Part 13:Memories 2 (BH+TR)

6.3K 652 21
                                    

Sejurus sampai di depan rumah,Taerin segera masuk ke dalam memandangkan Minhyuk memang suka biarkan pintu terbukak.Kelihatan Minhyuk tak berbaju sedang menonton televisyen di ruang tamu.Time ni Minhyuk bekerja sebagai pelayan di sebuah cafe berdekatan bangunan Big Hit.

Macam mana Minhyuk jadi manager BTS?Haritu manager lama BTS,Jun tu pergi cafe tempat Minhyuk kerja nak makan tengahari.Dia dengan Minhyuk sebenarnya kawan sejak sekolah menengah tapi lost contact.

Jun dah kahwin dengan sorang perempuan kacukan korea and america yang dia berkenalan masa dia pergi tinggal kat America dulu.Sekarang dia tengah mengandung and Jun kena balik America.So dia kena letak jawatan but Bang PD-Nim suruh dia cari pengganti lain.

And alang dah jumpak member lama tu Jun recommend lah kerja tu kat Minhyuk.Minhyuk apa lagi rezeki jangan ditolak.Ada jugak dia fikir kot boleh jumpak idola dia,SNSD Tiffany dengan Yoona.Hahahaha terok kau Minhyuk.

Okay back to the story.

Dengar pintu rumah ditutup Minhyuk menoleh dan memandang adiknya.Tapi dia terkejut tengok adik dia muka cam nak nangis.Dia tutup tv and jalan kat Taerin yang berhenti depan tangga.

MINHYUK:Sayang?Kenapa nangis ni?

TAERIN:Oppa...tolonglah jangan panggil sayang-sayang dah...Taerim taknak dengar...

MINHYUK:Kenapa?Bukan Taerin baru lepas jumpa Baekhyun ke?

TAERIN:Jangan sebut nama lelaki tu!Taerin benci dia!Dia pentingkan diri!

Taerin terus memeluk Minhyuk.Minhyuk terkejut tapi segera balas pelukannya.Dia mengusap belakang adiknya perlahan.

MINHYUK:Dah dah.Jangan nangis.

TAERIN:Sampai hati dia....

MINHYUK:Okay okay.Nanti oppa nampak lagi dia taulah oppa nak buat ap---

Belum sempat Minhyuk cakap sampai habis,terdengar bunyi ketukan di pintu rumah.

BAEKHYUN:Rin!Taerin?!

Minhyuk dan Taerin berpandangan sesama sendiri.Minhyuk menarik perlahan Taerin supaya berdiri di belakangnya.Dia pun segera membuka pintu.Terpapar wajah Baekhyun.

MINHYUK:Kau nak apa lagi?Tak cukup ke kau sakitkan hati adik aku?

BAEKHYUN:Mian...hyung tapi saya buat ada sebab...

TAERIN:Tak payah nak bersebab lagi Baekhyun.Pergi jelah balik.Taerin taknak tengok muka oppa.

MINHYUK:Kau dah dengar apa adik aku cakap?

BAEKHYUN:Taerin...Please?Give me a sec?Oppa nak cakap kejao dengan Taerin...

MINHYUK:Baekhyun tolonglah.Aku tau kau baik tapi Taerin takn---.

TAERIN:Kwenchanha oppa.Biar Taerin bercakap dengan dia kejap.

MINHYUK:Sure?

TAERIN:Hmmm.Oppa tunggulah kat dalam.

MINHYUK:Okay tapi adik aku nangis sekali lagi teruk kau aku kerjakan.Tak kesahlah kau tu idol ke.

BAEKHYUN:Nae hyung.

Taerin pun keluar dan menutup pintu.Dia berdiri di depan Baekhyun sambil memeluk tubuh.Dia memandang ke arah lain.

TAERIN:Nak apa lagi?Dah dapat kan apa yang oppa nak?

BAEKHYUN:Oppa taknak panjangkan hal ni.. Oppa nak bagi satu benda ni sebelum oppa pergi...

Baekhyun mengeluarkan sesuatu dari dalam poketnya.Sebuah kotak baldu berwarna merah.Dia menarik lembut tangan Taerin dan meletakkan kotak tu di tapak tangan Taerin.

BAEKHYUN:Can you promise me one thing?

TAERIN:Entah.Tak tahu.

BAEKHYUN:Oppa nak...Taerin...jaga benda ni baik-baik...Sampai masanya nanti oppa sendiri akan junpak Taerin untuk pastikan benda ni masih ada dengan Taerin.Can you promise me that?

TAERIN:Dah cakap kan tak tahu?

BAEKHYUN:Oppa anggap tu yes.

TAERIN:Whatever.

BAEKHYUN:Taerin....*mengeluh*...Okay look.I know ni satu benda bodoh but ni semua untuk masa depan kita berdua.I have to.Ni tak bermakna kita berdua dah berakhir okay?

Baekhyun memegang kepala Taerin supaya Taerin menghadap mukanya.

BAEKHYUN:Walau apa jadi...Oppa sayangkan Taerin okay?Kat mana atau bila...i only love you okay?Keep that in mind.I love you Kang Tae Rin.

Baekhyun mencium lembut dahi Taerin membuat Taerin terkaku.Baekhyun tersenyum sebelum melepaskan kepala Taerin.

BAEKHYUN:I have to go.Jumpa lagi.

Then Baekhyun masuk ke dalam van.Di tingkap van jelas kelihatan D.O dan Sehin buat muka sedih sambil melambai Taerin.Mana taknya.Selalu kalau Taerin pergi melawat dorm EXO,mesti D.O dengan Sehunlah kawan baik dia.

Tak lama kemudian van dihidupkan dan mula hilang dari depan rumah Taerin.

Sejurus van tu hilang,Taerin membuka kotak yang diberikan oleh Baekhyun.Matanya terbeliak.Ada seutas rantai silver dengan batu permata biru di atasnya.Terselit satu nota berwarna biru laut di dalamnya.

'I love you so much Kang Tae Rin~💕'

Taerin mula menitiskan air matanya.Digenggamnya rantai tu.

TAERIN:I love you too Byun Baek Hyun...

I really love you...

****************************************************
Yay throwback da habisss.Huhuhuhu.Hope korang suka.

And lagi satu author nak tanya ada sesiapa berminat nak muncul dalam ff ni?Kalau berminat sila comment.Kalau banyak yang nak nanti tunggu author hantar 'Backup Actors Needed' okay?Watak author akan bagitau nanti tapi author rasa tak ramai sangat kot yang author nak.

Author akan interview korang hahahaha~Tapi kalau tak ramai yang nak author tarik balik tau?Okay byee~

#YSM

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now