Part 31:Bad Spirit (Teaser)

5.9K 551 26
                                    

(Taerin POV)
Sepanjang dalam ambulans aku hanya senyap. Hanya bunyi siren dari luar yang kedengaran. Aku memandang wajah Jimin yang dari tadi hanya termenung ke bawah.

Okay serius aku dah rasa bersalah sebab tengking dia tadi. Mesti dia sentap gila.

Bila aku mendongak untuk melihat dia, mata kami bertembung. Segera aku alihkan pandangan ke arah lain.

Alamak... Tersangat awkward...

Kemon la Taerin. Ni semua salah kau. Kalau kau dengar cakap Jimin ngan Sooyeon tadi mesti takkan jadi macam ni.

Better kau mintak maaf.

Aku taril nafas sedalamnya....

TAERIN:Chim2...

Aku lihat Jimin mendongak dan memandang ke arah aku.

JIMIN:Nae? Waeyo? Taerin cedera kat mana-mana ke?

Dia bertanya dengan wajah yang penuh kerisauan.

TAERIN:Ani ani. Emm cedera tu adalah tapi bukan tu sebabnya. Saya nak mintak maaf.

JIMIN:Mintak maaf? Untuk apa?

TAERIN:Untuk err.... Sebab tengking awak tadi dekat pintu rumah. Saya tak bermaksud pun nak marah.

Jimin mengukirkan senyuman di bibirnya.

JIMIN:It's okay Taerin. Setiap orang buat kesilapan. Saya pun buat kesilapan. Lagipun saya yang masuk campur hal peribadi awak. Memang patut pun kena marah.

TAERIN:Aniya saya yang patut dengar cakap awak. Ni semua salah saya.

JIMIN:Tak Taerin. Listen.

Aku rasa tangan aku hangat. Aku pandang ke bawah dan mendapat Jimin sedang menggenggam tangan kri aku erat.

JIMIN:Apa yang jadi ni semua takdir. Siapalah kita nak ubah takdir tu sesuka hati. Kita tak mampu nak ramalkan apa nak jadi pada masa akan datang. Perkara gembira,sedih mesti akan ada. Lagipun setiap yang terjadi ada hikmah yang tersembunyi. Kita hanya tunggu je.
(A/N:Hah tu diaa bila Park Ji Min mula berhujah kehkehkeh)

Aku terdiam mendengar apa yang dikatakan oleh Jimin. Memang betul tapi ni semua terlalu kejam bagi aku. Terlalu menyakitkan dan kejam.

Aku dapat rasa cecair hangat mengalir menuruni pipi aku.

JIMIN:T-taerin. Awak janganlah menangis. Ni semua bukan salah awak. Awak tak buat apa pun.

TAERIN:T-tapi saya... Saya...

Jimin bangun dan membongkok menghadap aku yang terbaring di atas stretcher. Dia menyeka air mata di pipi aku dengan kedua belah ibu jari tangannya.

JIMIN:Awak tak pernah buat apa yang salah pun. Eo? Jangan nangis...

Aku hanya mengangguk. Tiba-tiba Jimin membongkok ke hadapan. Dia mendekati wajah aku. Aku mula rasa hairan. Dan takut. Dan berdebar-debar.

TAERIN:J-jimin?

Tapi dia tak menyahut. Wajah dia semakin dekat sampailah bibirnya menyentuh dahi aku.

Waktu tu seolah-olah masa dihentikan seketika. Mata aku berkelip-kelip banyak kali tapi ni bukan mimpi. Memang betul.

Shit betul. Dua lelaki kiss dahi aku harini.

Kemudian badan aku rasa lemah. Kepala aku berpusing-pusing. Mata aku menjadi kabur. Aku dapat rasa peluh dingin membasahi badan aku. Leher aku seolah dicengkam.

JIMIN:Taerin saya...

TAERIN:J-jim-in...

JIMIN:T-taerin waeyo? Kenapa ni?!

TAERIN:S-akit.... S-akitt... Tol-ong saya...

JIMIN:Taerin! Apa?! Kenapa ni?! Kenapa dengan awak!?

Makin lama nafas aku semakin berkurang. Sebelum mata aku terlelap, mata aku mula menampakkan bayangan seorang remaja perempuan memakai baju uniform sekolah menengah. Hampir seluruh wajahnya ditutupi dengan rambut hitamnya yang panjang mencecah bahu. Kulitnya pucat mengalahkan kulit jejaka kesayangan author. (Lololol)

Yang menakutkan dia sedang tersenyum sinis ke arah aku.

Dan tangan dia sedang mencengkam erat leher aku.

JIMIN:TAERIN?! TAERIN!

TAERIN:S-siapa k-au...

Bibirnya mengukirkan senyuman.

???:Ehehehe....

Kemudian semuanya gelap.

*****
Jeng jeng jeng. Ni author baru buat teaser. Saja nak buat korang annoying. Kahkahkah. Jangan marahhh.
By the way author nak ucapkan terima kasih sesangat bagi yang sudi follow author tu! Happy 600 Followers! Gomawo! Sayang korang semua^^

BTS:Kami?

Sapa korang?

BTS:Okay fine.

YOONGI:Eleh dia melawak je. Tu pun nak merajok. Shimin sayang oppa kan?

Kau pun sama. Sapa kau?

YOONGI:...........K fine.

BTS:Ceh dia pun sama.

Alang tu author nak ucapkan congrats jugak dekat Min Yoon Gi sebab dapat tempat pertama dalam Inkigayo August Week 4 Chart! Titew bangga ni. Korang boleh tengok video dekat Youtube^_^

YOONGI:Thanks. But still merajuk.

Heheh sweet tak kami berdua buat pencapaian sama-sama? 😁

READERS:Tak.

Hmm. Kay.

Byee awok

P/s:Kami ahli BTS di sini mewakili author yang tercintan dan tersayang ni ingin memohon maaf atas segala adegan di atas ni yang takkan dapat 5 Ha.

#YoonShiMin

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now