mengelak daripada bagitau aku.
Ataupun dia marah pada aku?
TAERIN:Minhyuk.
MINHYUK:Taerin esok oppa bagi schedule practice untuk Taerin. Taerin train 3 bulan je. Takdak masa dah.
TAERIN:Minhyuk boleh tak jangan ubah topik kalau taknak jawab pertanyaan orang? Menyampah tau tak? Kalau taknak bagitau pun tak payah la anggap Taerin ni macam tunggul kayu. Sakit hati.
Reaksi dia sama saja macam tadi. Mendiamkan diri dan muka takdak reaksi apa-apa.
TAERIN:Fucking annoying.
MINHYUK:Don't you dare swear at me Kang Tae Rin.
Kini Minhyuk memandang tajam ke arah aku. Dia nampak marah. Okay aku salah sebab biadap tapi sapa suruh diam bila orang tanya soalan?
TAERIN:Kalau taknak Taerin jadi biadap dengan oppa, oppa pun janganlah buat perangai biadap sangat. Mulut ada tapi bila orang tanya taknak jawab. Ingat sopan sangat la tu?
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...