Ik leg mijn hand op Kaj zijn pols zodat ik hem tegen kan houden om de film terug aan te zetten, die we aan het kijken waren. Ik adem even diep in en uit en Kaj kijkt me alleen maar bezorgd aan. 'Ik moet even met je praten.' Kaj zijn blik veranderd van bezorgd naar verward, maar hij draait zich wel naar me toe en gaat met een open houding tegenover me zitten. 'Elisa en Femke zijn hier.' Kaj lacht en kijkt me verward aan. 'Wie zijn Femke en Elisa?' Ik bijt op mijn lip. 'Fans.' Kaj zucht gelijk, omdat ik weet dat dit niet de planning was. Net als ik mijn mond open wil trekken, is Kaj me al voor. 'Zijn dat dé Elisa en Femke? Als in, onze stalkers?' Ik zucht en bijt op mijn lip. Kaj wil gelijk naar voren buigen om zijn telefoon te pakken. 'Kaj, wacht.' Houd ik hem tegen. 'Dit gaat heel arrogant klinken. Oh god... Uhm... Ja... Ze... Ze zijn hier niet speciaal voor jullie, maar voor mij.' Verward kijkt Kaj me aan. 'Ze willen mij iets flikken omdat ze jaloers zijn. Er is een paar jaar geleden wat tussen mij en Elisa gebeurd, Femke is zich ermee gaan bemoeien en dat is totaal uit de hand gelopen.' Kaj zucht. 'En nu ik dit gewonnen heb en bij jullie in het huisje zit, is ze jaloers. Nog meer jaloers dan ze was. En ze wil achter Samuel aan, maar dat wil ze puur om mij dan zwart te maken, wat dat heeft ze eerder gedaan. Dit klinkt waarschijnlijk voor jou heel gek en het komt over alsof ik een of andere psychotisch persoon ben, maar het is echt zo. En Sofie en ik weten niet wat ze wil en wat ze gaat doen, maar ik ben bang.'
Kaj zucht diep, en legt voorzichtig zijn hand op mijn arm. Hij streelt er met zijn duim overheen terwijl hij me aankijkt. 'Maak je maar niet zo druk Lauren, het komt goed, oké? Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is en ik hoef het ook niet te weten, zeker niet als je het me niet wil vertellen, maar wat ik wel weet is dat jij het niet verdient en dat ik je zal beschermen. We gaan ervoor zorgen dat ze niet krijgt wat ze wil, goed?' Ik glimlach en knik dan. 'Dankjewel Kaj.' Kaj knikt ook en ik kruip wat meer naar hem toe. Ik sla mijn armen rond zijn middel en leg mijn hoofd tegen zijn borst aan. Meteen laat Kaj mijn arm los en slaat zijn armen rond mijn schouders terwijl hij door mijn haren streelt. 'Ik ga er alles aan doen om te voorkomen dat ze krijgt wat ze wil. Beloofd.' Ik mompel nog een keer zacht 'dankjewel' en een tijdje blijven we zo zitten. 'Ik ga alsnog de jongens appen dat ze er zijn, dan zijn hun ook op de hoogte dat we moeten oppassen.' Legt Kaj uit. Ik knik en hij laat me los. Ik laat Kaj ook los en zet mijn voeten op de bank terwijl ik mijn armen er omheen vouw. Kaj pakt nu wel zijn Iphone van de tafel af begint druk te tikken op het scherm. Niet veel later legt hij de telefoon tegen zijn oor. 'Ja, Sam!' Roept hij na een tijdje. 'Ja, we hebben een probleem bro.' Even blijft het stil voor Kaj weer verder praat. 'Ja, je stalker is er. Sofie heeft haar gezien, met die vriendin van dr.' Kaj draait zich naar mij. 'Hoe heette ze ook alweer Lau?' Meteen voel ik een kriebel in mijn maag. Hij noemt me al Lau...
'Elisa en Femke.' Kaj herhaalt mijn woorden en dan blijft het een tijd stil. 'Ja, anders komen jullie zo hier heen? Ik stuur wel even een bericht in de groesapp zodat we hier een plan kunnen maken.' Weer blijft het even stil. 'Jo, tot zo.' En dan hangt Kaj op en legt zijn telefoon op de tafel neer terwijl hij weer naast me komt zitten. 'Het komt goed, oké?' Kaj legt zijn handen op mijn knieën. Voorzichtig knik ik, het moet wel goedkomen.'We hadden echt geluk.' Zegt Dioni met een serieus gezicht als hij op de bank ploft. 'Ik zag ze lopen, als we ons niet verstopt hadden, zouden ze weten dat wij hier in de huisjes zitten en hier de hele dag staan ben ik bang.' Cassius rolt met zijn ogen en Ellis giechelt. 'Ja hoor held, het zal wel.' Lacht Lilly terwijl ze naast me komt zitten. 'Gaat het met je?' Vraagt ze me bezorgd. Ik zet een neppe glimlach op en knik. 'Ja hoor, alleen een beetje koud.' Lilly glimlacht terug en focust zich dan weer op de jongens. 'Goed, we moeten iets bedenken.' Mompelt Jai dan. 'Ja, dat lijkt me logisch. We kunnen Mark en Dan op ze afsturen maar daar zijn ze inmiddels niet bang voor. Die wimpelen ze zo van zich af denk ik.' Mompelt Cassius. 'Daar heb je zeker een punt. Weet iemand wat ze willen?' Samuel kijkt de groep rond. Ik kijk gelijk naar Sofie, die even ongemakkelijk heen en weer wipt. 'Jou.' Is dan het enige wat ze zegt. Meteen kijkt iedereen haar verward aan. 'Ze zijn hier voor jou. Elisa is smoor op je.' Samuel kijkt gelijk bang en verward en zucht dan. 'Dit gaat nog een heel erg lastig plan worden. We moeten dingen gaan aanpassen boys.' Verward kijk ik hem aan, en ik zie hem gelijk zijn lippen op elkaar klemmen. Hij heeft iets verkeerds gezegd en dat is aan de jongens te merken, omdat de rest hem stuk voor stuk kwaad aanstaart. 'Kunnen we even een jongensoverleg houden, buiten?' Zegt Cassius streng. Meteen knikken de jongens en verdwijnt Kaj naast me. Heel zachtjes strijkt hij even met zijn vingers over mijn arm, maar hij kijkt me niet aan en ook niet op terwijl ze via de schuifpui naar buiten verdwijnen, het donker in. 'Dus...' Mompelt Anna dan. 'Wat de hell is hier gaande?'
JE LEEST
De weddenschap - Kaj van der Voort ✔.
FanfictionVijf tienerjongens zitten met z'n alle in een achtertuin. Ze hebben een drukke dag in de studio gehad en zijn aan het genieten van een heerlijk biertje onder de warme avondzon. Al snel veranderd hun onderwerp in ''meisjes'' en sluiten ze een wed...