(Taerin Point Of View)
Aku bermain dengan jari omma yang aku perasan makin lama semakin menghilang.TAERIN:Kenapa Taerin tak pernah nampak omma pun? Bukan omma cakap omma dengan appa lindungi Taerin daribroh jahat ke? Habis kalau omma dengan appa tak... Jahat.. Kenapa Taerin tak nampak omma?
Omma mengeluh. Mata dia memandang sayu ke arah aku. Dia memegang tangan aku.
OMMA:Sebab omma dengan appa... Memang dah lama ada kat sini.
Wait... What?
OMMA:Nak lindungi Taerin. Kami kena selalu dekat dengan Taerin. Kalau jauh, kami takkan dapat lindungi Taerin.
Aku terkaku.
TAERIN:Jadi selama ni omma dengan appa memang ada dalam bilik ni?
OMMA:Sejak kami dah pergi lagi sayang.
Otak aku mula buat kesimpulan.
TAERIN:So... Minhyuk ada kena mengena la kan?
Wajah omma serta merta berubah. Dia memandang ke arah lain untuk elakkan eye contact dengan aku.
Nampak sangat.
TAERIN:Jadi dia dah lama tau pasal omma dengan appa kan? Sebab dia tak bagi Taerin masuk dalam bilik ni.
OMMA:Taerin...
TAERIN:Dia taknak Taerin jumpak omma dengan appa kan?
OMMA:Taerin. Oppa kamu ada sebab.
TAERIN:Kalau ada sebab pun cuba la cakap terus terang. Kalau tak takkan jadi macam ni.
OMMA:Jangan la marahkan Minhyuk. Dia cuma buat apa yang patut untuk Taerin dengan dia.
TAERIN:Macam ni? Rasa macam dia dah membohong selama ni depan Taerin.
OMMA:Percaya la Taerin. Minhyuk takd niat nak rahsiakan. Dia ada sebab. Please janji dengan omma. Jangan marahkan Minhyuk. Omma taknak korang berdua bergaduh.
Aku memandang ke arah tangan omma.
TAERIN:Taerin tak boleh janji.
OMMA:Taerin...
TAERIN:Sebab ni masalah besar. Dia dah bahayakan nyawa Taehyung tahu tak? Kalau dia bagitau pasal omma dengan appa, Taerin dah boleh tolong dia. Taehyung dah hidup sekarang ni tahu tak? Taehyung takkan menderita macam sekarang.
Omma hanya mampu diam. Aku pun diam dan mengelakkan daripada bertentang mata dengan omma.
Minhyuk dah melampau.
Tapi tak lama kemudian, omma mula menggenggam tangan aku lebig erat. Membuatkan aku mendongak dan memandang dia.
Dia tersenyum memandang aku.
Aku tau kenapa.
Aku tau.
Dan aku mula mengalirkan air mata.
OMMA:Taerin... Omma rasa ni kali terakhir kita berjumpa.
Aku menundukkan kepala dan menangis.
OMMA:Omma dengan appa mintak maaf. Kalau selama kita bersama dulu, kami ada buat Taerin marah atau menangis.
Aku menangis semula dan menggelengkan kepala. Aku cuba menggenggam tangan dia.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...