Hoofdstuk eenenveertig.

486 17 5
                                    


'Het is eraf. Jongens. Ze hebben het eraf gehaald.' Verward kijk ik op naar Jai die net een nieuw frietje in zijn mond stopt en druk gefocust is op zijn telefoon. 'Hun twitteraccounts zijn leeg.' Merkt hij op. Meteen zie ik hoe iedereen hun telefoon erbij pakt. Gezellig zo, onder het eten... 'Ik kan niets zien. Ze hebben beide nu een slotje en ik volg ze niet.' Samuel legt gelukkig gelijk zijn telefoon weer weg en neemt een hap van een van zijn kipnuggets. 'Nou, dan heb jij het lekker rustig.' Grapt Ellis. Dioni legt zijn telefoon op tafel. 'Ik volg ze ook niet.' Glimlacht hij en ook hij eet nu een frietje. 'Ik volg ze wel, maar ik ga ze ontvolgen.' Zegt Kaj dan. 'Doe dat nu nog maar even niet maat.' Samuel kijkt zijn vriend streng aan. 'Waarom dat niet?' Vraagt Kaj gelijk verward en hij dipt een frietje in de mayonaise. 'Omdat je het dan alleen maar uitlokt. Dan hebben ze nog meer reden om drama te maken.' Mompelt Jai. 'Kan mij niets schelen.' Zucht Kaj. 'Wacht eerst even, Elisa tweet. Misschien moet je even kijken.' Jai is alweer gefocust op zijn telefoon. Ik leun expres wat naar Kaj toe terwijl ik het laatste gedeelte van mijn kroket in mijn mond stop en mijn handen afveeg aan mijn benen. Nu zijn niet alleen mijn handen vet, maar ook mijn bovenbenen. Het is pure automatisme maar toch doe ik het altijd. Ik heb dit keer geluk dat ik geen lange broek aanheb, anders zaten daar nu sowieso vlekken in. Ik kijk op Kaj zijn scherm mee en merk op dat hij zucht. 'Sorry dat wij iedereen ongerust hebben gemaakt door de tweets. Dit was niet onze bedoeling. Er was niet echt veel aan de hand. Kaj heeft onze excuses geaccepteerd.' Kaj zucht diep en legt zijn telefoon weg. 'Dit is weer lekker sluw zeg.' Verward kijkt iedereen naar Kaj, maar ik voel dat ik gelijk door krijg wat hij bedoeld. 'Ze tweetten hun excuses met een slotje.' Mompel ik. Ik zie hoe er bij Sofie en Lilly ook een lichtje gaat branden en ook Cassius blijkt het te snappen. 'Screens van hun tweets van gister gaan het hele internet over, maar niemand zal deze excuses screenen, en de mensen die het zien zijn de mensen die hun volgen, verder niemand...' Mompelt Cassius zijn gedachtes hardop. 'Shit ja. Dat is waar ook. Waarom zijn hun zo verdomd slim?' Zucht Lilly met volle mond. 'Weet je jongens, ik vind het ontzettend lief dat jullie dit allemaal doen en dat jullie ze terug willen pakken en weet ik het wat, maar daar genieten hun juist van. Dat is wat zij willen. Nu krijgen ze aandacht. Je kan ze het beste nu met rust laten en gewoon geen aandacht meer aan ze besteden. Als hun zien dat wij er niet mee zitten en dat wij schik hebben, hebben hun dat niet meer.' Ik kijk naar mijn voeten en wiebel even met mijn roodgelakte teennagels. 'Shit, je hebt gelijk Lauren.' Hoor ik Samuel mompelen. 'Ik heb altijd gelijk.' Ik kijk naar Sam en schenk hem een kleine glimlach. Kaj slaat zijn arm om me heen en drukt een kus op mijn slaap. 'Ik wil je gewoon beschermen. Jij verdient deze onzin niet.' Zucht hij. 'Jij ook niet.' Ik leg mijn hoofd op zijn schouder. 'Maar je hebt wel gelijk, we kunnen beter laten zien dat we lol hebben, dus ik zou zeggen; wie gaat er mee van de wildwaterbaan?' Meteen staat Kaj op en trekt hij me mee omhoog. 'Wie er het laatste is moet morgenvroeg alcohol gaan halen voor morgenavond, alleen!' Nog zonder dat ik kan protesteren, of iemand anders van de groep, rent Kaj er al vandoor. Als dat maar goed gaat op die gladde vloer... Ik besluit echter niet langer meer te twijfelen en volg hem gelijk, zo snel - maar zo voorzichtig als ik kan.
Ik stap het bad in en zie dat Kaj wacht voor hij glijd. Hij ligt klaar om op zijn buik van de eerste heuvel af te gaan. Zonder te twijfelen leg ik mijn handen op zijn schouders en laat mezelf op hem vallen. Hierdoor moet Kaj wel glijden en zo glijden we samen de eerste heuvel af. 'Je liet me schrikken gek.' Lacht hij als ik hem loslaat en langs hem door de stroming kruip. 'Mag ik ook een keer?' Pest ik hem waarna ik al bij de volgende afdaling kom. Ik glij gelijk door zodat Kaj me niet kan tegen houden, maar toch lukt het hem. Hij grijpt mijn enkel vast en zo rem ik af en komt hij naast me terecht. Ik zucht en dan komen we met een vaart onderwater.

'Anna is de klos!' Roept Samuel lachend als ze als laatste het eind bad inkomt. 'Ik vind jullie allemaal, stuk voor stuk, gemeen.' Ze slaat haar armen over elkaar heen en kruist deze voor haar borst. 'Ach schatje toch.' Lacht Jai en hij slaat zijn armen om Anna haar schouders heen. 'Ja, ja. Het zal wel.' Gelukkig kan Anna wel lachen. We lopen allemaal het bad weer uit richting de zitplaats. 'We hadden nog niet eens alle frietjes op!' Lacht Dioni als hij de bucket nog ziet staan. 'Nee, maar ik zat ook echt al vol.' Lilly legt haar handen op haar buik. Dioni pakt een frietje uit de bak maar spuugt hem gelijk weer terug erin. 'Iewl!' Gilt Ellis gelijk, maar niemand besteed er aandacht aan. 'Ze zijn slap en koud.' Meteen hoor ik hoe Kaj, Samuel, Jai en Cassius lachen. Gelijk rol ik met mijn ogen. Jongens ook altijd....

'Lauren? Ga eens op de rand van het zwembad zitten?' Ik kijk verward naar Kaj als hij dit ineens vraagt. 'Doe maar gewoon.' Zegt hij dan. Ik doe braaf wat hij zegt en ga op de rand zitten. 'Joe.' Roept hij na een paar seconde en nog altijd verward kijk ik hem aan. 'Kijk je telefoon maar.' Zegt hij met een knipoog, en hij rijkt mij mijn telefoon aan. Ik zie dat ik een twitter-melding van hem heb. 'Waarom heb je me getweet? Ik sta letterlijk voor je neus.' Kaj grijnst alleen maar. Ik kom hierdoor tot de conclusie dat hij niet gaat antwoorden, en dat ik maar gewoon moet kijken. Zodra ik zie wat hij gedaan heeft, schieten voor de zoveelste keer vandaag de tranen me in mijn ogen, maar dit keer niet van verdriet.

De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu