Taehyung hanya diam sambil menggaru kepala dia.
TAERIN:Woi cepatlah cerita.Tadi beria sangat.
TAEHYUNG:Ingatan aku ni tak kuatlah...
TAERIN:Heol are you kidding me right now?
TAEHYUNG:Hish serius aku lupa.
TAERIN:Kau nilah. Readers dah tertunggu-tunggu tu.
TAEHYUNG:I swear aku tak ingatlah. Kau kena faham jadi roh ni banyak memori hilang.
HANA:Haah unnie. Roh kebanyakan ingatan kami akan hilang sikit demi sikit .
TAERIN:Eh Hana?
Hana tiba-tiba muncul di atas katil aku. Dia tersengih menampakkan barisan giginya.
TAEHYUNG:Hah kau dengar tu?
TAERIN:Hah yelah!Habis macam mana aku nak tau apa memori Jimin tu?
TAEHYUNG:Aku pun tak taula.
TAERIN:Kau ni kan suka buat aku marah pagi buta ni.
HANA:Unnie oppa. Hana ada satu cara.
TAERIN:Hah?Macam mana?
Hana menghampiri kami berdua. Dia turun dari katil dan berdiri di hadapan kami berdua. Dia mencapai tangan aku dan diletakkan di atas tangan Taehyung.
TAERIN:Apa ni Hana?
HANA:Ni untuk masuk ke ingatan oppa.
TAEHYUNG:Masuk ingatan oppa?
HANA:Yup! Nanti unnie akan ikut oppa masuk dalam ingatan oppa.
TAERIN:Pulak?
HANA:Haah. Tapi cuma keturunan macam unnie la boleh sebab keturunan unnie kan ada kebolehan ni.
Aku hanya mengangguk dan Hana tersenyum.
HANA:Okay sekarang oppa dengan unnie pejamkan mata.Nanti memori tu sendiri akan muncul.
Aku dan Taehyung saling berpandangan.Betul ke boleh jadi kalau buat macam ni?
TAERIN:Kau tengok apa?
TAEHYUNG:Aku pandang je.Kau ni kenapalah garang sangat? Waktu kau kecik dulu lemah lembut je aku tengok.
TAERIN:Kau masuk memori Jimin memang kau stalk aku ke apa?
TAEHYUNG:Hok aloh.
HANA:Unnie oppa palliwa.
Taehyung pun mencapai kedua belah tangan aku.Dia mula memejamkan mata.Selepas 5 saat aku pun pejamkan mata.
HANA:Tapi ingat eh?Jangan lepas tangan. Kalau tak buang masa je.
Aku hanya menganggukkan kepala.
Kami dalam posisi tu hampir 10 saat.Lepas 10 saat, keadaan sekeliling kami mula berubah. Semuanya jadi gelap.Hanya diterangi dengan cahaya biru si seluruh badan Taehyung dan badan aku.Sama macam yang sebelum ni bila Taehyung masuk dalam hati aku.
TAEHYUNG:Huh macam tu je ke?
TAERIN:So sekarang ni kita dalam ingatan kau?
YOU ARE READING
♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]
FanficKang Tae Rin. Seorang gadis remaja yang berumur 18 tahun. Seorang yang mempunyai kebolehan luar biasa. Dia mampu berkomunikasi dengan roh diaebabkan oleh kesilapan nenek moyangnya dulu. Peringkat awal, roh baik. Kim Tae Hyung. As you know, member ke...