'Kaj! Kaj!' Kaj zucht en knijpt in mijn hand. 'Ja?' Vraagt hij daarna vriendelijk, maar ik heb hem deze week zo leren kennen dat ik er niet van overtuigd ben dat hij nu echt vriendelijk is. 'Mogen we alsjeblieft een foto met je? We hebben met iedereen een foto behalve met jou.' Elisa lijkt mij niet eens op te merken maar Femke grijnst gemeen naar me. Iets wat me alles behalve bevalt, maar ik besluit het volwassen op te lossen en er geen aandacht aan te besteden. Ik laat Kaj zijn hand los, even kijkt hij me twijfelend aan, maar als ik knik met een glimlach lijkt hij er toch iets van vrede mee te nemen en loopt naar de meiden toe. 'Mogen we een pose doen?' Kaj kijkt even verward. 'Ligt eraan welke.' Lacht hij ongemakkelijk. 'Ik wil deze.' Glimlacht Femke dan. Ze laat een foto zien van Jack Gilinsky en Madison Beer. Jack heeft zijn armen om Madison heen en drukt een kus op haar wang. Hun vingers zijn in elkaar verstrengeld en Jack heeft zijn ogen samengeknepen terwijl Madison glimlacht. Kaj kijkt even bedenkelijk maar knikt dan. 'Ik ga je alleen niet op je wang kussen als je dat niet erg vind.' Zegt hij dan en hij werpt een snelle blik op mij. Nu kijkt ook Elisa mijn kant op, en schenkt ze mij diezelfde grijns als Femke. Rustig Lauren. Niet op reageren, niets zeggen, lekker heen laten. Hoor ik een stemmetje in mijn hoofd. 'Eigenlijk vind ik dat wel erg. Dan is de foto veel minder leuk.' Zegt Femke. Kaj zucht en bijt op zijn lip. 'Oké.' Kaj gaat achter Femke staan en pakt haar handen vast. Hij verstrengelt hun vingers en leunt naar Femke toe. 'Knip je nog of wat?' Vraagt Femke ongeduldig aan Elisa die met haar telefoon in de lucht staat. 'Kaj kust je wang nog niet.' Elisa blijft net zo lang staan. Kaj zucht nog een keer en ik zie dat hij met moeite toch zijn lippen tuit en Femke op haar wang kust. 'Oh, blijf staan, sorry! Ik bewoog en de flitser doet het niet!' Kaj opent even zijn ogen en werpt een blik op mij, maar ik probeer zo veel mogelijk om niets te laten merken. Ik zie na een tijd de flitser knipperen en zodra het stopt laat Kaj gelijk Femke los. 'Sorry meiden, Lauren en ik moeten nu echt door.' Zegt hij dan en hij wil al naar mij toe lopen, maar Femke houdt hem tegen. 'Elisa heeft nog geen foto.' Zegt Femke dan. 'Sorry daarvoor, maar we moeten nu echt door.' Kaj trekt zijn arm los uit die van Femke. 'Dat is wel echt heel gemeen, als je nu wegloopt met haar.' Ze kijkt mij vernietigend aan maar ik besluit er nog steeds geen aandacht aan te besteden en kruis mijn armen voor mijn borst. 'Morgen zijn jullie er vast ook nog, aangezien jullie er de hele week zijn. Laat me nu los en ik maak morgen wel een foto met Elisa.' Kaj gromt bijna. 'Nee, dat is echt heel erg gemeen van je. Ik ga het zo op twitter gooien hoor. Dit kan echt niet. En dat komt zeker allemaal door dát kreng!' Elisa wijst gelijk veroordelend naar me. 'Dat kreng heet Lauren, en ze heeft niets gedaan. Het is mijn keuze om te gaan nu. Ze staat daar de hele tijd en ze zegt geen woord. Je kan haar niets verwijten.' Zegt Kaj streng. 'Wat is er aan de hand hier?' Dioni komt aanlopen en een stuk achter hem komt ook Ellis aan. 'Lauren en ik moeten naar het huisje, maar deze twee dames laten ons niet gaan.' Zucht Kaj. 'En waarom niet dames?' Vraagt Dioni aan Femke en Elisa. 'Omdat Elisa nog geen foto met Kaj heeft. Het komt allemaal door Lauren.' Ze wijst gelijk weer naar mij. 'Jeetje, doe even niet zo kinderachtig. Jullie krijgen morgen je foto met Kaj wel. We moeten nu door.' Dioni legt zijn hand al op Kaj zijn rug om hem weg te duwen bij Elisa en Femke. 'Dioni, dit is best wel gemeen van je nu.' Zegt Ellis dan. Verward kijk ik haar aan, en ik zie aan Femke en Elisa dat ze dit ook niet gewend zijn, maar Femke trekt al snel haar mond open en herpakt zich. 'Zie, Ellis zegt er tenminste wat van, Lauren houdt stijf haar kop dicht.' Ik kijk naar Kaj en knipper mijn tranen weg. Kaj knijpt zijn kaken op elkaar en ik zie hoe hij zijn handen tot vuisten knijpt. 'Omdat Lauren verstandig is zich hier niet mee te bemoeien.' Hoor ik Dioni zeggen, maar ik voel al dat de aanval meer gericht is naar Ellis dan naar Femke. 'In de tijd dat jullie hier een discussie staan te maken had Elisa allang een foto met Kaj kunnen hebben en hadden Lauren en Kaj naar hun dringende huisje gekund om lekker de hele avond te krikken, of wat ze dan ook doen.' Femke slaat haar armen over elkaar heen terwijl ze een arrogante grijns opzet. 'Jij weet niet wat ze doen als jij er niet bent, dus daar zou ik nu even niets over zeggen.' Zegt Dioni kalm, maar ik zie dat Kaj al zijn kalmte verliest. 'Daarom gaan Lauren en ik nu ook.' Zegt Kaj dan en hij loopt bij Dioni weg richting mij. 'Lul dat je bent! Je bent echt een zak Kaj, een echte arrogante kwal waarvan het ego hoog in de hemel zweeft.' Ik zie hoe Kaj zijn ogen samen knijpt en hij draait zich met een ruk om. 'Je houd nu je klep dicht, of ik sla hem dicht!' Roept Kaj uit. 'Kaj, rustig.' Dioni gaat gelijk voor zijn beste vriend staan. Femke lacht alleen maar en kijkt naar Elisa. 'Ga maar lekker dat sletje van je nemen in dat huisje, ze heeft zoveel jongens gehad dat ze jou ook wel op haar lijstje kan zetten. Pas maar op, straks gaat ze nog verhalen lullen over wat voor een bitch ik ben, maar ze neemt niet eens de moeite naar zichzelf te kijken.' Ik voel hoe mijn wangen nat worden van mijn tranen en ik hoor Kaj schreeuwen. Ik zie hoe Dioni moeite heeft om hem tegen te houden en hoe Ellis nu ook naar ons toe rent om Kaj tegen te houden. En ik sta daar maar. Vastgenageld aan de grond, tranen lopend over mijn wangen, geen idee wat ik nu moet doen. Het enige wat ik voel is pijn. Heel veel pijn.
JE LEEST
De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.
FanficVijf tienerjongens zitten met z'n alle in een achtertuin. Ze hebben een drukke dag in de studio gehad en zijn aan het genieten van een heerlijk biertje onder de warme avondzon. Al snel veranderd hun onderwerp in ''meisjes'' en sluiten ze een wed...