Part 100:Almost

3.9K 555 96
                                    

(Taehyung Point Of View)

Entah kenapa aku rasa tak sedap hati. Lepas Minye pergi, aku rasa tak tenteram. Seolah sesuatu yang teruk akan berlaku.

Entah-entah pasal Taerin.

Aku harap dia tak akan fikir benda bodoh. Dia kena tolak tawaran Minhye. Walau apa pun.

Tiba-tiba aku terdengar bunyi sesuatu dibuka. Seolah bunyi pintu.

Aku pun segera mendongak.

Dan aku terkejut.

Bilik aku dah muncul sebuah pintu?

Kenapa---kenapa pintu tu tiba-tiba muncul.

Kejap.

Minhye cakap keadaan aku sekarang adalah berdasarkan apa yang terjadi pada aku di dunia nyata sekarang.

Semakin aku dapat jalan masuk ke alam roh ni, semakin tipis peluang aku untuk sedar dari koma di dunia nyata.

Maknanya aku akan mati.

Jadi pintu tu muncul sebab aku hampir mati.

Aku menelan air liur. Mata aku pejamkan.

Aku rasa takut. Apa akan jadi pada aku lepas aku mati nanti?

'Taehyung? '

Tiba-tiba ada suatu suara wanita memanggil aku. Nada suaranya lembut. Dan sangat jelas suara tu dari wanita yang berumur lebih dari 60-an.

'Taehyung-ah? '

Patut ke aku tengok?

'Taehyung kamu dengar tak? '

Dengan perlahan aku turun dari katil dan berjalan ke arah pintu yang baru muncul tadi.

KREAK

xxxx

(Taerin Point Of View)
Belum sempat aku nak bertanya kepada Minhye, pintu rooftop dibuka kasar membuatkan aku segera menoleh.

Jimin?

JIMIN:TAERIN! PUAS AKU CARI KAU!

Kelihatan mata Jimin merah. Dadanya naik turun dan nafasnya tercungap-cungap.

Aku menoleh ke belakang semula.

Bayang Minhye dah hilang?

Mana dia pergi?! Aku kena dengar pasal tawaran tu!

Tiba-tiba tangan aku dipegang kasar oleh Jimin membuatkan aku menoleh memandang dia semula.

JIMIN:Apa kau buat kat sini hah?! Tau tak keadaan Taehyung tak stabil?!

A-apa?

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now