(Jhope POV)
Aku tengok je sekeliling taman ni.Hmm cantikk.Walaupun taman bunga tapi memang cantik.JUNGKOOK:Aik?Mana Jimin hyung?
RAP MONSTER:Ikut Taerin kot.Entah nanti muncullah budak takde jams tu.
Jungkook tersengih dan mengangguk.Kemudian Namjoon memandang ke arah aku.
JHOPE:Pe?
RAP MON:Hyung pasti ke hyung nampak Taerin buat macam tu.
JHOPE:Haahlah.Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri.
Tadi bila kami dah belok selekoh aku perasan yang Taerin takdak kat belakang.Aku pun suruhlah bebudak ni pergi tunggu kat hujung jalan.Aku patah balik untuk tengok Taerin.
Bila aku sampai aku nampak Taerin tengah angkat tangan dia di udara.Dia seolah mengusap sesuatu Tapi tak tau lah benda apa.
JUNGKOOK:Hyung kau rasa Taerin tu...gila ke?
RAP MON:Aku rasa macam ye je berdasarkan apa Hobi hyung cakap.
JHOPE:Eh korang ni.Takkanlah perempuan secantik Taerin tu gila.
JUNGKOOK:Hyung zaman sekarang ni dah lain tau tak?Perempuan yang cantik nilah selalu ada rahsia gelap sebalik muka tu.
RAP MON:Kan?
JHOPE:Tak hyung tak percaya.Jin hyung pun cakap mungkin dia rindukan Baekhyun kan?
RAP MON:Hoseok hyung.Kalau rindu Baekhyun sunbaenim kenapa sebut nama Kim Tae Hyung?
Alu terdiam.Mungkin betul tapi aku tak percaya.
JHOPE:Kan muka Baekhyun sunbaenim tu nak dekat sama dengan Tae?Maybe sebab tu.Lagi satu kan dia cakap dengan kawan dia Taehyung Taehyung.Mungkin chingu dia call semalam.
JUNGKOOK:Hyung nak tau apa yang lawak?
JHOPE:Pe?
JUNGKOOK:Tadi aku perasan dia pegang phone terbalik.
Aku tersentak.Mak aii...Makin menyeramkan.
RAP MON:Jinjja?Yah Hobi hyung.Tengok.Mana ada orang call pegang phone terbalik.Tak dengar apalah hyung!
JUNGKOOK:Taerin tu gila!
JHOPE:Tapi...
JUNGKOOK:Apa lagi?Cepat selamatkan Jimin hyung!
RAP MON:Haah kan?Entah apa dibuatnya dekat Jimin tu!
Diorang mula berlari ke arah sebelah taman yang ditujui oleh Taerin tadi.Aku hanya berjalan sambil berfikir.
Betul ke Taerin gila?
(Taerin POV)
Aku memandang Jimin tak berkelip.Telinga aku ni salah dengar ke?JIMIN:A...ah mian...Saya...saya tercakap pulak...Awak...awak lupakan jelah apa yang saya cakap...
Aku tersengih.
TAERIN:Lupa?Macam mana saya nak lupa?Benda tu sama macam apa yang Baekhyun cakap pada daya dulu time kami sekolah sama-sama dulu.
'Oppa nak jadi satu-satunya penawar untuk Taerin kalau Taerin disakiti.'
Jimin membulatkan matanya.Ada riak wajah bersalah jelas pada mukanya.Dia menggaru belakang tengkuknya perlahan.
TAERIN:Kwenchanha Jimin.Semua tu saya tak anggap istimewa pada saya lagi.Saya rasa tu lebih kepada...hinaan...Saya akan anggap yang Baekhyun menghina saya.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanficKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...