Part 98:Comeback

4.1K 547 48
                                    

(3rd Person Point Of View)

Taehyung menggelengkan kepalanya berkali-kali. Kedua belah tangannya memegang kepalanya.

TAEHYUNG:Aku taknak. Aku taknak.

'HMM? KENAPA PULAK TAKNAK? '

TAEHYUNG:Aku taknak.

'BUKAN TU KE APA KAU NAK? HIDUP SEMULA? '

TAEHYUNG:AKU TAKNAK!

Jerkahan Taehyung membuatkan suara tadi terdiam. Dari sebuah tempat dia hanya memandang perilaku Taehyung yang sedang duduk di atas katil sambil menutup kedua belah telinganya.

'PELIK BETUL KAU NI. HARITU BUKAN MAIN MINTAK PELUANG NAK HIDUP LAGI. TAPI KALI NI TAK PULAK. KAU NAK PENYEPAK KE APA DARI AKU? '

TAEHYUNG:Kalau setakat aku dapat hidup balik tapi tak bahagia, jangan harap aku nak.

Pemilik suara tu tersenyum kecil.

Dia suka sikap Taehyung.

Tapi kalau boleh dia nak tengok sejauh mana pengorbanan dan kesetiaan Taehyung.

'WHATEVER. APAPUN BADAN KAU SAMPAI KAT KOREA HARINI. AND SEKARANG BOLEH KATA KAU ADA KAT HOSPITAL SEOUL. DENGAN TAERIN AND BFF KAU TEMANKAN KAU SO AKU BLAH DULU. '

Taehyung mendongakkan kepalanya. Dia mengerutkan dahi.

TAEHYUNG:Kau nak pergi mana?

'AKU NAK JUMPAK TAERIN. PASAL TAWARAN AK--'

TAEHYUNG:JANGAN!

Jeritan Taehyung menghentikan kata-katanya. Mereka berdua terdiam.

TAEHYUNG:Aku merayu pada kau please jangan libatkan Taerin dalam hal ni. Biarkan dia bahagia.

'SUKA HATI AKULA. AKU NAK UJI DIA JE. SAYANG KE DIA KAT KAU OR DIA SAYANG NYAWA DIA DARI KAU. '

TAEHYUNG:Please Minhye. Aku merayu pada kau.

Minhye terdiam. Dia memandang Taehyung lama.

TAEHYUNG:Aku tak kisah apa kau nak buat pada aku. Tapi jangan libatkan Taerin. Aku taknak dia terima padah hanya sebab aku.

Minhye mendiamkan diri. Wajah Taehyung yang merayu-rayu pada dia membuatkan fikirannya melayang.

Dia teringatkan seseorang.

Sang Woo.

TAEHYUNG:Jebal Minhye. Jangan libatkan Taerin. Aku--aku akan buat apa saja kau nak. Nak aku melutut? Aku boleh.

Lamunan Minhye berhenti apabila tubuh Taehyung sudah turun dari katil dan duduk di atas lantai.

MINHYE:Kau tak payah sampai nak melutut bagai. Bangun.

Taehyung terus bangun dan berdiri. Dia tertunduk. Air matanya menitis.

TAEHYUNG:Jebal Minhye.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now