Part 109:Spirit Without Souls

3.3K 522 177
                                    

🙈3rd Person Point Of View🙈
Keadaan di dalam bilik Taehyung agak meriah. Ditambah lagi dengan Taehyung yang dah sedar dari koma menambahkan lagi keceriaan dalam hati setiap orang dalam bilik tu.


Tapi tak bagi Taehyung.

Dia terbaring di atas katil. Daging bakar yang disusun menimbun di atas pinggan lansung tak bersentuh.

Taehyung memandang membersnya dan Minhyuk.

Diorang semua sedang seronok berbual sambil menikmati bir. Bergelak ketawa dan melawak antara satu sama lain.

Taehyung pelik.

Tak pernah pulak members dia minum alkohol macam ni. Paling last diorang minum alkohol masa BTS Bon Voyage di Sweden [author tak ingat kat mana soo jangan tegur and idc] Tu pun diorang kata rasa alkohol pelik dan meloyakan. [Rekaan]

Ni bukan dunia yang dia impikan bila dia dapat kembali.

JIMIN:Tae?

Taehyung mendongak. Kelihatan Jimin sedang berjalan menuju ke arahnya. Langkah Jimin agak tak stabil. Mungkin sebab mabuk.

TAEHYUNG:Eo hyung?

JIMIN:Kenapa tak makan? Banyak ni. Takkan tak makan sikit?

TAEHYUNG:Takdak selera la hyung.

JIMIN:Wae? Selalu kau paling pelahap.

SUGA:Alaa Jiminniee! TaeTae rindu girlfriend dia sebab tu takdak selera---hikk!

JUNGKOOK:Betul tu hyung! Biar je Tae hyung layan perasaan sendiri. Nanti dia okayy laa! Kan hyunggg?

TAEHYUNG:Ahh? Ahh nae nae. Hyung okay je.

Jungkook tersenyum lalu mencapai beberapa keping daging dan masukkan ke dalam mulutnya.

Taehyung hanya memerhatikan yang lain. Dia mendiamkan diri.

Dia pasti.

Ni bukan dunia dia.

xxxx

👉Taehyung Point Of View👈

Aku mengerling jam di sisi katil aku. Jam dah menunjukkan pukul 12:45 pagi. Dan aku masih tak dapat lelapkan mata.

Aku melihat sekeliling.

Members aku yang lain dah masuk ke alam mimpi. Tidur merata tempat.

Yoongi hyung dan Jimin hyung tidur berpelukan atas lantai. Jin hyung tidur elok di sofa bersama Minhyuk hyung. Hoseok hyung tidur sambil bersandar pada dinding. Namjoon hyung tidur terlentang atas lantai dan Jungkook tidur di kaki Hoseok hyung.

Plastik makanan dan tin-tin alkohol bersepah di merata tempat.

Memang diorang mabuk sangat malam ni.

♠ I Fell For A Ghost? [BTS / COMPLETED]Where stories live. Discover now