(Taerin Point Of View)
Sebaik saja Taehyung membayar tambang teksi, ahjussi pun memandu teksinya pergi. Aku hanya berdiri di belakang dia.
Taehyung menoleh ke arah aku sambil membetulkan mask dan hoodienya. Aku mula mengerutkan dahi.
TAERIN:Taehyung. Dah tau fans boleh cam. Kenapa beria sangat nak bawak aku keluar? Aku taknak timbulkan masalah pada kau. Kita boleh je keluar lain kali.
Melalui mata dia, aku pasti dia sedang tersenyum ke arah aku. Dia mula menghampiri aku dengan perlahan dan berhenti tepat di depan aku.
TAEHYUNG:Aku nak buktikan pada kau aku boleh buat kau rasa gembira.
Aku menunggu ayat lain keluar dari mulut dia tapi sampai situ je dia berhenti.
TAERIN:Tu je?
TAEHYUNG:Haah. Kau gembira, aku gembira. Sebab kau la kebahagiaan aku.
Aku terkedu dengan kata-kata dia. Pipi aku mula rasa panas. Aku berdehem kecil sambil memandang arah lain. Taehyung pulak dah mula ketawa kecil.
TAERIN:Emm okay.
TAEHYUNG:Dah. Kaja. Banyak benda aku dah rancang untuk kita harini.
Tiba-tiba Taehyung menghulurkan tangannya kepada aku. Aku mengerutkan dahi.
TAEHYUNG:Your hand pabo.
TAERIN:Oh.
Lalu aku pun meletakkan tangan kanan aku di atas tangan dia, dia mula genggam erat tangan aku.
TAEHYUNG:Kaja.
Aku menganggukkan kepala perlahan sebelum Taehyung mula menarik aku. Aku tersenyum dalam diam.
Kau tak perlu buat apa-apa untuk gembirakan aku Taehyung. Sebab kewujudan kau adalah perkara yang paling gembira pernah berlaku dalam hidup aku.
(Taehyung Point Of View)
Ye. Taerin kau la kebahagiaan aku. Kini dan selamanya. Aku akan cuba untuk berikan kebahagiaan pada Taerin. Walaupun berisiko, aku tetap akan cuba. Aku taknak hampakan dia nanti.Dan takkan ada lain kali. Sebab ini kali terakhir.
Kali terakhir untuk aku buat Taerin tersenyum.
xxxx
(Taerin Point Of View)
Taehyung membawa aku ke sebuah kedai aksesori bernama 'Sweet Heaven'. Aku menggaru-garu kepala aku. Buat apa kedai aksesori?TAERIN:Taehyung apa kita buat kat sini?
TAEHYUNG:Aku ada sesuatu nak beli. Jom.
Lalu Taehyung menarik aku masuk ke dalam kedai tu.
xxxx
Aku mencari-cari kelibat Taehyung. Dah 15 minit aku cari tapi tak jumpak. Kedai ni takla besar sangat tapi aku boleh pulak sesat kat sini.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...