(3rd Person Point Of View)
Di sebuah bilik putih yang sangat dikenali, kelihatan seorang lelaki sedang duduk di atas katil dengan memeluk lutut sambil termenung. Matanya ligat memerhatikan jari kakinya bergerak.
'SO... KIM V---'
TAEHYUNG:Nama aku Kim Tae Hyung. V tu stage name aku. Jangan nak campur.
'SUKATI AKULA. KAU DIAM. '
TAEHYUNG:Mampus kau la.
'HMM. JANGAN RISAU. NANTI KAU AKAN MAMPUS JUGAK MACAM AKU. ANYWAY APA NAMA PEREMPUAN YANG KAU SUKA TU EH? '
Taehyung mendongak dan memandang ke syiling. Dia pasti suara tu datang dari sesuatu dari atas.
Kang Tae Rin.
TAEHYUNG:Kau tak perlu sibuk nak tau.
'OOH? JELES? EH PLEASE LA. AKU BUKAN LESBIAN. '
Taehyung mendongak lagi dan menaikkan keningnya.
TAEHYUNG:Oh okay. Kau gay la kan?
'MAKSUD AKU, AKU NI PEREMPUAN LA GILA. '
TAEHYUNG:Suara kau macam tenuk penat lari.
'SAVAGE HMM? ANYWAY AKU TERTANYA-TANYA APA LA PEREMPUAN YANG KAU SAYANG SANGAT TU TENGAH BUAT EH? MESTI DIA MENANGIS KAN? SEBAB KAU. '
Taehyung kehilangan kata. Dia tertunduk semula dan mengeratkan pelukan di lututnya.
'OH? SENTAP? PADAN MUKA. LAIN KALI SOPAN DENGAN ORANG YANG TENTUKAN HIDUP KAU. '
TAEHYUNG:Kau tentukan hidup aku? Tch... Kau tak layak.
'DAN KAU TAK LAYAK UNTUK HIDUP. '
Sekali lagi dia kehilangan kata. Tapi tak lama kemudian Taehyung bersuara semula.
TAEHYUNG:Ye. Aku tau aku patut mati je masa first kena langgar tu. But aku bersyukur diberikan peluang untuk hidup walaupun sebagai roh. Sepanjang aku hidup sebagai roh tu, aku dah jumpa sesuatu yang lengkapkan hidup aku. Sesuatu yang aku cari selama ni. Dia buat aku bahagia. Dan aku berjaya buat dia rasa gembira pada saat terakhir so aku puaa hati. And aku tak peduli kalau aku mati sekarang. Aku dah capai apa yang aku nak. So bunuh je la aku. Sekarang pun okay.
Suara tu terdiam. Dia memerhatikan gerak geri Taehyung. Taehyung hanya mendiamkan diri dan memeluk lututnya semula.
'KAU NAMPAKNYA IKHLAS DENGAN KANG TAE RIN TU KAN? '
Taehyung mendongak lagi. Dia kelihatan seperti ingin bersuara tapi dia taktau nak cakap apa.
'HAHAH... KAU TAHU KAN? TRUE LOVE WILL ALWAYS GET WHAT THEY DESERVE. '
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...