Ik kijk door de schuifpui naar buiten als ik zie hoe het steeds donkerder begint te worden. 'Volgens mij gaat het echt elk moment regenen hoor.' Mompel ik. Kaj lacht alleen maar vanaf de bank en ik kijk naar hem, maar hij blijft gefocust naar de tv kijken. 'Het is hartje zomer, en mijn telefoon geeft aan dat het droog blijft.' Zegt hij terwijl hij een blik op zijn gouden Iphone 5 werpt. 'En jij vertrouwt je telefoon boven mij?' Het is eruit voor ik er erg in heb, maar Kaj lijkt er niets om te geven en begint hard te lachen. 'Ik heb geen idee. Ik wacht nu alleen tot Jai appt dat ze zo ver zijn.' Geeft hij toe. Ik haal mijn schouders op en ga weer op de bank zitten. Kaj kijkt naar een of andere muziekzender maar ik moet toegeven dat ik het lied wat nu op is niet ken.
Na een tijdje in stilte gezeten te hebben beginnen beide onze telefoons te trillen. Het is Jai in de groepsapp, die Ellis vanochtend aangemaakt heeft. Hij zegt dat hij en Sofie klaar zijn, dus dat Kaj en ik naar hun toe kunnen komen. We zouden daarna langs Cassius en Anna lopen, zo naar Samuel en Lilly, en dan naar Dioni en Ellis. Ik loop snel naar de badkamer en bekijk mezelf nog een keer in de spiegel. Ik spuit nog snel wat deo op en loop dan naar de deur, waar Kaj al staat. Hij pakt de sleutel van de tafel af en stopt deze in zijn zak waarna hij me voor laat. Ik loop de deur uit en wacht op Kaj als hij deze op slot draait, en dan lopen we in stilte naar Cassius en Anna. 'Hee!' Begroet Anna ons vrolijk als ze de deur opent. 'We zijn bijna klaar, Cassius moest nog even snel naar de wc.' Giechelt ze. Kaj zucht en schud met zijn hoofd. 'Het zal ook eens niet.' Mompelt hij lachend en ik kan het niet laten en lach zachtjes. 'Hoe is jullie huisje?' Vraagt Anna, om een onderwerp aan te knopen waarschijnlijk. 'Leuk hoor! Niet zo heel groot, maar groot genoeg voor ons twee.' Anna knikt en glimlacht naar me. 'I'm ready!' Roept Cassius dan en hij loopt langs ons naar buiten. Anna haalt de sleutel uit haar zak en draait zich naar de deur, om deze vervolgens te sluiten en op slot te draaien.
We lopen met z'n vieren door naar het huisje van Jai en Sofie en meteen doet Jai open en springt hij naar buiten. 'Ik heb echt drank nodig mensen.' Mompelt hij. 'Ook hallo Jai.' Cassius geeft zijn vriend een klap op zijn schouder. Jai lacht als een boer met kiespijn en loopt al in de richting van het huisje van Samuel en Lilly. 'Is het zo erg?' Vraag ik lachend aan Sofie als ze naar buiten komt en de deur sluit. 'Oh, nee hoor. We hebben net samen bami gekookt en dat voor de tv opgegeten. Maar je kent Jai, die is altijd in voor een biertje.' Ik lach en haal mijn schouders op. 'Daar heb je gelijk in.'
Inmiddels zijn we alweer aangekomen bij het huisje van Samuel en Lilly, en staan zij zelfs al buiten. Na ze begroet te hebben steken we het gras over en lopen we zo naar het huisje van Dioni en Ellis. Zodra Ellis de deur opent is er al op redelijk volume muziek te horen en als ik binnenkom zie ik dat ze al een krat bier op tafel hebben staan en wat flessen wijn. 'Dit moet goedkomen.' Jai pakt gelijk twee flesjes uit de krat en opent deze, waarna hij er een aan Cassius geeft, hij doet hetzelfde voor Samuel en Kaj terwijl Ellis al wat glazen vult met wijn en die aan ons overhandigd. Ik ga naast Sofie op de bank zitten, die naast Lilly is gaan zitten en kijk even wat ongemakkelijk voor me uit. Wie had dat ooit gedacht? Dat ik in een huisje in centerparcs met de jongens van b-brave zou feesten?'Hoe laat is het eigenlijk?' Vraagt Samuel, die al languit op de bank ligt en een grote gaap slaakt. 'Half twaalf.' Zegt Cassius terwijl hij op zijn telefoon kijkt. 'Misschien moeten we terug naar het huisje, als we morgen om tien uur willen zwemmen...' Mompelt hij. 'Dat is wel een slim plan ja.' Anna drinkt haar glas in een slok leeg en ook ik begin het laatste beetje uit mijn glas te drinken. Ik kijk Kaj aan die al opstaat om te gaan. Ik geef iedereen snel een knuffel en wacht tot Kaj achter me staat, waarna ik de voordeur open. Meteen wil ik hem weer dichtgooien omdat ik allemaal druppels voel. 'Wat nu het zou droog blijven?' Roep ik lachend naar Kaj die me alleen maar betrapt aanstaart. 'En nu?' Ik bijt op mijn lip. 'Rennen.' Ik kijk naar Kaj. 'In deze regen?' Kaj knikt. 'Als we in het huisje zijn kun je gelijk je pyjama aan, kom.' Hij grijpt mijn pols al vast, roept heel hard doei naar iedereen en begint dan te rennen. Hij trekt mij aan mijn pols mee en ik hoor nog hoe de deur met een klap dichtvalt. Ik ren achter Kaj aan door de regen heen en word helemaal nat. Eenmaal bij de voordeur grijp ik gelijk mijn telefoon en buig er helemaal overheen waarna ik de flitser aanzet, zodat Kaj e sleutel in het slot kan steken en de deur kan openen.
Ik slaak een diepe zucht als we binnen zijn en Kaj doet precies hetzelfde. Ik kijk hem aan, hij ziet er best schattig uit, zo helemaal doorweekt. Zijn haren plakken helemaal tegen zijn voorhoofd en druppelen zijn shirt nog natter. Als ik naar zijn ogen kijk, staren zijn ogen recht terug in die van mij. Een tijdje blijven wel elkaar in stilte aanstaren, voor we beide kei hard in lachen uitbarsten omdat we klets nat zijn en er waarschijnlijk allebei als verzopen katjes uitzien.
JE LEEST
De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.
FanfictionVijf tienerjongens zitten met z'n alle in een achtertuin. Ze hebben een drukke dag in de studio gehad en zijn aan het genieten van een heerlijk biertje onder de warme avondzon. Al snel veranderd hun onderwerp in ''meisjes'' en sluiten ze een wed...