(3rd person Point Of View)
Kelihatan Taerin sedang duduk di balkoni bilik sambil menghirup udara malam. Wajahnya jelas kelihatan sebak. Dia mengeluh kasar. Seolah dia memikirkan masalah yang sangat besar.TAEHYUNG:Termenung jauh nampak?
TAERIN:Omona.
Taerin terkejut bila suara Taehyung tiba-tiba muncul di sebelah dia. Dia menoleh dan kelihatan Taehyung duduk di sebelahnya. Kali ni dia memakai tshirt putih dengan seluar ripped jeans.
TAERIN:Lama tak nampak kau? Tak pinjam jasad orang ke?
Taehyung tersengih dan memandang ke arah langit.
TAEHYUNG:Hah... Saja... Lagipun penat pulak kalau nak berjalan dalam jasad orang. Bosan.
Taerin hanya mengangguk. Dipandang Taehyung sekilas.
TAERIN:Taehyung. Aku dah baca nota yang kau tulis tu.
TAEHYUNG:Hmm?Baru baca?
TAERIN:Haah. Tadi Sooyeon terjumpak kat atas lantai. Melayang kot.
TAEHYUNG:Ooo. So? Apa kau rasa time baca tu?
Taerin terdiam. Dia bedehem seketika.
TAERIN:Aku rasa menyampah dan annoying. Banyaklah kau Taehyung hensem and cute. Itu semua palsu belaka. Tui.
TAEHYUNG:Heh. Aku dah agak dah kau akan cakap macam tu. Tapi aku tak maksudkan yang tu.
TAERIN:Hmm? Habis?
TAEHYUNG:Aku maksudkan ayat sebelum 'Taehyung si hensem and kiut' tu. Yang panjang menjela tu.
TAERIN:Oh... Yang tu?
Taehyung mengangguk dan memandang wajah Taerin. Taerin pula dah mengimbas kembali ayat yang Taehyung tulis tu.
'I'm afraid of losing you to someone else. And i just could not bear if you smile with another man besides me. Please help me get rid of this nightmare. I need u to make this works'
Taerin terkedu. Kemudian dia memandang ke arah Taehyung. Taehyung menaikkan kening sebelah kirinya.
TAEHYUNG:Wae?
TAERIN:Taehyung. Kau...
TAEHYUNG:Hmm?
TAERIN:Kau bosan kan?
TAEHYUNG:Hah?
TAERIN:Kau bosan sebab tu kau tulis ayat-ayat tu kan? Betul tak?
TAEHYUNG:Kang Tae Rin.
TAERIN:Nae?
TAEHYUNG:Kau lembap.
TAERIN:Wae?! Salah ke?!
TAEHYUNG:Salah dan salah.
TAERIN:Habis takkan kau jatuh cinta kot? Merapu. And nonsense aku rasa.
Taehyung terdiam. Dia kembali memandang langit. Tak lama kemudian dia tersengih dan tergelak kecil membuatkan Taerin memandangnya pelik.
TAERIN:Wae?
Taehyung tersengih memandang Taerin. Kemudian dia mendekatkan mukanya ke telinga Taerin dan membisikkan sesuatu padanya.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...