Part 2:Ghost?

10.3K 966 62
                                    

(Taerin POV)
Aku mempercepatkan langkah ke rumah.Memandangkan hujan semakin reda,aku biarkan hujan rintik mengenai badan aku.Bila sampai di selekih jalan,aku berlari sekuat hati ke rumah sebab rasa macam orang ikut.Takut-takut kalau perompak ke perogol ke macam mana?

Sampai je rumah aku unlock pintu dan tutup secepat mungkin.Aku bersandar lega pada pintu.Nasib baik sempat.Aku cuba menenangkan diri.

MINHYUK:Taerin?Waeyo?Kenapa pucat ni?

Aku membuka mata.Kelihatan oppa aku,Kang Min Hyuk memandang aku dengan risau.Aku senyum.

TAERIN:Aniyo oppa.

MINHYUK:Jeongmal?

TAERIN:Nae jeongmal.

MINHYUK:Kalau Taerin okay oppa nak pergi kerja ni.Duduk elok-elok kat rumah.

TAERIN:Nae.

Sejak ibu bapa kami meninggal,Minhyuklah yang menyara kami berdua.Dia kerja part time di sebuah kedai runcit.Minhyuk membuka pintu.Aku hanya memandang.Tapi aku bukan pandang Minhyuk.Aku pandang apa yang ada kat belakang dia.

TAERIN:Sohee unnie.Jaga oppa baik-baik.

Roh yang aku panggil Sohee tu hanya mengangguk sambil tersenyum.Sohee unnie ialah bekas yeochin oppa aku.Sohee unnie terlibat dalam kemalangan jalan raya 3 tahun lepas.Sampai sekarang dia masih setia ikut oppa ke mana saja.Dia terlalu cintakan Minhyuk sampai roh dia tak boleh tinggalkan Minhyuk.

MINHYUK:Hah?Apa Rin cakap?

TAERIN:Aniyo.

MINHYUK:Keojinmal.Sohee ada belakang oppa lagi ke?

TAERIN:Maybe.

Seperti yang sedia maklum,Minhyuk memang dah tau tentang kebolehan aku.

MINHYUK:Sohee-ah.Gomawo.*senyum*

SOHEE:Cheonma oppa.

TAERIN:Oppa unnie cakap cheonma.

MINHYUK:Nae.Okaylah oppa pergi dulu.Duduk elok-elok.

TAERIN:Nae.Work hard oppa.

Setelah aku pastikan oppa dah pergi kerja,aku naik ke bilik untuk tukar baju.Nanti demam pulak.Baru aku nak bukak baju,aku rasa macam ada aura di belakang aku.Aku toleh takde sapa pun.Aku buang perasaan tu ke tepi dan bukak baju.

TAEHYUNG:Woo.Nice body.

Aku terkejut.Aku segera menoleh dan mencari suara tu.Terkejut aku bila aku dapati seorang namja yang hensem terbaring atas katil aku sambil tersenyum.

TAERIN:AHHHHHHH!PEROGOL BERSIRI!!!

Jerit aku sambil menutup badan aku yang separuh bogel dengan tuala yang di sangkut di tepi pintu.Mendengar jeritan aku,dia mula panik.

TAEHYUNG:Yah yah yah!Aku bukan perogollah!

TAERIN:Keojinmal!Habis tu apa kau buat dalam bilik aku?!

TAEHYUNG:Aku just nak mintak tolong!Janganlah menjerit!

TAERIN:Tolong apa?!

TAEHYUNG:Ishh.Kau pergi salin baju dulu.Nanti aku cerita.

TAERIN:Tipu!Kau nak intai aku kan?!

TAEHYUNG:Aniyo!Okay kalau tak percaya aku pergi dulu.Nanti aku datang balik.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now