'Kaj.' Mompelt Dioni en hij legt zijn hand op de schouder van zijn beste vriend, maar deze wipt hem zonder moeite eraf. 'Niks Kaj. Het is afgelopen nu met dat gedoe. Ik weet niet wat er gebeurd is tussen jullie, waar jullie elkaar überhaupt van kennen en al die shit, maar ik ben er nu klaar mee. Niemand praat zo over Lauren. Niemand.' Ik zie hoe Kaj zijn kaak aanspant wat mij duidelijk maakt dat hij zijn kiezen op elkaar bijt. 'Je noemt niet zomaar iemand hoer, slet, kutwijf of wat dan ook. Je zet niet zomaar van iemand op internet dat hij een asshole is, dat hij arrogant is en weet ik wat allemaal, zonder dat je het echte verhaal verteld. Zonder dat je verteld wat jullie zelf hebben gedaan waardoor dit zo is gelopen. Want dat is wel wat jullie gedaan hebben. Jullie moeten je schamen, oprecht schamen.' Kaj gaat steeds verder naar de meiden toe. Ik besluit wat meer naar hem toe te stappen en voorzichtig pak ik onder water zijn vuist vast. Ik voel hoe deze gelijk ontspant en ik verstrengel onze vingers zo ver het water dit toe laat. Ik voel een hand op mijn schouder en als ik me omdraai zie ik dat het Lilly is. Ik voel een soort van veiligheid door me heen gaan en focus me weer op Kaj. Hij kijkt nog steeds naar Elisa en Femke die met grote ogen terug staren. Ik zie gewoon dat ze nu niet meer weten wat ze moeten zeggen of doen. 'Ik wacht op een verklaring.' Kaj kijkt Elisa en Femke nu weer om en om aan. 'Die ga je niet krijgen maat, die hebben ze niet.' Samuel komt naar ons toe gezwommen. 'Weet je wat? Gaan jullie lekker samen even ontspannen in het bubbelbad, dan los ik dit wel op.' Samuel kijkt van mij naar Kaj en net als ik wil knikken voel ik hoe Kaj in mijn hand knijpt. 'Dat gaan we niet doen. Ik wil eerst excuses horen van deze dames en ik wil dat vanavond óf het eerlijke verhaal op internet staat, óf alles eraf is en erop staat dat wat ze getweet hebben verwijderd is omdat het niet waar is. Hun de keuze, maar ik wil nu een gemeende excuses horen.' Zegt Kaj streng. Jeetje, ik zou dit zo niet kunnen. 'Het spijt me Kaj.' Mompelt Femke dan schor. 'Ja, mij ook, Kaj.' Mompelt Elisa. Dan voel ik hoe Kaj naar mij kijkt. Hij glimlacht even voorzichtig naar me en kijkt dan weer naar Elisa en Femke. 'En aan Lauren. Want wat jullie haar geflikt hebben gister is nog erger als wat jullie mij gedaan hebben. Ik kan het hebben, maar wat jullie Lauren hebben gedaan kan echt niet.' Zegt hij dan. 'Ik ga mijn excuses echt niet aan dat kutwijf aanbieden hoor, ze kan erin stikken. Ik ben niet fout geweest.' Zegt Elisa dan ineens. Mijn mond valt automatisch open en ik hoor hoe Dioni zachtjes 'holy shit' mompelt. 'Jij bent echt wel fout Elisa. Nu moet je echt kappen met je ego want die is zo groot niet. Jij hebt Lauren een slet, een kutwijf en een hoer genoemd. Je hebt dingen lopen roepen die niet waar zijn en je hebt het hele fandom op zijn kop gezet door dingen te tweeten die niet eens waar zijn. Het is meer dan terecht als jij je excuses aanbiedt nu.' Zegt Samuel streng, en hij komt aan mijn andere kant staan. 'Nee.' En zonder nog wat te zeggen draait Elisa om en zwemt ze weg. Kaj laat mijn hand los, zet een stap naar voren en grijpt haar arm vast. 'Weet dat jouw gedrag nu grote consequenties heeft.' Gromt hij. 'Ik heb mijn excuses toch aan je aangeboden?' Roept ze gefrustreerd. 'Aan mij ja, maar tegen Lauren ben je tien keer erger geweest, zij verdient jouw excuses duizend keer meer.' Kaj kijkt even naar mij en dan weer naar Elisa. 'En die krijgt ze niet. Wil je me nu alsjeblieft loslaten?' Kaj klemt zijn kiezen weer op elkaar maar laat haar dan wel los. Elisa zwemt gelijk door naar het trappetje en stapt het zwembad uit. 'Fem? Kom je nog of blijf je bij die verschrikkelijke mensen staan?' Ik kijk naar Femke die gelijk uit haar trans lijkt te komen en zonder ons nog een blik waardig te gunnen zwemt ook zij naar het trappetje, en loopt ze naar Elisa toe het zwembad uit.
'Lau? Ben je oké?' Ik schrik op van Kaj die nu weer voor me staat. 'Schatje. Kom hier, niet huilen.' Even voel ik me verward als Kaj zijn armen om me heen slaat, maar als ik dan onder zijn armen door met mijn vingers over mijn wangen streel ontdek ik dat ik inderdaad aan het huilen was. 'Het komt allemaal wel goed. Ik hoop dat die meiden hun lesje geleerd hebben en uit onze buurt blijven, en anders ga ik morgen wel naar ze toe, en dan kun je me niet meer tegenhouden.' Fluistert Kaj. Ik voel hoe hij met zijn handen door mijn haren streelt en een kus op mijn hoofd drukt. Hierdoor begin ik juist alleen maar harder te huilen. 'Schatje toch.' Ik voel een hand over mijn rug heen strelen en aan de stem weet ik dat het Sofie is, die is dus ook al het water in gekomen. 'Het komt allemaal goed meis.' Fluistert ze. 'Die meiden krijgen hun payback nog wel, geloof me.' Fluistert ze waarna ik voel dat ze haar hoofd op mijn schouder legt. 'Ze krijgen hun verdiende loon nog wel, ik weet zeker dat karma ze pakt, en hard ook.' Een kleine glimlach komt door mijn tranen heen om haar woorden. Wat heb ik toch geweldige vrienden.
JE LEEST
De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.
FanfictionVijf tienerjongens zitten met z'n alle in een achtertuin. Ze hebben een drukke dag in de studio gehad en zijn aan het genieten van een heerlijk biertje onder de warme avondzon. Al snel veranderd hun onderwerp in ''meisjes'' en sluiten ze een wed...