Part 19:12 Years Ago

6.6K 616 35
                                    

Berkelip-kelip mata aku memandang wajah Jimin.Kemudian aku mengangkat satu tangan dan menampar perlahan pipinya.

TAERIN:Michingeoya?

JIMIN:Hmm?Wae?

TAERIN:Awak tak payah nak susahkan diri.Benda macam ni saya tak anggap pun penting.Baekhyun memang suka bandingkan diri dengan orang lain.

JIMIN:But saya rasa ni penting.This include your life Taerin.

TAERIN:What does my life has to do anything with you?

JIMIN:Saya....saya just nak tolong awak.Salah ke?

TAERIN:Tak salah pun Jimin tapi awak dah banyak tolong saya.Saya rasa semua tu dah cukup.

Jimin hanya mendiamkan diri.Mata dia berkelip-kelip memandang tangannya.Aku mengeluh.

TAERIN:Apa sebenarnya yang awak nak dari saya Jimin?

JIMIN:Hah?

TAERIN:Sejak yang pasal Hanbin tu...Kenapa awak nak sangat masuk campur hidup saya?Saya tak bermaksud nak buat awak terasa tapi memang saya dah rasa macam tu.

JIMIN:Saya...

Aku hanya merenung wajah Jimin yang tertunduk.Aku tak marah pun tapi dia memang nak masuk dalam hidup aku.

Tetiba aku nampak wajah Jimin macam merah.Marah ke?

Ani...Aku rasa lebih kepada blush.

JIMIN:Saya...cuma nak tolong awak.Itu je...

TAERIN:Jinjja?

JIMIN:*angguk*

TAERIN:Takde sebab lain?

JIMIN:....Tak...Takde...

Okay kalau tu apa yang dia cakap.Aku hanya menganggukkan kepala.

TAERIN:Kalau awak nak tolong...Please...Jangan masuk campur hal peribadi saya?

Jimin hanya mengangguk perlahan.Wajah dia memang nampak kecewa.Dia mengangkat dulang dari meja dan berjalan keluar.Lepas dia tutup pintu aku melepaskan satu keluhan panjang.

TAEHYUNG:Wah....Jimin hyung memang kecewa.

TAERIN:Aku tak bermaksud pun nak buat dia macam tu.Masalahnya aku rasa rimas bila orang nak cuba masuk hidup aku.

TAEHYUNG:Hyung nak tolong kau je.

TAERIN:Aku taula.Cuma aku rasa aku dah banyak menyusahkan dia.

TAEHYUNG:Kalau lelaki dah suka seseorang dia akan cuba buat apa je untuk orang tu.

TAERIN:Hah?

Aku terkebil-kebil memandang wajah Taehyung yang sengih macam siput lala busuk.Apa dia cakap ni?

TAERIN:Aku...tak faham?

TAEHYUNG:Tulah kau.L.E.M.B.A.P.

TAERIN:Mwo?

Taehyung ketawa kecil sebelum bangun dari katil.Dia meregangkan badan dengan senyuman tak hilang dari bibir.

TAEHYUNG:Aku nak pergi usha members lain jap.Ke nak aku tidur sebelah kau?

TAERIN:Mwo?Pfft.Yah kau pergi jelah.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now