Hoofdstuk negenendertig.

457 15 2
                                    


'Lauren, kom eens?' Ik kijk naar Samuel die mij wenkt. Verward sta ik op van de stoel en ga naast hem staan op het randje van het zwembad. 'Hoi.' Grijnst hij naar me. Verward kijk ik hem aan, maar zodra ik zijn hand in mijn rug voel vertrouw ik het niet. Helaas ben ik te laat en voor ik het weet word ik het zwembad ingeduwd. 'Sam!' Gil ik hard als ik weer boven kom. Ik zie hoe Samuel staat te grijnzen aan de rand van het zwembad. Ik zucht diep en voel dan twee armen om mijn middel heen. 'Hi.' Hoor ik zachtjes in mijn oor. 'Hi.' Glimlach ik terug, waarna ik me in de armen in het water omdraai en naar Kaj kijk. Voorzichtig streel ik zijn haren naar achter zodat deze uit zijn ogen zijn en glimlachend kijk ik hem aan. Ik mijn ooghoeken zie ik nu Elisa en Femke, ze zitten in hetzelfde zwembad op het muurtje en ik zie hoe ze ons nauwkeurig in de gaten houden. Ik focus me weer op Kaj en kijk hem met een glimlach aan waarna ik een kus op zijn neus druk. Kaj kijkt me alleen maar grijnzend aan. Hij heeft al door - dat ik hem door heb. 'Kaj! Kus haar eens?' Hoor ik Jai schreeuwen. Ik draai me om en zie dat hij met zijn telefoon aan de rand van het zwembad gaat staan. 'Waarom?' Vraagt Kaj gelijk. 'Al daarom!' Roept Jai. Kaj haalt zijn schouders op, kijkt me glimlachend aan waarna hij zijn lippen op die van mij drukt. 'Thanks!' Roept Jai zodra Kaj me weer loslaat en een rondje met me draait in het water. 'Wat ga je met die foto doen?' Vraagt Kaj dan. 'Op twitter.' Grijnst Jai. 'Nee!' Gil ik gelijk. 'Jawel.' Roept Jai alleen maar lachend terug. 'Ach schat, het maakt toch niet uit. Iedereen denkt dat het nep is.' Ik kijk naar Kaj en slik even. Deze woorden raakte me best wel. 'Kaj! Jij bent echt erg tegen je meisje.' Roept Dioni gelijk vanaf de kant en voor ik nog iets kan zeggen verder springt hij al in het water.
'Waarom?' Kaj kijkt Dioni aan zodra hij boven komt. Ik merk dat ik moe word van het staan en mezelf boven water proberen te houden, aangezien ik niet de grootste ben en dit bad niet voor mijn lengte gemaakt is, en ik leg mijn handen op Kaj zijn schouders waarna ik mijn benen rond zijn middel klem. Meteen legt Kaj zijn handen op mijn billen en draait me om zodat ik nu met mijn rug naar Elisa en Femke toe gericht sta en ik voel hoe Kaj zachtjes in mijn billen knijpt. 'Omdat het logisch is dat je gewoon respect voor zo een beauty hebt.' Zegt Dioni dan serieus. Ik kijk zijn kant op, en zie dat Lilly en Anna ook het water in komen. 'Hoezo? Ik heb toch nooit respect voor meisjes? Ze zijn alleen maar goed als neukobject. Dat staat met koeienletters op twitter.' Zegt Kaj dan serieus. Gelijk laat ik hem los. Wat is dit in hemelsnaam? What the hell?
'Kaj!' Roept Anna gelijk gechoqueerd. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit niet aan had zien komen. 'Maat, geloof jij alles wat op internet staat?' Cassius komt nu ook het water in en begint hard te lachen. 'Ja, want op internet spreekt iedereen de waarheid, toch?' Kaj kijkt bloedserieus naar Cassius. Ik kijk de jongens een voor een aan. 'Wat is hier aan de hand?' Vraag ik verward, maar niemand lijkt op me te reageren. 'Tuurlijk, vooral die twee meisjes. Hoe heette ze ook al weer? Oh ja, at Dioni laag streepje El, en at FempemSam toch?' Lilly kijkt de jongens aan en ik zie hoe Kaj moeite heeft een glimlach te onderdrukken. Ik zucht heel diep en voel mezelf gelijk weer ontspannen. 'Ja! Die ja! Die weten zoveel! Die spreken altijd de waarheid. Het kan ze ook niet schelen hoeveel pijn ze mensen ermee doen, de waarheid komt toch altijd boven water.' Zegt Dioni dan. 'Of eronder, zoals jouw hoofd.' Verward kijkt Dioni naar Cassius, maar voor hij kan antwoorden legt Cassius zijn hand op Dioni zijn hoofd en drukt hij zijn vriend onder water. Lachend komt Dioni weer boven. 'Maar kijk, ik ben nu toch weer boven.' Zegt hij dan met een grijns. Ik leg mijn handen op Kaj zijn wangen en kijk hoofdschuddend naar iedereen om ons heen. 'Ik haat jullie allemaal. En jou het meest.' Ik kijk doordringend naar Kaj. 'Herhaal dat nog eens? Ze komen deze kant op.' Fluistert Lilly dan zachtjes. 'Ik haat jullie allemaal. En jou nog het meeste.' Ik zie hoe Anna grijnst wat mij het teken geeft dat de twee dit gehoord hebben. 'Oh pas op, straks staat dat nog op twitter.' Grijnst Kaj terug. 'Ach, shut up. Loser.' Ik buig me naar Kaj toe en druk mijn lippen weer op die van hem. 'Ieeeeeee!' Gilt Dioni hard. Ik voel hoe Kaj me met een hand loslaat en dan hoor ik hoe hij water naar Dioni spettert, die meteen begint te proesten. Ik haal mijn lippen van die van Kaj af en kijk naar hem. Grijnzend kijkt Kaj me aan waarna ik mezelf van hem losmaak en weer op mijn eigen benen ga staan. 'Je zou actrice moeten worden Lauren, zou goed bij je passen. Je bent een geweldige act aan het opzetten.' Ik zie hoe Femke en Elisa langs ons zwemmen en hoe Femke me met opgetrokken wenkbrauwen aankijkt. 'Nou, daar ben ik niet bang voor. In tegenstelling tot jou blijft Lauren tenminste wel op het beeld plakken.' Dioni lacht hard om zijn eigen grap, en ik hoor hoe de rest ook mee lacht. 'Misschien moet jij je mond houden Dioni, en je vriend beschermen tegen die hoer.' Ik moet slikken om mezelf nu in te houden. Ik voel hoe Kaj zijn handen tot vuisten balt en zijn mond opent. Dit gaat niet goed....

De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu