Part 67:Park Ji Soo

5.3K 610 54
                                    

(Taerin Point Of View)
Aku pun melambaikan tangan ke arah ahjussi yang mula memandu teksinya keluar dari kawasan rumah.

TAERIN:Ahjussi tu dah banyak tau rahsia aku... Huhuhu...

JIMIN:Rahsia kau? Apa?

TAERIN:Ala nantila aku cerita.

TAEHYUNG:Cakap pasal rahsia...

Aku mula menelan air liur dan menjeling ke arah Taehyung yang berdiri di sebelah kanan aku.

TAEHYUNG:Soalan aku tadi t---

???:JIMINIEEEEE!

Huk. Tersedak aku.

Kami bertiga segera menoleh ke belakang dan kelihatan sesuatu berwarna putih sedang berlari ke arah kami.

Benda tu semakin lama semakin dekat. Haiiii hantu mana pulak ni...tolong jauhi aku...

Taehyung mula menarik badan aku supaya berundur ke belakang. Begitu juga Jimin.

TAEHYUNG:Woi woi apa tu?

JIMIN:Entahla. Tapi suara macam omma aku.

......

Wait. Apadia?

JIMIN:OMMA?!

P.JISOO:JIMINNNNNNN! OHYEMJI SEMPUT!

'Sesuatu yang berwarna putih' tu pun berhenti tak jauh dari tempat kami bertiga dan mencangkung seketika.

Aunty Jisoo ke tu?

P.JISOO:Wuihh penatnya!

???:Ahh omma. Jangan lari macam tu. Kan dah semput.

Kemudian sati lagi susuk tubuh datang menghampiri aunty Jisoo dari belakang dan menepuk belakang aunty Jisoo.

JIMIN:Aishh jinjja omma. Jangan la lari.

Lalu Jimin meletakkan begnya ke bawah dan berlari anak ke arah diorang.

TAERIN:Sapa budak laki tu?

TAEHYUNG:Jihyun. Adik Jimin.

Aku segera memandang Taehyung. Dia hanya memandang ke arah tiga beranak tu.

Jihyun dan Jimin membantu aunty Jisoo untuk bangun tetapi auty Jisoo hanya menepis tangan mereka.

TAERIN:Taeh---

TAEHYUNG:Aku rindu omma aku. Appa aku. Adik-adik aku.

Wajah Taehyung nampak serius. Aku hanya mampu diam. Tanpa aku sedar tangan aku mula naik ke bahu Taehyung dan menepuknya perlahan.

P.JISOO:Ha ni sekor lagi! Kenapa sekarang baru nak balik?! Taula hensem! Banyak peminat!

JIMIN:Aishh omma ni. Jimin sibukla.

P.JISOO:Sibuk kepala hot kau. Omma bukak twitter tengok kau update tengah baring atas katil kau kata sibuk? Smackdown nak smackdown?!

JIMIN:Err.... Jihyun kau buat twitter ke kat omma?

JIHYUN:Mana ada hyung. Omma yang download. Aku pun sukati omma la nak stalk hyung.

Aku nak tergelak tengok reaksi tiga beranak tu. Macam-macam.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now