Hoofdstuk twintig.

519 16 1
                                    

Kaj en Jai waren niet echt blij met de actie die Max heeft uitgehaald. Ik heb Kaj opgebiecht dat Sofie met Max aan het flirten was en mij er een beetje in mee trok. Hij heeft meteen de rest van de groep ingelicht dat het beter was om naar de huisjes te gaan en op tijd te gaan slapen, omdat we morgen naar Toverland gaan. Sofie en ik hebben dus niet meer de kans gekregen om ons door Max te laten trakteren op een ijsje, aangezien Kaj en ik om acht uur als ons huisje weer binnenstapte.

'Lukt het schat?' Ik kijk op en zie Kaj naast me staan. Ik knik en glimlach. 'Ja, ik heb de vaat bijna opgeruimd.' Glimlach ik als ik het laatste glas af begin te drogen met de theedoek. We hadden de afwas van het ontbijt nog niet opgeruimd, en net voor de tv nog wat chipjes gegeten, dus die schaaltjes moesten ook schoongemaakt worden, niet te vergeten dat de drinkglazen daar ook bij horen natuurlijk. 'Oké, kom je zo naar bed?' Ik glimlach en knik. Kaj streelt met de vingertoppen mijn haar aan de kant, wat een streek van kippenvel en een rilling door mijn lichaam laat gaan. Ik voel hoe hij zachtjes zijn lippen op mijn schouder drukt en dan hoor ik hoe hij wegloopt. Zijn voeten maken een gebonk op de tegelvloer. Ik pak het laatste glas en droog dit ook af, waarna ik het terug in de kast zet. Ik draai me om en zet mijn handen op het aanrecht terwijl ik er tegenaan leun. Zachtjes bijt ik op mijn onderlip terwijl ik zucht. Ik heb echt werkelijk geen idee wat hier gebeurt. Zou Kaj jaloers zijn geweest? Of doet hij dit puur om mij te pesten?
Ik hoor mijn telefoon overgaan en snel loop ik naar de woonkamer naar het tafeltje, omdat ik weet dat ik hem daar had liggen toen ik de vaatwasser hoorde piepen. Ik zie dat het een berichtje van Sofie is. 'Volgens mij is Jai jaloers.' Ik zucht even en kijk naar de schuifdeuren, maar ik zie dat Kaj de gele, lichte gordijnen al dichtgemaakt heeft.
Ik zucht even diep en zie hoe Kaj vanuit de slaapkamer komt en naar de badkamer loopt zonder op te kijken. Dan klik ik het gesprek met Sofie aan en begin te typen. 'Nu jij over jaloezie begint... Kaj noemde me net schat en kuste mijn nek?' Ik sluit mijn telefoon weer af en klem hem tussen mijn handen. Ik hoor hoe Kaj naar het toilet is gegaan en grijp snel mijn kans om mijn kleding te verwisselen voor mijn pyjama. Net als ik klaar ben gaat mijn telefoon weer. 'What the fuck. Dat gebeurde hier ook. Zouden ze het afgesproken hebben?' Ik zucht en laat mezelf op de rand van het bed vallen. Ik begin weer terug te typen. 'Ik heb geen idee. Het is onmogelijk dat ze het deden omdat Femke en Elise in de buurt zijn...' Meteen krijg ik antwoord van Sofie. 'Apart dit... Heel apart...' Ik besluit er niet op te antwoorden en vergrendel mijn telefoon weer, waarna ik hem op mijn nachtkastje leg. Ik pak mijn toilettas en wacht geduldig tot Kaj weer terugkomt van de badkamer. Zodra hij me een glimlach schenkt en verteld dat ik kan omkleden sta ik op. 'Oh, je hebt je pyjama al aan.' Lacht hij. 'Ja, jij duurde zo lang.' Plaag ik hem. Kaj schud zijn hoofd en steekt zijn tong naar me uit. Ik schiet in de lach en loop ik naar de badkamer.
Als ik terug kom en klaar ben met mijn ditjes en datjes, zie ik Kaj al in het bed liggen met zijn laptop op schoot. Ik ruim mijn toilettas op en kruip naast hem onder de lakens. Het voelt nog altijd zo gek om te beseffen dat ik eigenlijk gewoon met mijn idool in een bed lig... Soms is het maar goed dat niemand mijn gedachtes kan lezen. Tenzij Edward Cullen nu stiekem in het hoekje van de kamer ons staat te bespioneren. Edward, ben jij daar? Ik schrik op als ik Kaj hoor lachen. 'Waar denk je aan?' Vraagt hij nieuwsgierig, als ik hem aankijk. 'Oh, niets.' Mompel ik. 'Nou, je trok een erg leuk gezicht, dus het moet wel iets geweest zijn.' Lacht Kaj. 'Ja, ik dacht wel aan iets, maar het is niet interessant.' Ik probeer het weg te wuiven en gelukkig snapt Kaj de hint. Hij draait weer naar zijn laptop en zet het geen wat hij aan het kijken is weer aan.
'Wat kijk je?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Oh, gewoon. Een of andere vage film. Ik heb eerlijk gezegd niet eens een idee wat het is, maar de titel klonk leuk.' Mompelt hij. Ik grinnik zachtjes. 'Wil je mee kijken?' Vraagt hij dan. Ik glimlach en knik. 'Dat lijkt me gezellig. Ik houd van vage films kijken alleen omdat de titel leuk klink.' Kaj lacht om mijn flauwe opmerking. 'Maar goed, dan.' Hij schenkt me een knipoog en komt wat meer naast me zitten zodat ik ook mee kan kijken op het scherm. Het is inderdaad een vage film, want hij is pas een kwartier bezig en er is al iemand dood, die toch weer levend blijkt te zijn. Ik verplaats mezelf wat meer comfortabel op het bed, en in stilte kijken we samen naar de film.

De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu