(Taerin Point Of View)
Aku menunggu dengan perasaan gusar di luar bilik audition. Aku tak sangka aku setuju dengan semua ni. Aku memang benci kalau libatkan bab-bab menyanyi ni.MINHYUK:Ala Taerin. Jangan risau. Mesti dapat punya.
TAERIN:But apa yang Taerin harap ialah TAK DAPAT. Faham?
Kata aku sambil jeling Minhyuk yang duduk di sebelah aku. Dia mengembungkan pipinya.
RAP MONSTER:Ala Taerin kerja ni senang je. Menyanyi. Menari. Practice. Debut. Lepas tu sibuk dengan schedule. Dapat duit. Hahh macam tu je.
Senang kau cakap eh? Bab schedule tu yang aku tak suka. Sibuk nya mengalahkan presiden Korea. Haish.
JIMIN:Kalau Taerin dipilih jadi main vocal bolehla kita berlatih sama-sama kan?
SUGA:Tak adillah.
Kami semua memandang Suga. Aku mengerutkan dahi.
JUNGKOOK:Kenapa pulak hyung?
SUGA:Yela. Aku nak Taerin jadi rapper. Bolehla geng dengan aku.
JHOPE:Ceh. Tu je? Hek eleh habis kami ni hyung? Aku dengan Namjoon?
SUGA:Korang berdua pondan. Aku taknak ada kawan rapper pondan.
Namjoon dan Hoseok mula tersengih. Diorang mula menampar lengan satu sama lain macam mak nyah untuk buat Suga geli. Dan ia berhasil. Dan aku pun rasa geli geleman.
SUGA:Ah blahla korang. Menyampah aku.
JIN:Tapi kan dalam grup trainee tu ada yang jadi rapper?
SUGA:Takmo. Aku nak Taerin si swag ni je.
TAERIN:Taknak la jadi rapper. Berbelit lidah.
SUGA:Hmm? Ni elok je lidah kitorang.
Suga mula menjelirkan lidahnya. Begitu juga Namjoon dan Hoseok. Haihh... Kenapala budu sangat...
TAERIN:Hmmm. Apa-apa jelah.
Aku mula memandang ke arah lain. Ada beberapa orang yang datang untuk audition kat sini.
Aku perasan yang ada beberapa perempuan berbisik antara satu sama lain sambil menjeling aku.
Hmm mungkin sebab diorang jeles aku dikelilingi 6 orang idolsbyanf hensem dan seorang lelaki hensem yang tak dikenali bernama Minhyuk.
KANG TAE RIN?
Aku terkejut bila nama aku dipanggil. Aku memandang ke arah pintu. Kelihatan seorang perempuan baru saja keluar dari bilik audition dengan muka yang muram. Mungkin dia kena reject kot.
Aku memandang lelaki tinggi memakai tshirt hitam sedang memegang kertas dan matanya melilau-lilau mencari seseorang. Mungkin aku.
Fuh and dia agak hensem kuikuikui.
Aku segera mengangkat tangan untuk menarik perhatian dia. Dia memandang aku.
???:Okay Cik Taerin boleh masuk sekarang. Pd-nim dah menunggu.
Aku mengangguk. Tiba-tiba belakang aku dipukul oleh Minhyuk.
TAERIN:Apa Minhyuk ni? Sakitlah.
MINHYUK:Alaa nak bagi semangat jeww.
TAERIN:Banyakla. Sakit tau tak?
MINHYUK:Okay sorry sorry.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...