Part 32:Posessed

6.3K 683 79
                                    

(Taerin Point Of View)
Tak... Taknak... Taknakkk

TAERIN:Taknak!

Aku tetjaga daripada tidur dengan nafas yamg tercungap-cungap. Peluh dingin dapat dirasai di dahi dan tubuh aku. Leher aku berasa sakit lalu aku urut perlahan. Dan mata aku tertancap pada tangan aku yamg dicucuk dengan wayar.

Aku di hospital?

Aku lihat sekeliling. Aku kini terbaring di atas katil dan berada di dalam sebuah bilik setba putih. Di kanan aku ada sebuah pasu bunga berisi bunga ros merah dan bunga daisy putih manakala di sebelah kiri aku pula ada mesin pengesan nadi yang disambungkan dengan wayar yang dicucuk di tangan aku.

Aku hanya memandang air di dalam bekas yang digantung pada besi menitik setitis demi setitis memasuki salur paip bersambung dengan tangan kiri aku sambil cuba mengimbas apa yang dah berlaku.

Tiba-tiba pintu bilik aku dibuka membuatkan aku tersentak. Aku dapati seorang lelaki berambut oren keperangan masuk dengan menatang sebuah dulang.

Bila mata kami bertembung, dia mengukirkan senyuman bukan dahaja di bibir malah di matanya. Dia datang menuju ke arah aku dan kemudian dulang diletakkan di atas meja dan dia dduk di kerusi yang telah disediakan di sisi katil aku.

JIMIN:Taerin awak okay tak ni? Nak saya panggilkan doktor?

Aku memandang Jimin dengan mata yang berkelip-kelip. Kemudian aku menggeleng. Dia memandang aku dengan hairan.

JIMIN:Awak sure?

Aku hanya mengangguk. Aku pasti. SANGAT pasti.

JIMIN:Awak tau tak saya risau tadi? Tiba-tiba je sesak nafas. Saya takutlah kot saya punya pasal tadi.

Sesak nafas?

TAERIN:Sedak nafas?

JIMIN:Awak tak ingat? Tadi dalam ambulans, awak tiba-tiba je sesak nafas. Awak mintak tolong dan saya pun kelam kabut suruh paramedik bawak cepat ke hospital. Doktor Kwon cakap mungkin awak terkejut dengan apa yang jadi tadi. Ataupun trauma.

Aku cuba ingat semula apa yang berlaku tadi. Dan secara tiba-tiba, wajah remaja perempuan tadi terpampang di dalam fikiran aku.

TAERIN:Jimin tadi ada tak pelawat perempuan yang sebaya umur dengan saya?

JIMIN:Perempuan yang sama umur dengan awak? Sooyeon?

TAERIN:Ani ani. Bukan Sooyeon. Orang lain.

JIMIN: Takdak la pulak sebab saya yang jaga awak dari semalam. Saya sorang je yang jadi pelawat awak. Minhyuk hyung, Sooyoung noona, Sooyeon dengan Bangtan semua baru nak datang melawat awak petang ni.

Habis... Perempuan tu? Dia roh ke?

Kenapa dia nak cederakan aku? Aku kenal dia ke?

*****
Aku hanya berdiri sambil memegang besi yang menggantung bekas air yang sedang disalurkan ke dalam badan aku. Leceh betul. Perlu ke air ni? Penting eh kalau orang masuk hospital pakai benda ni? Dahla besi ni berat nak kena heret pulak.

Aku hanya memandang langit di luar yang nampak seperti ingin mendung. Mungkin nak hujan barangkali.

Aku terbayangkan apa yang akan jadi pada Hanbin kalau dia dah jalani rawatan terapi untuk psycho tu. Macam mana kalau diorang apa-apakan dia? No no aku tak rela. Walaupun dia hampur bunuh aku, aku tak peduli sebab dia yang ambil berat tentang aku selepas Baekhyun. Tak. Bukan. Hanbin lebih baik dari Baekhyun walaupun dia psycho.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now