Pertama

1.1K 13 1
                                    

It is too late! Aku dah cakapkan? Kenapa kau degil??? Isy... kalau aku tahu dah lama aku pi kat mamat tu, aku luahkan apa yang ku cakap. Oh, hai pembaca sekalian. Namaku Juwita Kasih dan ini kisah kebenaranku. Sekarang ni, aku tengah busy buat preparation untuk SPM and at the same time, buat preparation nak luahkan hatiku ini dengan crushku yang terchenta! Nama diberi, Ahmad Rizqi dan sama tingkatan dengan aku. Weh, sekejap, belum habis intro crushku yang terchenta ni!! Dia ni, fuhhh! Pelajar top 3, pemain bola baling top 3 and semua dia punya top la kat sekolah ni! Itu lah buat I fall in LOVE with him. Eheks. (Gediknya aku) Korang mesti musykil dengan aku, apa yang special nya crush ku itu? Well meh den cerita. Pada masa dahulu, ketika aku tingkatan satu, aku sesat and tak tau mana nak pegi dewan sekolah ( masa tu orentasi). Dok tengah cari dewan sekolah terlanggar la budak lelaki.. ( beg sekolah besar time tu huhu) and yes.. moment of kuch kuch hota hei berlaku.. kertas terbang terbang, ada angin time tu.. and..
" Weh! Perempuan! Mata kau kat mana!? Jalan tu guna mulut ka?" jerit budak lelaki tinggi kat aku.
Aku? Buta? Jalan guna mulut?
" Eh Setan! Apasal mulut kau macam longkang ah? Aku sesat kot nak gi dewan!" aku reply kat dia. ( jahat kan mulut aku) At that time, aku tengok muka budak lelaki tu.. alolo pucat lesi. Kalau toreh guna pisau, tak da darah kot keluar.
" Weh, sorry, mana aku tahu kau sesat.. De..de..dewan.. sek..sekolah kat sana" budak lelaki tu tunjuk kat mana dewan sekolah terletak. Aku muncungkan mulut dan jeling kat budak lelaki tu seolah-olah aku menang Formula 1.
"Nama siapa? Saya, Ahmad Rizqi. Panggil Qi je, sorry awak" dia memperkenalkan diri. Aku toleh kat dia.
" It is okay, panggil Kasih" kataku sambil senyum.
" Actually kan, awak comel tau and got to go.. nak pegi tandas" Qi senyum lalu pergi. And you guys nak tahu tak, in 13 years in my life, Qi is the first guy said that I am CUTE. Itulah yang buat aku tercrush dengan Qi, my prince.
Now, aku dan dia kiranya macam gang lah. Kita orang sama persatuan and kelab. Each time kita orang jumpa, confirm bisinglah. Qi ni, he is an easy guy to deal with. Kalau aku susah, he is there and same goes to him. Ni yang buat aku crush sesangat kat dia. Now, aku dengar gosip dari Gang Pinky ( Pinky sebab barang sekolah diorang semua warna pink) yang menyatakan junior confess feeling kat Qi. So, that is why, tadi ( ala mula mula cerita tadi) aku menyesal kerana tidak meluahkan perasaan yang ku tanamkan selama empat tahun.
" Kasih? kau buat apa tu? Syok sendiri tulis nota?"
Alamak, ni suara Qi kan?

Hikayatku dan HujanmuWhere stories live. Discover now