Hoofdstuk dertien.

483 13 1
                                    

                  

'We zijn eruit.' Ik schrik op van mijn telefoon waar ik net mijn facebook op aan het bekijken was, als de jongens weer terug het huisje in komen. Jai gaat op tafel zitten en kijkt naar ons. 'We hebben wel jullie hulp nodig.' Zegt hij dan. Ik kijk even naar de meiden die allemaal knikken, en Kaj neemt weer naast mij plaats. 'We gaan het eerst testen. Sofie, jij zegt dat ze achter Samuel aan zitten, klopt dit?' Sofie knikt gelijk. 'Vraag het maar aan Lauren.' Meteen kijkt iedereen naar mij. Ik voel Kaj zijn hand op mijn onderrug en ik knik terwijl ik op mijn onderlip bijt. 'Dus we hebben besloten om te koppelen. We gaan ze duidelijk maken dat ze geen kans maken. We zorgen dat we vanavond naar het terras gaan, en dat dit duidelijk is. Jai gaat zo een tweet plaatsen die goed laat zien dat we ergens gaan drinken, maar wel dat het geraden moet worden.' Jai kijkt ons allemaal een voor een weer aan. Aandachtig blijf ik echter luisteren, terwijl Kaj zijn hand nog steeds op mijn rug brand. 'We gaan kijken wat ze doen, blijven ze naar ons staren en gaan ze dingen op social media plaatsen, dan gaan wij ook actie ondernemen. Er is als het goed is livemuziek of iets in die richting, dan gaan we gewoon allemaal heel close dansen. We hebben dan het geluk in ons management dat we het kunnen afschuiven op de drank, maar dit alleen als jullie er oké mee zijn.' Voor ik het al doorheb knik ik en hoor ik instemmende geluidjes hier en daar. 'Oké, mooi. Dan ga ik wel even omkleden, want Lauren en ik hadden een filmavond gepland, en in deze outfit kan ik niet dansen.' Kaj haalt zijn hand achter me vandaan en staat op. 'Gast, jij kan sowieso al niet dansen dus...' Roept Dioni meteen. 'Dion!' Roept Samuel daarop gelijk terug, maar Kaj steekt alleen zijn middelvinger op voor hij de slaapkamer in verdwijnt en de deur sluit. 'Ik ga toch stiekem ook maar even snel omkleden, spreken we weer voor de burg af buiten, over een half uur?' Iedereen knikt en dan verdwijnt de groep langzaam ons huisje uit, en ben ik weer alleen in de woonkamer. Ik besluit ook maar eens wat aan mijn uiterlijk te gaan doen en loop naar de badkamer, zodat ik mijn make-up kan bijwerken.

'Die highlighter staat je goed. Hij glimt in dit licht.' Kaj en ik lopen vanaf ons huisje richting de burg, waar iedereen op Cassius en Anna na al staat. 'Oh, dankje.' Lach ik ongemakkelijk. 'Whats up?' Die gast heeft ook werkelijk alles al van me door hé?
'Ik weet niet of ik dit als een compliment moet opvatten of dat ik het creepy moet vinden dat je naar me kijkt.' Kaj schiet hard in de lach. 'Beide.' Zegt hij dan. Ik kijk hem even aan en zie dat hij met zijn wenkbrauwen wiebelt. Ik kan het niet laten en begin te lachen van de ongemakkelijkheid terwijl ik hem een zachte duw tegen zijn borst geef.
'Zijn we er klaar voor?' Vraagt Dioni als wij bij de burg komen. 'Anna en Cass moeten nog komen.' Mompelt Ellis. 'Die komen er al aan meid.' Lacht Dioni. Ik draai me om en inderdaad, Cassius en Anna komen er al aan gerend. 'Gewonnen.' Grijnst Cassius als hij vlak voor mij neus tot stilstand komt. 'Ja, vind je het gek met die conditie van jou tegenover dat van mij.' Hijgend komt Anna aan joggen. 'Dus, we weten het plan nog?' Meteen knikken we. 'We gaan niet telkens op onze telefoons kijken, dan is het zo nep en lijkt het alsof het niet gezellig is.' Zegt Samuel als we beginnen met lopen. 'De tweet is verzonden jongens.' Zegt Jai dan. Iedereen knikt en ik hoor wat telefoons een geluidje maken. Meteen grijpen Anna en Ellis naar hun zakken en klapt Lilly haarzelf voor haar hoofd. 'Dat was Jai, slimmerds.' Anna schiet hard in de lach terwijl Jai alleen maar grijnst, en we in stilte onze weg vervolgen naar het terras.

'Wat dachten jullie van Never Have I Ever?' Stelt Cassius voor en meteen hoor ik gejoel. Ik kijk naar Sofie die naast me zit en ze glimlacht gelijk. Sofie en ik speelde dit spelletje namelijk altijd op klassenfeesten, en wij waren daar altijd degene die het meeste moesten drinken omdat we het meeste meegemaakt hebben. Maar toen was het spel nog onschuldig. Ik heb het idee dat ik vandaag het minste hoef te drinken als ik deze groep bekijk. 'Mooi. Ik ga vast drankjes halen.' Samuel staat op en niet veel later komt hij terug met een blad vol met groene cocktails. Ik heb werkelijk geen idee welke het moet zijn, maar het zal wel goed sterk zijn. En er zit munt in gok ik, want er ligt een muntblaadje op.  'Ik wil eerst.' Dioni wiebelt zijn wenkbrauwen. Verwachtingsvol kijkt iedereen hem aan. 'Oké, ik zal het nog onschuldig houden.' Zegt hij dan met een grijns. 'Never have I ever had a one night stand.' Ik kijk de groep eerst rond voor ik toch maar mijn glas pak. 'Als we dan toch allemaal drinken kunnen we net zo goed eerst proosten.' Kaj steekt zijn glas naar het midden. Meteen volgt iedereen zijn voorbeeld en klinken de glazen tegen elkaar aan voordat iedereen een slok neemt, tenminste, dat dacht ik, aangezien Ellis en Lilly niets drinken en hun glas terug op tafel zetten.

De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu