Minhyuk dan doktor Kwon kini berada di bilik persendirian doktor Kwon untuk membincangkan keadaan Taerin. Sebaik saja diorang masuk, doktor Kwon menuju ke mejanya dan menarik papan putih. Beberapa sampul bersaiz besar di atas mejanya diangkat.
DOKTOR KWON:Jemput duduk encik Minhyuk.
Minhyuk mengangguk perlahan lalu dia duduk di kerusi yang berhadapan dengan meja kerja milik doktor Kwon. Hatinya dah mula berdebar-debar.
Doktor Kwon menyarungkan kot putihnya dan kemudian mengambil semula sampul yang diletakkan tadi. Dia mengeluarkan beberapa helai gambar hitam putih dan melekatkan gambar-gambar pada papan putih dengan menggunakan magnet.
DOKTOR:Baikla Minhyuk-ssi. Saya harap awak tak panik atau anything bila saya bagitau ni.
MINHYUK:Bergantung doktor.
Doktor Kwon Ji Yong itu mengangguk lalu mencapai cermin mata bulatnya yang ada di atas meja lalu memakainya. Kemudian dia mengambil sebatang kayu panjang dan lurus.
DOKTOR KWON:Baiklah Minhyuk-ssi. Ni adalah ultrasound dan salinan x-ray bahu kiri cik Taerin. Dan yang ni pulak bahagian tulang kaki kanan dia.
Dan kemudian gambar terakhir.
DOKTOR KWON:Dan ini. Benda yang saya nak bincangkan dengan encik Minhyuk. Bahagian tengkorak Taerin.
MINHYUK:Tengkorak?
DOKTOR KWON:Nae. Bahagian tengkorak dia ada retakan dan yang paling serius ada pendarahan kesan dari retakan tu.
Wajah Minhyuk nampak terkejut. Dia menggenggam kedua belah tangannya erat.
MINHYUK:M-macam mana boleh ada pendarahan pulak kat kepala adik saya? Bukan tadi bahagian kaki je ke yang cedera?
Doktor Kwon membetulkan cermin matanya sambil matanya tak lepas dari memandang Minhyuk.
DOKTOR KWON:Nae. Saya pun terkejut mulanya. Sebab memang masa first dia masuk bilik bedah, kami check, bahagian kaki saja yang cedera. 1 jam kemudian masa kami nak cuci darah pada kaki Taerin, tiba-tiba kadar darah dia turun mendadak. Kami pun periksa sekali lagi dan kami jumpak lagi dua kecederaan pada bahu kiri dan bahagian tengkorak. Kami pun pelik kenapa tapi mungkin sebab masa kemalangan tadi tu, ada batu atau besi runtuh terkena kepala dan bahu and then kesannya lambat datang. Kadang-kadang boleh jadi jugak macam ni.
Minhyuk terdiam mendengar kata-kata doktor Kwon. Dia memerhatikan gambar ultrasound bahagian tengkorak Taerin.
MINHYUK:Habis doktor? Sekarang macam mana?
DOKTOR KWON:Saya nak terangkan keadaan cik Taerin sekarang sangat-sangat bahaya. Hidup dan mati, saya anggarkan 30% kepada 70%. Sangat berisiko.
MINHYUK:Mwo?
Doktor Kwon menunjukkan satu bahagian pada gambar ultrasound dengan menggunakan kayu.
DOKTOR KWON:Encik nampak retakan kat bahagian kanan ni? Ini retakan kecil. Tapi boleh menyebabkan maut. Dan cik Taerin bernasib baik tapi keadaan dia masih bahaya. Dan di bahagian bahu kiri pulak, otot bahagian bahu ni terkoyak sebab terkena benda yang tajam dan kat sini pun retak. Ni boleh pengaruhi sama ada tangan kiri cik Taerin akan cacat atau tidak. Ini saya anggarkan kadar selamat 60% tapi saya masih tak boleh yakin. Tapi dari keseluruhan, memang sangat kritikal dah ni.
Minhyuk mula menekup wajahnya. Dia cuba menahan diri dia daripada menangis.
MINHYUK:H-habis----Apa cara yang kita ada doktor?
Doktor Kwon pun menarik kerusinya lalu duduk. Dia merapatkan kedua belah tapak tangannya dan pandangannya di fokuskan kepada Minhyuk di depannya.
DOKTOR KWON:Macam biasa. Pembedahan. Untuk tampal bahagian retakan pada tengkorak dan tulang bahu, jahit otot yang terkoyak. Also hentikan pendarahan.Tapi saya nak cakap kat awak yang tak semestinya pembedahan ni 100% boleh berjalan lancar. Dan juga sangat berisiko kalau dilakukan. Tapi kalau nak Taerin selamat kena buat.
Minhyuk terdiam dan dia meletakkan siku kanannya di atas meja doktor Kwon. Tangan kanan dia pula memicit kepalanya.
Dia buntu.
Sangat buntu.
.
.
.
.
.
.
.
.xxxx
"Aku tak perlukan kau. Pergi. "
"Sampai hati kau kan? Aku datang sini semata-mata untuk selamatkan kau. Lepas tu kau halau aku. Ingat aku ni apa? Teksi? Panggil datang lepas tu blah? "
"Masalahnya kau tak boleh buat apa kat sini. Balik jela. "
"Semudah tu kau mengalah huh? Semudah tu je Kim Tae fuvking byun Hyung? Kau ni siapa eh?"
"Gila. Aku ni Taeh---"
"Kim Tae Hyung yang aku kenal kuat. Dia tak pernah mengalah. Lagi-lagi depan aku. Tapi kau? Kau sangatlah lain dari Kim Tae Hyung. Oh aku tau kau ni pelanduk dua serupa kan? "
"Aku.... "
"Jawablah. Kim Taehyung. Kata Kim Tae Hyung kan? "
"....."
"PENGECUT! "
xxxx
.
.
.
.
.
.xxxx
"Halmeoni. "
"Nae? "
"Tukarkan Taerin dengan dia. "
"Hah? "
"Tukar hidup Taerin dengan Taehyung. Boleh Taerin tinggal dengan halmeoni, omma appa kat sini. "
"Taerin---"
"Taehyung lebih layak dapat peluang kedua. Taerin tak layak. "
"Taerin sayang... Halmeoni tak sang---"
"Kalau Taerin dapat peluang pun, hanya akan disia-siakan. Baik bagi pada Taehyung. Dia banyak benda dia dah terlepas dengan dunia. Dan dia ada banyak orang yang harapkan dia sedar. Taerin tak. "
"...."
"Jebal halmeoni. Ni permintaan Taerin. Last one. "
xxxx
.
.
.
.
.
.
.
.TBC
©YoongiSwagyeppta Production
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...