(Taerin POV)
Badan aku terketar-ketar bila Hanbin tersenyum dam mengusap pipi aku dengan tangan yang masih dipenuhi darah.HANBIN:Taerin tahu kan? Oppa saaaayang sangat kat Taerin.
Tak Taerin... Dia psycho... Dia psycho...
TAERIN:K-kalau oppa sayang Taerin kenapa c-curang belakang Taerin? Kalau tak suka Taerin kenapa tak cakap? T-taerin tak kesah...
Hanbin berhenti mengusap pipi aku dan merenung aku lama sebelum dia tersenyum semula. Kali ni dia capai tangan aku dan digenggam erat.
HANBIN:Sebab oppa sayang Taerin. Taerin berbeza dari semua perempuan sial yang oppa dah bunuh tu. Sebab tu oppa simpan Taerin. Oppa nak tengok betul ke Taerin sayangkan oppa.
M-mwo? D-dia dah banyak bunuh orang? K-kenapa jadi macam ni?
HANBIN:Kalau Taerin nak tau kan... Dulu... Oppa ada sorang perempuan ni... Nama dia Seolhyun... Oppa sayang dia sangat dekat dia... Oppa cintakan dia sepenuh hati oppa...
Seolhyun?Kim Seolhyun?Tak silap aku... Tu bekas pelajar senior sebaya dengan Hanbin tapi dia 2 tahun lepas dia dijumpai mati jatuh daripada bangunan.
Aku perhatikan wajah Hanbin sangat bahagia. Tapi tiba-tiba riak wajah dia berubah menjadi tegang.
HANBIN:Tapi oppa rasa oppa ni bodoh percayakan perempuan sial bertopengkan manusia tu. Dia tak pernah cintakan oppa... Bagi dia oppa hanya tempat bekalkan duit. Sebab tulah oppa tolak dia jatuh dari bangunan sekolah. Seronok tngok kepala dia nak pecah... Hehehe...
Bulu roma aku menegak mendengar apa yang Hanbin cakapkan. Jadi... Dia yang bunuh Seolhyun sunbae...
HANBIN:Tapi kan kan kan... Lepas tu... Oppa terjumpak dengan Taerinnn. Oppa dapat rasa kann yang Taerin ni memang sayangkan oppa sebab tulahhh oppa sayangkan Taerinnnn. Macam tulahhh. Yayyy~
Aku hanya mendengar segala apa yang dicakapkan oleh Hanbin. Aku rasa dia ni mengalami tekanan yang melampau.
HANBIN:Taerin...
Aku mendongak dengan perlahan menghadap wajah Hanbin. Alu tergamam...
Sebab Hanbin tengah menangis.
Mata dia merah
Air mata turun dari pipi dia
And sejurus tu, aku dapat rasakan air menitik atas kepala aku.
Hujan pun mula turun membasahi bumi.
HANBIN:Kenapa... Kenapa hidup oppa macam ni.....
TAERIN:A-apa maksud oppa?
Hanbin menyandarkan dahinya pada kepala aku. Aku dapat rasakan nafas dia di wajah aku. Aku perhatikan mata dia tertutup dengan air mata dan air hujan yang turun dari kepalanya.
HANBIN:Kewujudan oppa dekat dunia ni satu bencana ke?
TAERIN:Huh?
HANBIN:Oppa rasa oppa tak layak hidup kat dunia ni kalau takdir hiduo oppa macam ni...
TAERIN:Kenapa...
HANBIN:Oppa tak suka diabaikan... Mungkin Taerin tal tahu tapi sjak kecik lagi oppa dah diabaikan oleh omma appa oppa... Sampailah diorang buang appa dekat rumah anak yatim.
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanfictionKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...