(Taerin Point Of View)
Semua yang mendengar kata-kata Minhyuk tadi terdiam. Aku seolah tak percaya. Tiba-tiba Suga yang berdiri di sebelah aku memandang aku tajam.
SUGA:Taerin. Kau permainkan kami ke? Kau cakap Taehyung---
TAERIN:Ani! Aku tak bermaksud pun nak permainkan korang. Kan Taehyung dah---
SUGA:Yes kami tahu dah malam semalam yang Taehyung koma. Minhyuk hyung yang bagitau. Tapi dia mati? Cerita apa yang kau buat ni hah?
Maksudnya diorang dah tau yang Taehyung koma?
TAERIN:Suga ak---
SUGA:Lain kali jangan mereka cerita. Dia just koma. Tak mati lagi pun. Kalau kau reka cerita lagi siap kau. Ingat hidup mati ni bileh buat main?
TAERIN:Tapi ak---
SUGA:Senyap. Sebelum aku tampar muka kau.
JIN:Yoongi. Dah la tu.
Aku terdiam bila Suga cakap macam tu. Aku tertunduk.
Tapi Taehyung... Depan mata aku... Dia dah...
[P/s:Kalau tak faham meh sini author fahamkan. Suga marah Taerin sebab dia ingat Taerin main-main pasal Taehyung mati padahal dia still hidup just koma kat hospital.]
Suga mendengus lalu dia berjalan ke arah bilik tetamu di mana dia tidur.
Aku tak tipu. Aku tak main-main. Taehyung sendiri yang---
Jamkan. Dia still hidup.
Kenapa dia tipu aku?
Ataupun dia sendiri yang taktau?
TAERIN:M-mianhei...
Kata aku cuba menyembunyikan suara aku yang serak dan aku terus masuk ke dalam bilik aku.
JIMIN:Taer----
Aku menutup pintu dan menuju ke katil. Lalu baringkan badan. Tangan kanan di atas perut manakala tangan kiri di dahi. Aku melepaskan keluhan panjang dan menutup mata. Sesekali badan aku terhinjut akibat menahan tangisan daripada keluar.
Aku tak bermaksud nak buat main pun perkara macam ni. Hidup dan mati. Aku langsung tak berani nak jadikan benda ni sebagai lawak.
[A/n:Bukan macam haters yang buat lawak pasal nenek Taehyung meninggal tu. Kuangjo mulut. Sepak tut baru tau]
Dari riak wajah Suga tadi, dia memang bengang dengan aku.
Aku tak berniat pun.
Adakah diorang semua anggap aku main-main?
Aku memang menyusahkan dan buat orang sakit hati.
[Kan? Pftt...]
Sekarang aku taknak fikir benda ni.
Sekarang. Apa sebenarnya jadi pada Taehyung?
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...