(Taerin Pointer Of View)
Aku dan Taehyung bergelak ketawa sambil makan gula-gula kapas di kerusi karnival.
Dah banyak tempat kami pergi. Sampai nak malam dah. Cepat betul masa berlalu ye?
Tapi lepas apa yang berlaku harini, aku harap aku boleh putarkan masa tu semula. Dan ulang lagi dan lagi sampai aku muak.
TAEHYUNG:Betul ke? Macam tak je?
TAERIN:Yah! Betullah!
TAEHYUNG:Serius?
TAERIN:Kaki nak kaki?
TAEHYUNG:Arasso! Garang betul la bae aku ni. Gigit nanti baru tau.
TAERIN:Gigitla kalau berani. Aku baham kau baru tau.
TAEHYUNG:Hmm. Kay aku kalah. Aku mampu gigit je. Mulut aku tak besar macam kau nak baham orang.
TAERIN:Yah!
Taehyung mula ketawa dan menutup mukanya bila aku mula mengangkat tangan acah nak pukul dia. Tapi tiba-tiba Taehyung berhenti ketawa dan memandang langit. Aku mengerutkan dahi.
TAERIN:Waeyo Taehyung?
TAEHYUNG:Ahh Taerin. Aku nak bawak kau ke satu tempat terakhir. Yang paling special.
TAERIN:Mwo? Ada lagi? Eyhh kau ni. Dah nak malam kan?
TAEHYUNG:Please? Mesti kau suka. Aku dah kerja keras untuk buat acara yang last ni.
Taehyung memandang aku sambil mengeratkan genggaman tangan.
Yes. Kami berpegangan tangan dari tadi. Problem? :'-)
Bila tengok muka dia tu, ada sesuatu yang buat aku tak sedap hati.
TAERIN:Arasso arasso. Mengada.
TAEHYUNG:Mengada dengan kau je.
Tiba-tiba Taehyung mendekatkan wajahnya tapi aku segera halang.
TAERIN:Taknak. Aku taknak. Orang ramai tengok aku sepak kau sampai ke bilik readers baru tau.
TAEHYUNG:Hmm... Yelah. Nak manja pun tak boleh hmm...
TAERIN:Ni bukan manja. Tapi mengada okay?
TAEHYUNG:Yaaa aku tau aku mengada. But aku still hensem. Untung kau dapat boyfriend yang perfek macam ni. Kalah Yoongi hyung dengan Jimin hyung.
TAERIN:Yelah tu. Tapi kenapa kaitkan dua tenuk tu pulak?
TAEHYUNG:Saja.
Hmm.. Mencurigakan.
Entah tiba-tiba aku terdengar Taehyung berdesis. Bunyi seperti dalam kesakitan. Bila aku pandang dia, dia sedang meletakkan tangan di dada. Giginya diketap. Matanya dipejam. Dia macam menahan kesakitan.
Aku mula panik.
TAERIN:Taehyung kenapa ni? Jangan buat aku takut.
TAEHYUNG:Tak. Takde apa.
TAERIN:Serius? Kau sakit ke? Kalau sakit kita boleh singgah klinik atau hospital?
TAEHYUNG:Tak perlu. Kita dah takdak masa.
TAERIN:Huh?
TAEHYUNG:Kaja. Nanti kita lambat.
Taehyung mula memakai mask semula dan bangun dari kerusi. Begitu juga aku. Dia kemudian memegang tangan aku semula dan menarik aku membelahi lautan orang ramai yang berkeliaran di kawasan karnival. Hari pun hampir malam jadi makin ramai yang datang.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
Fiksi PenggemarKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...