Mata aku tak henti melihat kawasan sejeliling. Sah memang kawasan perumahan aku 12 tahun lepas. Kawasan ni masih terpelihara segala pencemaran bagai tu. Dan sekarang bulan Februari so musim sejuk melanda. Di mana-mana dipenuhi salji.
TAERIN:Banyak beza dengan kawasan rumah aku sekarang.
TAEHYUNG:Ye aku tahu.
TAERIN:So apa kau nak tunjuk kat aku?
TAEHYUNG:Benda ni jadi kat rumah kau.
TAERIN:Rumah aku?
Taehyung mengangguk. Lalu kami berdua pun berjalan menuju ke rumah aku 12 tahun lepas. Rumah aku masih di tempat yang sama cuma belum dinaiktarafkan je.
Sebaik saja aku tiba, aku menangkap suara seseorang.
MINHYUK:Taerinnnnn!
TAERIN:Ahh tanak tanak tanak!!!!
MINHYUK:Tolong oppa!!!
TAERIN:Taknak!
Aku ternampak diri aku yang berumur 6 tahun dikejar oleh Minhyuk yang aku pasti umur dia 13 tahun sekarang. Ah ni aku rasa aku ingat sikit. Time ni aku baru balik dari tadika and tiba-tiba Minhyuk kejar aku. Kemudian kami dikejar oleh...
APPA:Heiiii nak lari mana budak budak busuk!!!
Appa...
TAERIN:Warghhhh! Raksasa dah keluar!
MINHYUK:Lariii!!!
APPA:Jangan lari! Appa dapat tangkap siap kamu berdua!
Tiba-tiba aku rasa kepala aku berpusing. Seolah pening.
TAEHYUNG:Kau okay tak?
TAERIN:Nae nae aku okay...
Aku dan Minhyuk zaman tu lari sekuat hati pusing kawasan rumah. Mata aku dari tadi hanya tertumpu pada appa yang tak lekang tersenyum mengejar kami..
OMMA:Yeobo! Taerin Minhyuk sudah sudah la tu. Jom makan!
Omma.
MINHYUK:Mamazilla dah panggil. Jom masuk!
TAERIN:Hehehe.Jom appa!
APPA:Kaja!
Appa mula mendukung kami berdua dan berlari menuju ke arah omma yang duduk di meja kecil di halaman rumah sambil tersenyum.
Sungguh aku rindukan omma dan appa.
OMMA:Nah makanlah. Ada hot chocolate, biskut ngan marshmallow. Omma tahu Minhyuk dengan Taerin suka.
TR&MH:Gomawo omma!!!
APPA:Omma je? Appa? Penat tau dukung kamu berdua sampai sini.
TAERIN:Hehehehe~
TR&MH:Gomawo appa!
Kami mula makan sambil begelak ketawa. Air mata aku sudah tak henti-henti turun akibat perasaan terlalu rindu pada omma dan appa.
TAEHYUNG:Dah la tu. Jangan nangis.
TAERIN:T-tapi... Aku rindu sangat kat diorang...
TAEHYUNG:Diorang terpaksa pergi. Tu takdir diorang.
TAERIN:Aku tau... Tapi kenapa awal sangat? Minhyuk dengan aku masih perlukan diorang...
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...