(Taerin Point Of View)
Dushhhh.
Hehehe sound effect sikit.MINHYUK:YAH TAERIN ANAK KELUARGA KANG! NAK PERGI MANA TU?!
TAERIN:NANTI TAERIN BALIK!
Kata aku kepada Minhyuk yang sedang berdiri di depan pintu pagar rumah dengan apron dan senduk kayu di tangan.
Aku terus berlari menuju ke arah belakang rumah. Ke arah air terjun.
Aku kena cari Taehyung.
Aku mesti.
Sampai saja di depan taman rekreasi air terjun, aku segera membuka tali yang menghalang pintu masuk.
Berkenaan kes yang jadi di air terjun hatitu, still tak selesai sebab ahjumma air terjun tu nak pastikan takdak orang berani datang situ. Minhyuk yang cakap.
Sebab tu dia marah aku keluar rumah tak bagitau. Dia takut aku pergi sana.
Aku pun perlahan-lahan turun dari batu dan berlari ke arah air terjun tu.
TAERIN:Hah.... Hah.... Taehyung!?
Mata aku melilau mencari kelibat Taehyung tapi bunyi yang aku dengar hanya bunyi air.
TAERIN:TAEHYUNG!? MANA KAU?!
Masih tiada jawapan. Bunyi air.
TAERIN:KIM TAE HYUNG NI TAK LAWAKLAH! KELUAR CEPAT!
Sama. Tiada respon.
Shit.
AHJUMMA:Kang Tae Rin-ssi?
Aku segera menoleh bila terdengar bunyi nama aku dipanggil.
Susuk tubuh seorang wanita tua ala bangsa inggeris.
Ahjumma haritu.
AHJUMMA:Taerin kan? Kalau bukan...
Muka ahjumma tu mula nak bertukar jadi bentuk yang menyeramkan. Jadi muka yang macam hari dia takutkan aku sampai terjatuh sungai.
TAERIN:Ahhh ahjumma ahjumma! Keumanhae! Nae ni Taerin! Jangan bertukar!
AHJUMMA:Ahh jinjja? Okay okay.
Ahjumma tu perlahan-lahan berubah ke bentuk asal. Fuh semangat. Kalau ahjumma bertukar jadi macam haritu aku rasa kepala aku pulak yang cedera.
AHJUMMA:Taerin datang ni nak cari Tae ke?
Mata aku mula bersinar bila ahjumma menyebut perkataan 'Tae'.
Tae tu ofkos Taehyung.
TAERIN:Nae. Ahjumma ada nampak dia tak?
AHJUMMA:Dua hari lepas dia ada datang lepas tu dia hilang ke mana entah.
Pulak. Habis mana dia pergi?
AHJUMMA:Dengan sorang budak perempuan.
Mata aku terbeliak. Budak perempuan?
TAERIN:Hana?
HANA:Eung? Cari Hana ke?
Hana tiba-tiba muncul di sebelah aku dengan wajah peliknya. Ahjumma hanya menggelengkan kepala.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...